Naujoms jungtims su Klaipėda – 20 milijonų eurų

Sendvario seniūnijos plėtra yra viena sparčiausių visoje Lietuvoje. Vos per penkerius metus gyventojų skaičius joje išaugo beveik dvigubai. Visgi toks spartus augimas sukuria ir naujų problemų – esama kelių infrastruktūra nebeatitinka šiandienos poreikių ir ją būtina plėsti, – rašoma savivaldybės išplatintame pranešime spaudai.
Klaipėdos rajonas
Klaipėdos rajonas / Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr.

Prie to prisideda ir seniūnijos specifika. Jei kitose žiedinėse savivaldybėse, tokiose kaip Kaunas ar Vilnius, rajonai miestus supa iš visų pusių, tai Klaipėdos rajone Sendvaris išsiplėtė tik į vieną pusę, nes priešingoje pusėje – Kuršių marios.

Tai sukūrė ir didesnį krūvį esamai infrastruktūrai. Į Klaipėdą iš seniūnijos galima įvažiuoti tik pro Tauralaukį, Liepų gatvę ir Jakų žiedą, tad augant gyventojų skaičiui, didėja ir transporto kamščiai. Šiuo metu jau baigiamas rengti specialusis šios teritorijos gatvių ir lietaus nuotekų planas, kuris numato naujus eismo koridorius ne tik pačios seniūnijos teritorijoje, bet ir papildomas jungtis su Klaipėdos miestu. Tačiau, kad būtų galima jį įgyvendinti, teks iš privačių savininkų išpirkti per 100 hektarų žemės, o tai dabartinėmis rinkos kainomis – maždaug 70-ies milijonų eurų investicija.

Natūralu, kad tai milžiniška investicija ir ji skirta tik žemės išpirkimui, neskaičiuojant naujos infrastruktūros įrengimo, todėl nusistatomos prioritetinės zonos, kurios dėmesio sulauks pirmiausiai. Pavyzdžiui, jau dabar baigiama išpirkti žemes, kad būtų galima suplanuoti naują Šilelių, Jurgaičių gatvės koridorių. Į pabaigą eina ir šios gatvės rekonstrukcijos projektas, kitais metais bus perkama ranga ir turėtų prasidėti darbai – bus perklota ne tik asfalto danga, bet atsiras ir šaligatviai, dviračių takai.

„Ieškome ir nestandartinių, bet jau išbandytų sprendimų – gatves rekonstruoti viešos ir privačios partnerystės būdu. Tam planuojame skirti apie 20-imt milijonų eurų. Jau esame įsigiję ir transporto srautų vertinimo studiją. Ekspertai per artimiausius kelis mėnesius ją turėtų baigti ir pasiūlyti geriausius srautų valdymo sprendimus. Yra vertinami ne tik pagrindiniai išvažiavimai į Klaipėdą, bet ir tai, kaip pasikeistų transporto srautai rekonstravus Dangaus gatvę į keturias eismo juostas, neliečiant viaduko bei sukuriant dar vieną jungtį su Klaipėda – viaduką per Palangos kelią ties Klemiškės gatve“, – sako Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas.

Kadangi abu keliai – tiek Dangaus gatvė, tiek Palangos plentas – yra valstybės įmonės „Via Lietuva“ nuosavybė, Savivaldybė jau kreipėsi į įmonę ir gavo pažadą, kad jos valdyba apsvarstys Savivaldybės planus rekonstrukciją vykdyti viešos ir privačios partnerystės būdu. Jei „Via Lietuva“ sutiktų su pasiūlymu, būtų galima pradėti projektavimo darbus ir per artimiausius kelerius metus įgyvendinti ne tik Dangaus gatvės rekonstrukciją, bet ir atverti naują jungtį su Klaipėda.

Kita problema – per pačią seniūniją einantys pagrindiniai keliai, kurie taip pat yra valstybės, o ne Savivaldybės turtas. Tai – Ežero, Rasytės, Šimkų ar Smeltaitės gatvės. Šios gatvės itin intensyvios, tačiau jose trūksta šaligatvių, apšvietimo ar autobusų stotelių. Dar 2020 metais Klaipėdos rajono savivaldybė, siekdama, kad Ežero, Šimkų ir Rasytės gatvės būtų kuo greičiau sutvarkytos, su „Via Lietuva“, tuometine Lietuvos automobilių kelių direkcija, pasirašė bendradarbiavimo sutartį. Pagal ją Savivaldybė įsipareigojo iš savo biudžeto 20-imčia procentų prisidėti prie valstybės turto rekonstrukcijos. Tai turėjo būti padaryta dar 2023 metų pabaigoje, tačiau kol kas paruoštas tik projektas, jo vertė – 10,8 mln. eurų.

Tokią pačią bendradarbiavimo sutartį su „Via Lietuva“ Savivaldybė turi ir dėl Dangaus gatvės dalinės rekonstrukcijos – šviesoforinės sankryžos ir greitėjimo bei lėtėjimo juostų įrengimo Liepų ir Piligrimų gatvių sankryžoje. Projektas taip pat parengtas, vertė – apie 1,6 mln. eurų, tačiau abiejų sutarčių „Via Lietuva“ neįgyvendina, nes teisinasi lėšų trūkumu. Todėl siekdama paspartinti šiuos darbus, Savivaldybė taip pat planuoja šių gatvių rekonstrukcijas įtraukti į viešos ir privačios partnerystės paketą. Tai leistų per artimiausius 2–3 metus žymiai pagerinti esamą eismo situaciją Sendvario seniūnijoje, sumažinti krūvius jau esamai infrastruktūrai bei sukurti tinkamas sąlygas gyventojams.

„Todėl mes investuojame ne tik į kelių infrastruktūros gerinimą. Sendvaryje kuriame ir socialinę bei švietimo infrastruktūrą, kurios taip pat trūksta. Jau kitų metų rugsėjo pirmąją Trušeliuose duris atvers mokykla ir darželis. Čia vienu metu bus ugdoma per 800 vaikų. Dar vieną darželį statysime netoliese, Mazūriškiuose, kurį lankyti galės dar 150-imt vaikų. Taip per artimiausius dvejus metus sukursime beveik 400 papildomų vietų darželiuose ir per pusę tūkstančio mokykloje. Tikimės, kad tokios švietimo bazės atsiradimas taip pat prisidės prie transporto situacijos gerėjimo“, – tikina Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų