Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Moterų ralio“ dalyvės kartu su policijos pareigūnais mokė pėsčiuosius teisingai eiti per perėją

„Moterų ralio“ dalyvės kartu su Lietuvos policijos pareigūnais nori atkreipti visų vairuotojų dėmesį į saugų bei etišką vairavimą ir skelbia saugumo akciją „Pėstieji keliuose“.
Moterų ralio dalyvės ir policija mokė teisingai pereiti gatvę
Moterų ralio dalyvės ir policija mokė teisingai pereiti gatvę / Policijos nuotr.

Šią savaitę (kovo 19–22 dienomis) policijos pareigūnai visoje šalyje vykdo vairuotojų nesustojimo prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalaujama pagal Kelių eismo taisykles, kontrolę.

„Mažiausiai apsaugoti eismo dalyviai – pėstieji didmiestyje, užmiestyje ir net kieme nė akimirkai neturi prarasti budrumo. Svarbiausia – gerai išmanyti Kelių eismo taisykles bei jų laikytis ir judant kelyje būti dėmesingiems: girdėti, matyti kelią, įvertinti atstumą ir žengti į kelią ramiai, tik įsitikinus, kad pavojaus nėra“, – sako Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešosios tvarkos biuro viršininkas Vytautas Grašys.

Policijos duomenimis, iš beveik 3 tūkst. eismo įvykių, kuriuose nukenčia žmonės, ketvirtadalį (24 proc.) sudaro atvejai, kai transporto priemonės partrenkia pėsčiuosius. Pėstieji dažniausiai neteisingai pereina važiuojamąją kelio dalį arba ją pereina ten, kur tai draudžiama daryti. Pernai užfiksuoti 2 442 tokie pažeidimai. Tai 40 proc. daugiau negu 2022 m. ir beveik tiek pat kiek 2020-aisiais.

Atidūs kelyje turi būti visi

Saugumo akcijoje dalyvaujančio „Moterų ralio“ organizatorė Neringa Simson teigia, kad kelyje atidūs turi būti tiek pėstieji, tiek vairuotojai. „Prisidėdamos prie šios akcijos norime atkreipti dėmesį, kad nesvarbu kokio amžiaus esame, vairuojame ar esame pėstieji, kelyje turime būti atsakingi, atidūs ir mandagūs vieni kitiems”, – sako N. Simson, pabrėždama, kad labai svarbu būti dėmesingiems tamsiu paros metu.

Statistika rodo, kad pernai iš 747 žuvusių ir sužeistųjų 30 proc. pėsčiųjų nukentėjo tamsiuoju paros metu. Į tamsą dažnai išeinama nepasirūpinus savo saugumu. 2023 metais išaiškinti 768 atvejai, kai pėstieji nesilaikė nustatytų saugaus elgesio tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui reikalavimų.

Policijos nuotr./Patarimai pėstiesiems
Policijos nuotr./Patarimai pėstiesiems

Tikisi didesnio visuomenės dėmesio

Vytautas Grašys tikisi, kad moterų dalyvavimas saugumo akcijoje atkreips daugiau visuomenės dėmesio. Jis taip pat pastebi, kad ilguoju laikotarpiu situacija keliuose gerėja, nes darosi vis madingiau laikytis taisyklių ir mandagiai elgtis kelyje, o tai skatina kitus būti atsakingesnius ir sąmoningesnius.

2023 metais iš viso išaiškinti daugiau kaip 9 tūkst. pėsčiųjų padaryti Kelių eismo taisyklių pažeidimai. Už Kelių eismo taisyklių nesilaikymą pėstiesiems gali būti skiriama bauda nuo 10 iki 230 Eur.

„Moterų ralis“ šiemet vyks balandžio 27 d., šeštadienį. Renginyje dalyvaus per 150 ekipažų. Renginio dalyvės varžysis 10 įskaitų, tarp kurių „Pradedančiojo vairuotojo“, „Elektromobilių“ ir „Renault taurės“ įskaitos. Ralio metu taip pat bus išrinktas „Saugiausias ekipažas“. „Moterų ralio“ dalyvės vadovaujasi saugaus elgesio kelyje deklaracija, kurios vienas iš punktų skelbia: „Kelyje stengiuosi būti mandagi ir atidi kitiems eismo dalyviams“.

Rekomendacijos, kaip teisingai pereiti pėsčiųjų perėją

Nereguliuojama pėsčiųjų perėja:

1. Sustokite prie pėsčiųjų perėjos, toliau nuo važiuojamosios kelio dalies krašto.
2. Pažiūrėkite į kairę, į dešinę, tada dar kartą į kairę ir įsiklausykite, ar nesigirdi atvažiuojančio automobilio. Stebėkite, kas vyksta važiuojamojoje kelio dalyje.
3. Įženkite į važiuojamąją kelio dalį tik įvertinę ir įsitikinę, kad eiti saugu, t. y. ar visos transporto priemonės sustojo Jūsų praleisti.
4. Eikite tiesiai (ne įstrižai), neperženkite pėsčiųjų perėjos ribų, be reikalo nestoviniuokite ir nedelskite.

Pėsčiųjų perėja, reguliuojama šviesoforu:

1. Sustokite prie pėsčiųjų perėjos, toliau nuo važiuojamosios kelio dalies krašto.
2. Draudžiama eiti, kai įjungtas raudonas ar geltonas šviesoforo signalas.
3. Degant žaliam šviesoforo signalui, įženkite į važiuojamąją kelio dalį tik įsitikinę, kad yra saugu (yra sustojusi ir nevažiuoja nė viena transporto priemonė).
4. Per važiuojamąją kelio dalį eikite tiesiai, ne įstrižai. Be reikalo nestoviniuokite ir nedelskite. Eidami stebėkite kelią ir šviesoforo signalus.
5. Nespėję pereiti važiuojamosios kelio dalies, nesiblaškykite, ramiai sustokite saugumo salelėje arba ant paženklintos ar įsivaizduojamos linijos, skiriančios priešingų krypčių transporto srautus.
6. Eiti per kelią galite tik įsitikinę, kad dega žalias šviesoforo signalas ir kad eiti saugu.

Kaip eiti per kelią ne gyvenvietėje?

1. Kai matomumo zonoje perėjos ar sankryžos nėra, leidžiama eiti per kelią stačiu kampu į abi puses gerai apžvelgiamose vietose. Neiti ten, kur blogas matomumas (kelio vingis, įkalnė, nuokalnė, krūmai), stovinčios transporto priemonės.
2. Pirma, pasižiūrėkite į kairę, į dešinę, dar kartą – į kairę pusę. Įsiklausykite, ar nevažiuoja transporto priemonė..
3. Jei transporto priemonių arti nėra, prieš įžengdami į važiuojamąją kelio dalį, dar kartą pažiūrėkite į kairę pusę.
4. Prieš įžengdami į važiuojamąją kelio dalį ir eidami ja, venkite bet kokių dėmesį blaškančių veiksmų (naudojimosi mobiliojo ryšio priemone, žinučių rašymo ar skaitymo ir kita).
5. Įžengti į važiuojamąją kelio dalį galite tik įsitikinę savo saugumu ir kad eiti yra saugu. Visą laiką stebėkite kelią ir klausykitės.
6. Per kelią eikite tik tiesiai, ne įstrižai. Važiuojamojoje kelio dalyje nedelskite, nestoviniuokite. Kelio viduryje pasižiūrėkite į dešinę, jei saugu – baikite pereiti kelią.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų