Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ministras nesutinka, kad baudos balų grąžinimas paskatins korupciją

Visuomenę reikia įtikinti balos sistemos poveikiu užkardant Kelių eismo taisyklių pažeidimus, o oponentų argumentai, esą tokios sistemos grąžinimas paskatins korupciją, yra niekinis, sako vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis.
Policija
Policija / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Reikia padirbėti su žmonių nuomone, pateikti svarius argumentus, kodėl šita sistema reikalinga. Argumentas, kad gali paskatinti korupciją, yra visiškai niekinis, ir dabar yra ta pati galimybė, jei yra nesąžiningas pareigūnas ir nesąžiningas eismo dalyvis, jie ir šiandien gali bandyti susitarti ir išvengti atsakomybės. Ar balai yra, ar balų nėra, tokių žmonių tai nepakeis“, – trečiadienį Žinių radijui sakė S.Skvernelis.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Saulius Skvernelis
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Saulius Skvernelis

„Policija dabar yra iš esmės kitokia nei buvo tada, kai buvo galiojanti balų sistema, kada balai buvo surašomi į kortelę, rankinę kartoteką, kurią dėliojo pareigūnas rankiniu būdu, dabar viso to nėra, yra elektroniniai registrai“, – pažymėjo ministras.

Vidaus reikalų ministerijos pataisos, kuriomis grąžinama baudos balų sistema, vėl grįžta į Seimą. Parlamentas rudenį pataisas atmetė, ir ministerija grįžta su nauju patobulintu projektu. Vidaus reikalų ministras sakė tikintis, jog šį kartą pavyks argumentais įtikinti Seimo narius sistemos grąžinimo nauda.

„Jei mes turėsime tikrai svarius argumentus, įtikinsime Valstybinės eismo saugumo komisijos sprendimu, pateiksime, kaip tos sistemos veikia užsienio valstybinėse, kiek pas mus daroma pakartotinių pažeidimų. Tiems, kurie gali mokėti baudas, jos nedaro didelio poveikio, kai nėra grėsmės prarasti vairuotojo pažymėjimą“, – kalbėjo S.Skvernelis.

Tiems, kurie gali mokėti baudas, dabartinės nuobaudos nedaro didelio poveikio, kai nėra grėsmės prarasti vairuotojo pažymėjimą

Kaip ir siūlyta anksčiau, naujosios pataisos nustato, kad balai būtų diferencijuojami priklausomai nuo pažeidimo sunkumo ir keliamo pavojaus eismo saugumui (2, 3, 4 ar 5 balai). Pakartotinai Kelių eismo taisykles pažeidinėjantys asmenys, kurie per vienus metus surinktų dešimt ar daugiau   balų, netektų teisės vairuoti transporto priemonės nuo devynių mėnesių iki metų.

Įvertinus pradedančiųjų vairuotojų, turinčių iki dvejų metų vairavimo stažą, keliamą grėsmę eismo saugumui, siūloma teisę vairuoti jiems atimti surinkus ne dešimt, o šešis balus.

Vidaus reikalų ministras S.Skvernelis taip pat sako, kad VRM, skirtingai nei anksčiau, siūlo neskirti baudos balų už pažeidimus, kurie nekelia tiesioginės grėsmės eismo saugumui.

Ministerija siūlo mechanizmą, pagal kurį baudos balų  turintis asmuo galėtų juos išsibraukti. Pagal pataisas, baudos balų turintis vairuotojas gali nustatyta tvarka išklausyti papildomą vairuotojų mokymo kursą, kurį užbaigus pasibaigtų trijų balų, paskirtų asmeniui už paskutinį pažeidimą ar kelis pažeidimus, galiojimas.

Tačiau prie to paties siūloma, kad balų išbraukimo galimybe, išklausius papildomą vairuotojų mokymo kursą, asmenys galėtų pasinaudoti tik vieną kartą per metus.

Baudos balų sistema, kai per metus už padarytus pažeidimus surinkus dešimt baudos balų  būdavo atimama teisė vairuoti automobilį 12 mėnesių, galiojo iki 2008 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos