Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Motociklininkai piktinasi automobilininkų „privilegijomis“: rengia peticiją

Rugsėjo 1 d. Lietuvos motociklininkai pradėjo rinkti parašus dėl motociklininkus diskriminuojančių teisės aktų panaikinimo bei dalyvavimo eisme atsakomybių suvienodinimo. Peticija skirta Lietuvos Respublikos Seimui, Seimo pirmininkui, Susisiekimo ministerijai, Teisingumo ministerijai ir Vidaus reikalų ministerijai.
Motociklai
Motociklai

Už atvirą, kompetentingą diskusiją

Nepraėjus nė savaitei, peticiją pasirašė daugiau negu 3000 asmenų, kurie protestuoja prieš priimtą tvarką, įsigaliojusią nuo 2017 m. sausio mėn. 1 d., reglamentuojančią motociklų vairuotojų atsakomybes dalyvaujant eisme, išskiriant juos iš kitų eismo dalyvių grupių. Peticijoje reikalaujama suvienodinti lengvųjų automobilių bei motociklų vairuotojų atsakomybes dalyvaujant eisme.

„Šiuo metu galiojančios ne vienodos atsakomybės bei reikalavimai lengvųjų automobilių bei motociklų vairuotojams yra ydingi bei blogina esamą eismo situaciją – tai akivaizdžiai įrodo esama ir vis blogėjanti eismo įvykių statistika, lyginant ją kasmet nuo 2012 m., bei draudimo kompanijų duomenys.

Įsigaliojusi tvarka buvo parengta nepasitarus su motociklininkų bendruomenei atstovaujančiomis organizacijomis, eismo specialistais akademinėje bendruomenėje, dalis priimtų reikalavimų negali būti visiškai įgyvendinami dėl bendro motociklo, kaip transporto priemonės, pobūdžio“, – skelbiama peticijos.com svetainėje.

„Prašome atsižvelgti į Lietuvos baikerių kongreso kreipimąsi, siųstą nurodytoms institucijoms dar 2016 m. kovo 14 d. Ketiname pasitelkti visas įstatymų leistinas priemones, įskaitant ir kreipinį į tarptautines organizacijas“, – ryžtingai skelbia Lietuvos motociklininkų klubams atstovaujančios organizacijos bei Lietuvos baikerių kongresas, remdamasis Vilniaus Gedimino technikos universiteto Eismo katedros mokslinės eismo įvykių statistikos analize.

Asmeninio archyvo nuotr./Mantas Televičius
Asmeninio archyvo nuotr./Mantas Televičius

„Motociklizmas skatina eismo saugumą“

Šia proga kalbiname Lietuvos motociklistų klubo (LMK) prezidentą Mantą Televičių, vieną iš pirmųjų, pasirašiusių peticiją.

– Kreipimąsi atsakingoms institucijoms pateikėte dar pernai pavasarį. Ar buvo koks nors atsakas?

– Dažniausiai buvo gaunami arba tik formalūs atsakymai, kad galvosime, bandysime. Ypač prieš rinkimus į Seimą, tačiau, kaip ir dažnu atveju, viskas nugulė „į stalčius“ ir realių veiksmų ar diskusijų su motociklininkais nebuvo.

– Dar kartą glaustai priminkite, kokie yra diskriminuojantys įstatymai, apie kuriuos kalbate?

Diskriminuoja atskyrimas pagal vairuojamą transporto priemonę, t.y. motociklų vairuotojai įstatymiškai sulyginami su sunkvežimių ir autobusų vairuotojais

– Pirmiausia ir labiausiai diskriminuoja atskyrimas pagal vairuojamą transporto priemonę, t.y. motociklų vairuotojai įstatymiškai sulyginami su sunkvežimių vairuotojais (kurie yra sunkūs ir jų visai kitokia elgesio fizika kelyje), autobusų vairuotojais (kurie atsako už keleivių gyvybes). Ir pagal tą patį modelį sukuriami įstatymai, t.y. 0,4 promilės alkoholio kraujyje turintis automobilio vairuotojas gali važiuoti ir neprarasti teisių, jam taip pat leidžiama viršyti greitį 50 km/val., iki prarandant vairuotojo pažymėjimą.

Motociklams, kad ir po didelių pastangų sutrumpintas, bet vis dar įstatymiškai įteisintas žieminių padangų naudojimas (nors jos kone net negaminamos). Motociklams draudžiama važiuoti A juosta, nors dviratininkai ir motorolerių vairuotojai tai daryti gali.

– Kaip manote, kodėl tokie įstatymai buvo priimti?

– Žvelgiant labai subjektyviai ir vertinant gaunamus atsakymus, tai turbūt yra daroma tiesiog siekiant parodyti, kad valdininkai bando spręsti blogą situaciją ir didelį avaringumą keliuose, nors tai beveik jokios įtakos nelaimingiems įvykiams nedaro.

– Kokių dar įstatymų/taisyklių, susijusių su motociklais, pakeitimų turėtumėte pasiūlyti, jeigu būtumėte išgirsti?

– Tikėtina, kad pasiūlymai būtų nelabai priimtini automobilių vairuotojams, tačiau, reikėtų pripažinti, kad motociklas, nors ir kelia pasipiktinimą dėl „lengvesnio“ miesto spūsčių pravažiavimo ar panašių dalykų, iš tikro gerokai padeda ir automobilistams, palikdamas daugiau vietos kelyje, trumpindamas jų stovėjimą spūstyse, atlaisvindamas stovėjimo vietas ir panašiai. Tad, mano manymu, siūlymai ir būtų susiję su tuo, kad būtų galima pasinaudoti A juosta, statyti specializuotuose ar tiesiog motociklui labiau tinkamose vietose ir panašiai.

– Jūsų nuomone, koks Lietuvoje yra motociklizmas saugaus eismo atžvilgiu?

– Kaip sakoma patarlėje – „šaukštas deguto sugadina medaus statinę“. Taip ir motociklizmas, ir jo saugumas yra vertinamas pagal tą blogąją pusę. Tačiau, mano manymu, dauguma motociklų vairuotojų tikrai kelyje elgiasi saugiau nei automobilių vairuotojai. Mes važiuodami dažniau stebime veidrodėlius, dažniau sustojame ir kažką praleidžiame, ir panašiai. Tai kyla iš to, kad suprantame, jog esame pažeidžiamesni, lygiai taip pat elgiamės ir vairuodami automobilius, į kuriuos persėdame pasibaigus sezonui ar esant poreikiui. Tad mano subjektyvia nuomone, motociklizmas skatina eismo saugumą.

– Praeitą savaitgalį įvyko jūsų kuruojamas renginys „Saugus ruduo“. Papasakokite plačiau apie jį.

– Tokiu pavadinimu buvo tik antras renginys, bet tokio pobūdžio – jau koks 8. Renginio mintis yra kažkur aplankyti ar mokyklą, ar vaikų namus, ar bendruomenės šventę ir priminti apie Kelių eismo taisykles, pabendrauti, padalyti atšvaitų ir panašiai. Šiais metais lankėmės Priekulėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos