„Negaliu pasakyti, kad daug žmonių, bet šiek tiek daugiau. Pagyvėjimas yra. Iki balandžio pirmosios padangas keitėsi šiek tiek drąsesni vairuotojai – džipų, SUV vairuotojai. O šiandien servise mašina išvažiuoja ir praktiškai iškart įvažiuoja kita – pagyvėjimas yra“, – sakė automobilių serviso „Melga“ Liepkalnio g. padalinio vadovas Martynas Žemaitis.
Jis sakė, kad automobilių eilės prie serviso nėra – atvažiavus kad ir balandžio 1-ąją, eilės nėra ir lukterti gali tekti vos penkias minutes.
M. Žemaitis pridūrė siūlantis vairuotojams pasinaudoti galimybe išvengti eilių ir artimiausiomis dienomis pasikeisti padangas.
„Žinoma, reikia žiūrėti. Jeigu temperatūra nukrenta, tai reikia atsargiau jau. Reikia sekti pačią temperatūrą“, – teigė specialistas.
Paskambinus automobilių padangų montavimo servisams kituose didžiuosiuose miestuose, situacija analogiška – eilių nėra, o vairuotojai stebi orų prognozes.
Mažesnių miestų gyventojai taip pat neskuba montuoti vasarinių padangų: „Juta“ serviso Šilutėje vadovas Vytautas Česna spėjo, kad jo miesto gyventojai atidžiai žiūri į temperatūrą ir neskuba keistis žieminių padangų – balandžio 1-ąją jo servise klientų ne daugiau nei ankstesnėmis dienomis.
„Ne, kol kas klientų antplūdžio nėra. Pats savo automobilio padangų irgi nekeičiu dar, palauksiu“, – teigė jis.
Ekspertas pataria neskubėti
Artimiausiomis dienomis, pagal Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos orų prognozę, turėtų išsilaikyti 3-7 laipsnių šiluma, o naktimis kartais pašals.
Padangų gamintojai teigia, kad būtent 7 laipsnių temperatūra yra lūžis, nuo kurio jau verta montuoti vasarines padangas – prie žemesnės temperatūros jos praranda geriausias savo savybes.
Dar nepulčiau keistis padangų. Data yra data, turėjome ir šiltų dienų, bet vėl atšalo
„Dar nepulčiau keistis padangų. Data yra data, turėjome ir šiltų dienų, bet vėl atšalo. Jei per Velykas keliausite pas gimines į užmiestį, neskubėkite pasikeisti padangų – orai tam dar netinkami“, – Lrt.lt sakė vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.
Jis teigė, kad padangas keisti šiomis dienomis apsimoka tik norint išvengti eilių servisuose ir tik automobiliams, kuriais nebus išvažiuojama už miesto. Jis pats savo asmeniniam automobiliui, kuriuo savaitgalį planuoja keliauti į užmiestį, vasarinių padangų dar nedės.
Motociklininkų gatvėse nėra
Balandžio 1-oji yra ta diena, kai gatvėse galima pamatyti motociklus. Dėl reikalavimo naudoti žiemines padangas iki kovo pabaigos dauguma motociklininkų atsisakė kelių pasivažinėjimų saulėtomis kovo dienomis. Dėl poros išvažiavimų žieminių padangų komplekto pirkti neverta, tad didžioji dalis Lietuvos motociklų yra apauti vasarinėmis padangomis.
Jeigu būtų tokios oro sąlygos, kokios buvo prieš pusantros savaitės, manau, tikrai matytumėm ne vieną ir ne du motociklininkus
„Be abejo, tai įtakoja oras. Jeigu būtų tokios oro sąlygos, kokios buvo prieš pusantros savaitės, manau, tikrai matytumėm ne vieną ir ne du motociklininkus. Mano pažįstamų rate buvo krūva žmonių, kurie norėjo važiuoti geru oru, tačiau dėl KET reikalavimo naudoti žiemines padangas kovo mėnesį to nedarė“, – komentavo motociklininkų klubo „Coffee racers“ vadovas Jaroslavas Buinauskas.
Jis pažymėjo, kad motociklininkams vertėtų palaukti, kol gatves kelis kartus nuplaus stiprus lietus – dabar jose daug po žiemos susikaupusių purvo ir smėlio. Kita priežastis, kodėl motociklininkų gatvėse dar nėra – oro temperatūra. Net ir šviečiant saulei, tačiau esant žemai oro temperatūrai, pavyzdžiui 5 laipsniams šilumos, vasarinės motociklų padangos dirba prastai ir nėra saugios.
„Reikėtų palaukti kelių iš eilės šiltų dienų, kad asfaltas sušiltų ir padangos galėtų gerai su juo sukibti“, – teigė J. Buinauskas.
„Coffee racers“ atstovas nesiryžo prognozuoti, ar tokiu oru kaip balandžio 1-ąją motociklininkams saugiau važinėti žieminėmis, ar vasarinėmis padangomis. Jokie didieji padangų gamintojai kaip „Continental“, „Pirelli“, „Dunlop“ ar „Michelin“ žiemai skirtų padangų motociklams negamina. Tai, pasak J. Buinausko, verčia susimąstyti, ar žieminės padangos motociklams būtų saugus pasirinkimas.