Apklausos, kurioje dalyvavo beveik 4 tūkst. žmonių, duomenimis, 27 proc. respondentų mobiliuoju telefonu vairuodami naudojasi su laisvų rankų („Bluetooth“) įranga. Tai šiuo metu yra vienintelis legalus būdas kalbėti telefonu vairuojant.
Kas trečias apklausos dalyvis, 33 proc., pripažino besinaudojantys telefonu be laisvų rankų įrangos: rašantys SMS žinutes, kalbantys ar užsiimantys kita veikla. 13 proc. atskleidė, kad tą daro tik eismo spūstyje.
Visiškai telefonu vairuodami nesinaudoja tik 27 proc. respondentų.
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, kasmet už kalbėjimą mobiliuoju telefonu nubaudžiama apie 20 tūkst. vairuotojų. Tai – vienas dažniausių pažeidimų ir vienas iš tų, už kuriuos atsakomybė nuo šių metų sausio mėnesio 1 d. smarkiai padidėjo. Iki Naujųjų metų už naudojimąsi telefonu prie vairo žmonės buvo baudžiami 28-86 Eur bauda, o šiandien galioja 60-90 Eur nuobauda – minimali padidėjo daugiau nei dukart.
Panašią apklausą yra atlikusi ir ERGO draudimo bendrovė. Jos duomenys panašūs: net 7 iš 10 vairuotojų nevengia naudotis mobiliuoju telefonu vairuodami ir tik mažoji dalis jų šį veiksmą atlieka nepažeisdami kelių eismo taisyklių.
„Tyrimo rezultatai leidžia daryti išvadą, jog didžioji dalis šalies vairuotojų kalbėjimo telefonu prie vairo netraktuoja kaip Kelių eismo taisyklių pažeidimo“, – komentavo Tomas Nenartavičius, „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius.
Draudimo bendrovė „Gjensidige“ praėjusių metų pabaigoje taip pat atliko analogišką apklausą, kurios rezultatai kiek kitokie. Jos metu tik 39 proc. respondentų prisipažino kalbantys telefonu, kai vairuoja.
„Laisvos rankų įrangos nenaudojantis ar internete naršantis vairuotojas išblaško dėmesį ir yra tiek pat pavojingas, kaip išgėręs ar neišsimiegojęs“, – įsitikinęs draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų direktorius Gytis Matiukas.