Kaip teigė vilnietis motociklininkas Aidas Bubinas, pagrindinė to priežastis yra oras: šiam sušilus bent iki dešimties laipsnių, motociklų gatvėse atsiras keliskart daugiau.
Daugelis palauks gerų orų sąlygų – siekiamybė važiuoti tikrai ne esant 3 laipsniams ir lyjant. Kai šviečia saulė ir yra 10 laipsnių – kodėl gi ne.
„Negalima sakyti, kad niekas nevažinėja – šiandien mačiau vieną motociklininką, važiuojantį per lietų. Manau, ir vakar (kovo 1-ąją) jų buvo. Aišku, nėra masiškai, kaip viduryje vasaros. Daugelis palauks gerų orų sąlygų – siekiamybė važiuoti tikrai ne esant 3 laipsniams ir lyjant. Kai šviečia saulė ir yra 10 laipsnių – kodėl gi ne“, – svarstė motociklininkas.
Prieš kelerius metus Susisiekimo ministerija paskelbė, kad motociklai, kurie bus naudojami eisme nuo lapkričio 1 iki kovo 31 d., privalo būti „apauti“ žieminėmis padangomis arba pažymėtomis M+S raidėmis. Tokio tipo padangos nėra dažnas reiškinys ir yra gaminamos toli gražu ne visiems motociklams, tad dviračių transporto priemonių bendruomenė tokia įstatymo pataisa gerokai pasipiktino.
Pernai jis buvo sušvelnintas: parengtos pataisos, nusakančios, kad vasarinėmis padangomis „apautu“ motociklu galima važiuoti lapkričio 1–31 ir kovo 1–31 dienomis, jeigu važiuojamoji kelio dalis nėra padengta sniegu ar ledu. Tad sezonas iš esmės nuo 7 mėnesių buvo pratęstas iki 9 – Vilniaus gatvėse sniegą kovo pradžioje pamatyti sudėtinga.
A.Bubinas prisiminė, kad ir 2016-aisiais kovo viduryje, kai buvo leidžiama važiuoti tik žieminėmis padangomis, išvažiavo į gatves. Tiesa, jo turimam „Honda“ motociklui gaminamos M+S padangos, kuriomis jis ir buvo „apautas“.
„Man nesuprantama, kai šviečia saulė, oro temperatūra yra 15 laipsnių, dangos – 25, tačiau važiuoti negalima. Dabar galiojantis, 2016-aisiais atsiradęs terminas – teisingas. Klimato atšilimas tikrai jaučiamas ir akivaizdus pavyzdys buvo pernai, kai jau kovo viduryje buvo labai šilta“, – teigė A.Bubinas.