Pagal trišalę Lietuvos, Latvijos ir Estijos kelių policijos bendradarbiavimo sutartį vykdyto tarptautinio reido metu didžiausias dėmesys buvo nukreiptas į avaringumui kelyje „Via Baltica“ įtaką darančius Kelių eismo taisyklių pažeidimus – leistino greičio viršijimą, naudojimosi saugos diržais taisyklių pažeidimus, transporto priemonių techninių reikalavimų nesilaikymo atvejus.
Buvo tikrinamas vairuotojų blaivumas, vežamų asmenų ir krovinių dokumentai, tikrinamas krovininis ir keleivius pervežantis transportas.
Latvijos ir Lietuvos pasienio ruože darbas prasidėjo šiek tiek po dešimtos valandos ryto. Jau netrukus išsirikiavę abiejų šalių pareigūnai pradėjo stabdyti į Lietuvą įvažiuojančias transporto priemones.
Reikia platinti, daryti magistralės principą.
Daugumai vairuotojų po patikros buvo palinkėta gero kelio, tačiau buvo ir tokių, kuriems teko palaukti, kol bus patikrinti dokumentai ar surašytas protokolas.
„Nesaugus šis kelias. Labai apkrautas. Reikia platinti, daryti magistralės principą. Manau, kad pagal transporto srautus reikia ir atitinkamo kelio. Šiuo metu čia nėra saugu važiuoti. Vyksta daug pavojingų lenkimų, važiuoja daug sunkvežimių“, – sakė vienas iš pirmųjų patikrinimui sustabdytų vairuotojų.
„Via Baltica“ kelias – per platus
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius reido metu pasakojo, kad tokios priemonės, kai kartu tame pačiame kelyje dirba trijų šalių pareigūnai, vyksta jau trejus metus. Anot viršininko, vėl pakartoti šią priemonę paskatino avaringumo situacija kelyje „Via Baltica“.
Pasak G.Aliksandravičiaus, pagrindinė avarijų priežastis yra saugaus greičio nepasirinkimas ir lenkimo manevrai. Paklaustas, kaip reikėtų spręsti esamą situaciją, viršininkas patikino, jog kelią, priešingai nei dauguma vairuotojų mano, reikėtų ne platinti, o siaurinti. Tuomet vairuotojai būtų apsaugoti nuo savo pačių klaidų.
„Saugaus eismo situacija šiame kelyje yra išties sudėtinga. Avaringumas didelis. Iki dabar šiame kelyje jau yra žuvę 17 žmonių. Praėjusiais metais tiek buvo per visus metus. Visi vairuotojai laukia šio kelio rekonstrukcijos. Darbai Kauno apskrityje jau prasidėjo. Dabar kelias yra per platus ir tai leidžia vairuotojams padaryti klaidas, tokias kaip išvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą.
Dabar kelias yra per platus ir tai leidžia vairuotojams padaryti klaidas.
Kelias yra tikrai apkrautas. 15-18 tūkstančių automobilių per parą juo pravažiuoja. Kai kada per parą 70 ar 80 procentų eismo dalyvių yra sunkiasvoris transportas. Jei lygintume 2010-uosius ir praėjusius metus, tai dabar šiame kelyje eismo įvykių sumažėjo per pusę. Deja, bet to negaliu pasakyti apie žuvusiųjų skaičių.
Kelininkai deda pastangas, kad kelias taptų saugesnis. Manau, kad ir mūsų vykdomos priemonės sudrausmins vairuotojus ir atkreips jų dėmesį, o tai padės išvengti skaudesnių nelaimių“, – kalbėjo Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius.
Latvijoje avarijų priežastys panašios
Latvijos kelių policijos vadovė Vineta Mistre tikino, kad Latvijoje avarijų priežastys yra panašios kaip ir Lietuvoje. Pastebima, kad pastaruoju metu keliuose žūva itin daug pėsčiųjų.
„Pagrindinė avarijų priežastis – greičio viršijimas. 40 proc. įvykių atsitinka būtent dėl greičio. Taip pat lenkimai, manevrai, kairiojo posūkio atlikimas neįsitikinus, kad iš priekio kelias laisvas. Šiais metais ypač būdingi eismo įvykiai, kai vienas iš eismo dalyvių išvažiuoja į priešpriešinio eismo kryptį. Tokie susidūrimai būna labai skausmingi. Kartais žūsta net keli žmonės vienoje avarijoje.
Latvijoje avaringumo situacija – ne iš geriausių. Šiemet mūsų šalies keliuose žuvo jau 170 žmonių. Lyginant su metų pradžia, tai dabar situacija pagerėjusi. Tačiau dabar ilgiau trunka tamsus paros metas, todėl padaugėjo žuvusių pėsčiųjų. To priežastis – tamsūs keliai. Mūsų kelių tarnybos nėra tokio aukšto lygio, kad aprėptų visus kelius“, – reido metu kalbėjo Latvijos Kelių policijos viršininkė Vineta Mistre.
Už „plikas“ padangas anuliavo techninę apžiūrą
Jau per pirmąsias dvi reido valandas buvo patikrinta kiek daugiau nei 150 automobilių. 25-iems vairuotojams surašyti protokolai dėl įvairių pažeidimų. Dažniausiai fiksuoti pažeidimai buvo susiję su transporto priemonės būkle. Vairuotojams skirtos baudos dėl netinkamų žibintų, padangų naudojimo. Už tokius pažeidimus policijos pareigūnai anuliavo automobilių techninių apžiūrų galiojimą.
Pareigūnus itin nustebino vienas vairuotojas kurio vairuojamo mikroautobuso padangos buvo itin skirtingos – dvi su tinkamu protektoriumi ir dvi visiškai nudilusios. Viena nudilusi padanga buvo sumontuota kairėje pusėje priekyje, kita – dešinėje gale.
Smulkaus kūno sudėjimo vairuotojas tikino, kad būtent šių ratų varžtų jis nepajėgė atsukti, todėl ir važiavo tokiomis padangomis.
Su pareigūnais ilgiau pabendrauti teko ir „Škoda“ vairuotojui. Po jo automobilio priekinėmis grotelėmis buvo sumontuotos lemputės.
Pareigūnai vairuotoją paragino nedelsiant šį neatitikimą pašalinti. Vairuotojas šiam reikalavimui pakluso.
Penktadienį GAZAS.LT skaitykite antrąją Kelių policijos reido dalį. Sužinosite, kaip kelyje „Via Baltica“ vyksta greičio mėgėjų „medžioklė“ specialiais ženklais nepažymėtais policijos automobiliais!