Permainos be perspėjimo
Linijos šioje žiedinėje sankryžoje buvo nupieštos naktį iš antradienio į trečiadienį, o apie eismo juostų pakeitimus informuojantys ženklai atsirado tik trečiadienį priešpiet. 15min apie šią situaciją papasakojęs ir chaosą sankryžoje savo akimis regėjęs vairavimo ekspertas Vytautas Šakėnas tikina, kad eismas tą rytą buvo labiau panašus į internete matytus vaizdelius iš Indijos gatvių.
„Vakar ryte buvo siurprizas, kurį iškrėtė eismo organizatoriai. Netikėtai, iš anksto neinformavę, pakeitė eismo tvarką šitoje žiedinėje sankryžoje. Ryte dar ir ženklų nebuvo. Turbūt reikėtų pirma statyti ženklus, o tik po to piešti linijas. Suprantama, kai pastatomas naujas ženklas, vietiniai vairuotojai jo nemato. Taip pat dar trūksta ir rodyklių ant asfalto, kurios padėtų vairuotojams suprasti, iš kurios juostos kur galima važiuoti“, – kalbėjo Panevėžio darbo rinkos mokymo centro Vairuotojų mokymo skyriaus vadovas Vytautas Šakėnas.
Situacija kiek pagerėjo tuomet, kai čia darbininkai sustatė kelio ženklus, informuojančius apie eismo juostas. Tačiau problemos tuo nesibaigė. Vairuotojų įpročiai kol kas yra stipresni už kelių eismo taisykles, tad dar ir ketvirtadienį čia buvo galima išvysti grubių kelių eismo taisyklių pažeidimų.
„Vieni pasimeta, nebežino, ką daryti. Kiti, liaudiškai sakant, nusispjauna ir važiuoja per ištisines linijas, bet kaip. Vairuotojai važiuoja ne pagal kelių eismo taisykles, bet pagal įpročius“, – kalbėjo V.Šakėnas.
Atsirado konfliktinių taškų
Tačiau ne vien vairuotojai kalti dėl chaoso žiedinėje sankryžoje. Anot V.Šakėno, saugi ir paprasta žiedinė sankryža dabar virto išgyvenimo ringu, mat linijos kai kuriose vietose nubraižytos labai dviprasmiškai, o kai kur net ir ne visai logiškai.
Pasak vairavimo eksperto, ten kur reikėtų punktyrinės linijos – nubrėžta ištisinė. Ten, kur reikia ištisinės linijos, yra punktyrinė, provokuojanti vairuotojus rikiuotis bei iš žiedinės sankryžos išvažiuoti antra eismo juosta, kai greta esančioje pirmoje eismo juostoje kitas automobilis teisėtai gali važiuoti tiesiai.
Plačiau apie naujo ženklinimo spragas V.Šakėnas pasakoja žemiau pateiktame vaizdo įraše.
Egzaminams įtakos neturėjo
Beje, netoli šio žiedo yra valstybės įmonė „Regitra“ ir būtent šiuo žiedu driekiasi daugiausiai vairavimo egzamino maršrutų. Natūraliai kyla klausimas, kaip būsimiems vairuotojams sekėsi išlaikyti vairavimo egzaminą trečiadienį tarp 8 ir 10 valandos ryte, kuomet linijos jau buvo nupieštos, o kelio ženklai dar nesudėti?
Tačiau VĮ „Regitra“ Komunikacijos skyriaus jaunesnioji specialistė Emilija Bardauskienė patikino, kad minėtomis valandomis neišlaikytų egzaminų dėl padarytų klaidų šioje atnaujintoje žiedinėje sankryžoje nebuvo.
Ketvirtadienį ryte šioje žiedinėje sankryžoje buvo neįprastai daug mokomųjų automobilių, kadangi tiek mokiniams, tiek patiems vairavimo instruktoriams kilo nemažai klausimų, kai teisingai ir tuo pačiu saugiai įveikti sankryžą.
Beje, nebuvo nė vieno instruktoriaus, kuris girtų naująjį ženklinimą. Visi išvien tvirtino, kad iki tol saugi buvusi sankryža dabar virto išgyvenimo ringu.
Linijas pieš iš naujo
Panevėžio apskrities VPK Kelių policijos biuro Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio viršininkas Erikas Klimas pripažino, kad keičiant eismo organizavimą šioje žiedinėje sankryžoje buvo padaryta klaidų.
Pasak pareigūno, linijas bus stengiamasi perpiešti kuo skubiau, todėl vairuotojams kitą savaitę įveikti žiedinę sankryžą bus paprasčiau ir saugiau.
„Nėra viskas taip blogai padaryta. Reikia tik šiek tiek pataisyti. Kitos savaitės pradžioje bus ir visi ženklai sustatyti, ir viskas išdažyta. Greičiausiai, kad net šią naktį jau bus pradedama vėl piešti linijas. Taip, padaryta klaidų buvo. Žmonės pasinaudojo ta didžiųjų miestų praktika dėl didesnio eismo pralaidumo, bet šiek tiek ne taip padarė. Tačiau tai bus ištaisyta artimiausiu metu“, – sakė Erikas Klimas.