Daugiau naujienų apie automobilius - rubrikoje Gazas.lt.
Vilnietis Aivaras papasakojo dar jautresnę istoriją. Nors ankstesniais metais gaudavo išankstinį pranešimą apie besibaigiančią automobilio techninę apžiūrą, šįkart SMS nesulaukė. Todėl praleido terminą. Apie pasibaigusią TA sužinojo, kai el. paštu gavo pranešimą apie KET pažeidimą ir siūlymą susimokėti baudą (25 Eur) už važiavimą be techninės apžiūros. Po to, žinoma, dar reikėjo įsigyti vienkartinį leidimą nuvažiuoti iki TA stoties – dar 2,8 Eur.
Žinoma, Aivaro nuotaika gavus baudą nebuvo gera. Tačiau dar labiau pablogėjo, kai pabandė internetu užsiregistruoti techninei apžiūrai. Laukti reikėjo kelias savaites. Laimei, skaitytojui kelis kartus paskambinus į TA atliekančią įmonę ir išsakius nepasitenkinimą, darbuotoja padėjo per kelias dienas rasti atsilaisvinusią vietą. Tai nutiko Vilniuje. Tačiau kiti skaitytojai pasakojo, bandydami sutrumpinti laukimo laikotarpį, iš Vilniaus važiuojantys į Širvintas, Ukmergę, Elektrėnus ar Šalčininkus. Taigi iki 50 km. Papildomos išlaidos, papildomos laiko sąnaudos.
15min patikrino, kokia situacija šiuo metu. Pabandėme užsiregistruoti techninei apžiūrai keliose stotyse Vilniuje ir minėtuose pietryčių ar vidurio Lietuvos miestuose.
Registruojantis gegužės 25 d., greičiausiai buvo galima pateikti į Švenčionių TA – tą pačią dieną. Elektrėnų TA – gegužės 30 d. Trečioje vietoje Ukmergės TA – gegužės 31 d. Kitas galimybes iliustruoja ši galerija.
Paprastai tariant, Vilniuje ir Nemenčinėje vilniečiams reikėtų laukti daugiau nei tris savaites. Tad kyla natūralus klausimas: jei vienose stotyse beveik nėra eilių, o kitose procesas sudėtingesnis, gal galima reorganizuoti pajėgas ir pagerinti situaciją?
Asociacijos „Transkesta“, vienijančios TA įmones, ryšių su visuomene specialistas Renaldas Gabartas sutinka, kad situacija sudėtinga:
„Deja, keletą pastarųjų metų ypač išryškėjo sezoniškumo problemos, kai automobilių, kuriems privaloma atlikti techninę apžiūrą, srautas balandžio–liepos mėnesiais, lyginant su kitais mėnesiais, išauga daugiau nei trečdaliu. Dėl šios priežasties rezervuoti laiką patikrai iš tiesų yra sudėtingiau.“
Pasak R.Gabarto, įmonės „Tulvita“ vadovų komanda deda visas įmanomas pastangas, siekdama optimizuoti TA stočių darbą ir kiekvieną dieną patikrinti kiek galima daugiau transporto priemonių.
Norintiems į techninę apžiūrą užsirašyti greičiau, siūlo rinktis naują Elektrėnų techninės apžiūros stotį.
Taip pat kiekvieną dieną kiekvienai stočiai yra atidaromi papildomi laikai kitai dienai, o tai sudaro 20–30 proc. nuo visų galimų rezervacijos laikų. R.Gabarto teigimu, tai duoda neprastų rezultatų, todėl patikrinus TA stočių užimtumą keletą kartų per dieną, galima rasti laisvų „langų“ gerokai anksčiau.
„Per pastaruosius metus eilių problema yra nuolat sprendžiama – buvo pakoreguotas kitų Vilniaus apskrityje esančių techninės apžiūros stočių darbo laikas, atlikus tam tikrus darbo organizavimo pokyčius, atsirado daugiau galimybių užsiregistruoti techninės apžiūros atlikimui iš anksto. Reikia paminėti, kad praėjusių metų pabaigoje Elektrėnuose buvo atidaryta nauja stotis, dėl kurios sumažintas krūvis, tenkantis stočiai, esančiai Vilniuje, Lentvario g. 7A. Kitąmet pietinėje Vilniaus dalyje planuojama atidaryti dar vieną techninių apžiūrų stoti ir taip išspręsti eilių problemas Vilniaus mieste“, – sako „Tuvlitos“ gen direktorius Domas Sidaravičius.
Atkreiptinas dėmesys, kad nors pavasarį apkrovimas pastebimai išauga visose 10 Lietuvos techninės apžiūros įmonių ir jų TA stotyse, dėl Vilniaus regione sparčiausiai augančio gyventojų ir jų transporto priemonių skaičiaus, padėtis yra labiausiai įtempta. Tuo metu Kaune ar kituose miestuose dažnai užsiregistruoti automobilį galima tą pačią ar kitą dieną.
TA įmonės nuolat ieško naujų darbuotojų ir rūpinasi jų kontrolierių mokymu. Paskutinis jų ciklas buvo balandį – atitinkamą kvalifikaciją įgijo 9 technikos ekspertai.
Nei techninės apžiūros pavasarinio piko, nei kuriuo nors kitu metu „skolintis“ kontrolierių iš kitų įmonių negali, nes atsakomybę už patikros rezultatus prisiima konkreti TA įmonė.