Projektas „Geležiniai spąstai“, kurio metu buvo atliktas unikalus eksperimentas – supjaustytas, meistrų naujam gyvenimui prikeltas ir vėl sudaužytas automobilis, šeštadienį, rugsėjo 7 d., startuoja Panevėžyje.
Anot vieno iš projekto partnerių, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovo Nemuno Abukausko, pagrindinis šios projekto dalies tikslas yra gyventojus įspėti, jog tokių automobilių mūsų gatvėse yra ir kad egzistuoja galimybė tokį autombilį įsigyti.
„Skirtingais vertinimais, po sudėtingų eismo įvykių suremontuotų, bet praradusių visas efektyviąsias saugumo priemones automobilių Lietuvos keliuose yra apie 15 procentų. Apžiūrėję ekspoziciją ir pamatę, kas lieka iš automobilio, kuris susiduria su kliūtimi gyvenvietėje leidžiamu greičiu, daugelis galbūt susimąstys, kokį automobilį vairuoja arba bus atidesni jį pirkdami“, – sako LAKD atstovas.
Pirmieji apžiūrėti pagal „EuroNCAP“ metodiką smūgio testą patyrusį „frankenšteiną“ galimybę turės Panevėžio gyventojai ir svečiai, apsilankę šio miesto įkūrimo 510 metų jubiliejaus renginiuose jau šį šeštadienį ir sekmadienį.
Po sudėtingų eismo įvykių suremontuotų, bet praradusių visas efektyviąsias saugumo priemones automobilių Lietuvos keliuose yra apie 15 procentų.
„Bendrausime su žmonėmis, atsakysime į jų klausimus, nukreipsime, kur jie gali rasti daugiau informacijos, tačiau svarbiausia yra ateiti ir gyvai pamatyti patį automobilį, jau tapusį legenda tiek Lietuvoje tarp įvairaus plauko auksarankių, tiek ir saugumo specialistų iš Vokietijos ADAC labaratorijos“, – sako Albinas Keturka, „Geležinių spąstų“ projekto vadovas.
Kita artimiausia „Geležinių spąstų“ stotelė bus Ryga, kur su projekto rezultatais bus supažindinta Latvijos visuomenė, o jau trečiadienį ekspozicija grįš į Lietuvą ir nuo Šiaulių keliaus per mažiausiai dešimt miestų ir finišuos Vilniuje, Europos aikštėje.
„Visą informaciją apie projektą ir jo tolimesnę eigą galima sužinoti jau veikiančioje svetainėje www.geleziniaispastai.lt , o diskutuoti, kelti nuotraukas iš savo miesto ir laimėti specialius prizus – „Geležinių spąstų“ paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“, – sako projekto vadovas.
Prieš tris mėnesius startavusio socialinio projekto projekto „Geležiniai spąstai“ pirmojo etapo metu buvo parinktas tipiškas Lietuvos automobilių parko egzempliorius – naudotas keliolikos metų senumo automobilis. Jis buvo supjaustytas į skirtingas dalis ir vėliau suremontuotas pogrindinėse automobilių dirbtuvėse taip, kaip ir yra ruošiami po avarijų nukentėję ir naujam gyvenimui prikeliami automobiliai, riedantys mūsų šalies keliais.
Lietuvos automobilinininkų sąjungos (LAS), Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), žurnalo „Top Gear“, asociacijos „Transeksta“, VšĮ Demokratinių iniciatyvų centro ir kitų partnerių iniciatyva toks automobilis vėliau nuvežtas į Vokietijoje esančią ADAC labaratoriją, kur buvo atliktas smūgio testas pagal automobilių saugumo vertinimo „EuroNCAP“ metodiką. Testo rezultatas – jei tokiu automobiliu būtų važiavę žmonės, esant 64 km/val. greičiui vairuotojas būtų žuvęs, o keleivis sunkiai sužalotas.