Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mobilusis telefonas vairuojant – problema, kurios pasekmių kas antras nesuvokia

Mobilieji telefonai vairuotojams ne tik padeda išvengti spūsčių, išsinuomoti automobilį ar atlikti daugybę kitų darbų, tačiau ir trukdo. Mobilaus telefono naudojimas – viena didžiausių blogybių, kurią tik gali padaryti vairuotojas. Bėda ta, kad mažai žmonių tą įsisąmonina ir dažniau vadovaujasi fraze „sekundę nežiūrėti į kelią nėra blogai“.
Vairuotojas
Vairuotojas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

100 kilometrų per valandą greičiu judantis automobilis per tą sekundę nukeliauja 28 metrus. Tai – 6 automobilių kėbulų ilgiai, 9 pėsčiųjų perėjų pločiai bei atstumas, kurį nubėgti daugeliui prireiktų 4-5 sekundžių. Velniškai daug.

Net ir miesto greičiu, 50 km/val., per sekundę automobilis nuvažiuoja 14 metrų. Turbūt nereikia pasakoti, jog mieste tikimybė sutikti į kelią išbėgusį vaiką, naminį gyvūną ar išvysti kitą kliūtį yra keliskart didesnė nei užmiestyje, tad čia mobilaus telefono naudojimas vairuojant nėra mažiau pavojingas.

Didžiosios Britanijos statistika – nedžiuginanti

Lietuvoje daugelis eismo įvykių priežasčių nurašoma kaip „nepasirinko saugaus greičio“. Iš esmės, tai yra tiesa: jeigu automobilis judėtų 5 km/val. greičiu, net ir ant vežimėlio sėdintis neįgalusis spėtų pasitraukti iš kelio. Tačiau faktiškai taip daroma dėl elementaraus dalyko – nustatyti tikrąją eismo įvykio priežastį yra sudėtinga. Joks vairuotojas neprisipažins, kad į kito automobilio užpakalį įvažiavo rašydamas žinutę telefone – jei avarija įvyko pažeidžiant Kelių eismo taisykles, rizikuojama negauti draudimo išmokos.

Didžiosios Britanijos Nacionalinės Saugumo Tarybos specialistai (angl. National Safety Council) šiuo atžvilgiu dirba kiek kitaip ir bando išsiaiškinti avarijų priežastis. Pagal šiemet paviešintą NSC ataskaitą, 2016-aisiais Jungtinėje Karalystėje įvyko 1,3 milijono avarijų, kurių kaltininkai prie vairo naudojo mobiliuosius telefonus. Tai – 26 proc. visų eismo įvykių, arba 1 procentu daugiau nei 2015-aisiais. Tiesa, tik 5 procentai rašė žinutes, o likęs 21 tiesiog skaitė naujienas ar kalbėjo.

NSC specialistai pabrėžė, jog vairuotojų neatgraso kelia dešimtis svarų (ar eurų) siekiančios baudos už naudojimąsi telefonu vairuojant. Rašant žinutę, telefoną nesunku paslėpti, tad ir įrodyti tokį pažeidimą nėra paprasta.

Kas antras pažeidėjas

15min tinklalapyje paskutinę liepos savaitę buvo atlikta apklausa apie vairuotojų įprotį naudotis mobiliuoju telefonu. Joje dalyvavo daugiau nei 6 tūkst. skaitytojų.

Remiantis apklausos rezultatais, tik kas antras vairuotojas Lietuvoje mobiliuoju telefonu naudojasi taip, kaip nurodo eismo taisyklės: arba su „Bluetooth“ bevielio ryšio sąsaja, arba sėdėdami prie vairo nesinaudoja išvis.

Beveik pusė vairuotojų atskleidė, kad telefonu naudojasi be laisvų rankų įrangos. Tiesa, apie 20 procentų visų respondentų tą pripažino darantys tik stovėdami spūstyje ar kitu metu, kada tai daryti jiems atrodo saugu.

6 procentai apklaustųjų teigė kalbantys su „Bluetooth“ laisvų rankų įranga, tačiau vairuodami nevengiantys rašyti ir žinučių.

Lietuvoje bauda už naudojimąsi mobiliuoju telefonu prie vairo yra 60-90 eurų. Tą daryti galima tik automobiliui sustojus saugioje vietoje ir jo varikliui esant išjungtam, arba naudojantis „Bluetooth“ laisvų rankų įranga. Sistema, kuri leistų rašyti žinutes vairuojant, neegzistuoja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?