„Nors ir nedaug žmonių begyvena čia, visgi tai nėra priežastis netvarkyti šio kelio. Žmonės nei į darbą nuvažiuoti, nei vaikų į darželius nuvežti negali“, – situaciją nusakė 15min skaitytojas.
Jo žodžiais, ne kartą buvo kreiptasi į Biržų rajono savivaldybę, tačiau meras Valdemaras Valkiūnas vis pabrėžia, kad kelią turėtų remontuoti Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) žmonės ir nurodo kreiptis į juos.
Suniokojo miškovežiai
Tą patį V.Valkiūnas pasakojo ir 15min. Pasak jo, kelias turėtų būti prižiūrimas LAKD ir problemų su juo iškyla kasmet.
„Ten reikėtų stiprinti žvyrkelio pamatą, tą jau ne kartą sakėme. Dabar kelias vis išlyginamas, tačiau asfaltavimui, girdime sakant, lėšų nėra, todėl kelias aptvarkomas pasitelkus kosmetines priemones“, – aiškino meras, atskleidęs, kad Biržų rajone neasfaltuotų kelių – net 45 proc.
Tiesa, kelio būklė suprastėjusi ne tik dėl silpno žvyrkelio pamato. Anot V.Valkiūno, nemažai žalos padarė miškovežiai, kurie einant pašalui kaip reikiant sumaitojo kelią.
„Buvo skubama, stengiamasi išvežti kuo daugiau medžių, tai nuolatos važiavo perkrautos mašinos“, – sakė Biržų rajono meras.
Jis tikino, kad miškovežių vairuotojai nepaiso jokių ribojimų, o policijos pareigūnai patruliuoti ir bausti už Kelių eismo taisyklių (KET) nesilaikymą nesirengia.
Anot V.Valkiūno, nors minėtas kelias nėra vienintelis norintiems iš Nemunėlio Radviliškio nuvažiuoti į Pučiakalnę, tačiau darant lankstą tenka nuvažiuoti maždaug 50 km daugiau.
Laukia paaiškinimo
Vitalijus Andrejevas, laikinai einantis LAKD vadovo pareigas, paklaustas apie minėtą kelią, atskleidė, kad direkcija yra mačiusi šios atkarpos nuotraukas bei girdėjusi skundų.
„Šiandien regioną prižiūrinčios kelių priežiūros įmonės prašoma paaiškinti, kodėl kelio būklė tokia, kai tik turėsime paaiškinimą, bus imtasi priemonių gerinant kelio būklę“, – sakė V.Andrejevas.
Pasak jo, tokia žala keliui padaryta todėl, kad šylant orams ir einant pašalui, kelias tampa silpnesnis perpus, tad sunkiasvorė technika tokiu atveju daro ypač didelę žalą.
„Jei matome, kad kelias lūžta, turėtų būti pastatyti svorį ribojantys ženklai. Ant šio kelio tokie galėtų būti pastatyti, sunku pasakyti, kodėl jų nėra. Galbūt prižiūrinti įmonė nespėjo įvertinti kelio būklės“, – spėliojo V.Andrejevas.
Pastačius eismą ribojančius ženklus, jų nepaisančius sunkiasvorių vairuotojus galėtų bausti ir Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI), ir policijos pareigūnai.
Asfalto nebus
Paguosti vietos gyventojų jis negalėjo – kelias nepatenka į sąrašus tų, kuriuos norima išasfaltuoti iki 2020 m. Numatoma, kad minėta atkarpa bus sustiprinta papildomu žvyru.
Aiškindamas sistemą, kaip pasirenkami keliai, kuriuos reikėtų asfaltuoti, V.Andrejevas minėjo, kad savivaldybė taip pat turi galios nurodyti, kuriuos kelius tvarkyti reikėtų pirmiausia. Visgi Nemunėlio Radviliškio–Pučiakalnės atkarpa negavo iš rajono valdžios nė vieno balo.
„Gali būti, jog kelias tiesiog mažo intensyvumo, todėl nesurinko daugiau balų. Pagal prioritetus, jis yra ties 20-a vieta, o iki 2020 m. asfaltuosime kelius, kurie prioritetų sąraše yra 1–9 vietose“, – aiškino specialistas.