Jau netrukus Žemaitės gatvėje pradės veikti naujas prekybos centras „Lidl“. Šalia jo įrengta nauja šviesoforais reguliuojama sankryža, kurios iki šiol nebuvo. Už kelių šimtų metrų, Naugarduko gatvėje, kyla ir nauji „Maxima“ pastatai, tad eismo pokyčių gali atsirasti ir čia, nes nauja parduotuvė turėtų duris atidaryti jau rugsėjį. Šalia iškils ir bendrovės „Maxima LT“ administracinis pastatas.
Nauji šviesoforai ir juostos
Kitas sparčiai į pabaigą einantis projektas yra Konstitucijos prospekte. Verslo centras „Quadrum“ atsidarys rugsėjį, pirmieji nuomininkai ten jau pradeda veiklą. Šioje prospekto vietoje taip pat bus eismo pokyčių, greičiausia – pėsčiųjų šviesoforas, nors toks jau ir yra vos už keliasdešimties metrų.
Nauja eismo juosta, leidžianti sukti į dešinę, atsirado ir T.Narbuto gatvėje už sankryžos su Saltoniškių gatve, prie naujai statomo biurų pastato „Narbuto 5“. Galimybė nutiesti dar vieną juostą atsirado kiek susiaurinus skiriamąją juostą ir perbraižius tris esančias eismo juostas – vieną viešojo transporto ir dvi automobilių.
Konstitucijos prospekte ir jo prieigose pastaruoju metu vienas po auga nauji statiniai, tad natūraliai kyla klausimas, ar artimiausiu metu spūstys čia netaps nuolatine kasdienybe. Ir ne tik piko valandomis.
Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis tvirtina, kad miestas yra gyvas organizmas, o techninės eismo reguliavimo priemonės ir keičiami gatvių parametrai – papildomos eismo juostos, pėsčiųjų perėjos, dviračių takai – yra priemonė suvaldyti srautus, papildyti esamą infrastruktūrą bei užtikrinti saugias eismo sąlygas.
Privalu suderinti
„Minėti eismo organizavimo ir infrastruktūros papildymai turi teigiamos įtakos dėl atsirandančių naujai išvystomų teritorijų“, – teigė T.Kamaitis.
Pradėdami naują projektą nekilnojamojo turto vystytojai privalo parengti ir suderinti ne vieną dokumentą: statiniai projektuojami vadovaujantis teritorijų planavimo ir žemės sklypo (teritorijos) dokumentais, kultūros paveldo vertybių tyrimų medžiaga, galiojančiais teisės aktais, prisijungimo sąlygomis ir kitais dokumentais.
Prisijungimo sąlygos ir yra tie dokumentai, kuriuos nustatoma, kaip keisis infrastruktūra šalia naujojo objekto. „Rengiant prisijungimo sąlygas, atsižvelgiama į planuojamo statyti objekto sukuriamus transporto srautus ir įtaką esamai susisiekimo sistemai, vertinamas esamas ir perspektyvinis eismo intensyvumas, srauto sudėtis bei bendras gatvių ar sankryžų pralaidumas. Be to, konkretus transporto eismo organizavimas sprendžiamas techninio projekto rengimo metu, įvertinus esamą padėtį ir galiojančius statybos techninių reglamentų reikalavimus. Sąlygose nurodyti reikalavimai tiesiogiai susiję su žemės sklype projektuojamais pastatais ir prognozuojamu eismo intensyvumu“, – tvirtino T.Kamaitis.
Kadangi rengiant projektą būtina užtikrinti naujai statomo objekto funkcionavimą, statytojams tenka įvertinti, kaip teigė T.Kamaitis, ne vieną kriterijų. Tarkim, teritorijų planavimo dokumentų sprendinius. Taip pat tarp šių kriterijų patenka esama infrastruktūra iki objekto – gatvės, šaligatviai, eismo saugumas, gatvių apšvietimas, lietaus nuotekų tinklai.
Kitas dalykas – pėsčiųjų eismo saugumo užtikrinimas: pėsčiųjų perėjos su ar be kryptinio apšvietimo, eismo saugumo salelės, šviesoforai, gatvių apšvietimas, atitvarai ir pan. Ne mažiau svarbu yra užtikrinti ir transporto priemonių eismo saugumą, atsižvelgiant į esamus ir reikalingus gatvės techninius parametrus, viešąjį transportą, papildomas eismo juostas, šviesoforus, gatvių apšvietimą ir t.t.