Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujos automobilių žibintų technologijos: tūkstančiai už baltas lemputes

Geros būklės automobilių žibintai yra vienas efektyviausių eismo saugumo užtikrinimo būdų. Tačiau pačių žibintų efektyvumas skiriasi ne tik nuo jų būklės, bet ir nuo pobūdžio. Šiuolaikinių automobilių žibintai paprastai skirstomi į tris skirtingus: tai paprastieji su kaitrinėmis lempomis, dujų išlydžio („Xenon“) bei šviesos diodų (LED). Kuo jie skiriasi?

Praktikoje „Xenon“ technologija žinoma jau seniai, tačiau naujausias mados klyksmas – LED žibintai. Jie ekonomiškesni ir efektyvesni už kitus, tačiau brangesni. Vienas geriausių pavyzdžių palyginimui – nauja „Opel Astra“.

Vos pasirodęs 2015-ųjų pabaigoje, šis hečbekas sužavėjo viso pasaulio ekspertus ir susižėrė krūvą apdovanojimų, tarp kurių – Lietuvos „Metų automobilis 2016“ bei „Europos metų automobilis 2016“. Žibintai, kuriuos „Opel“ vadina „Intellilux LED Matrix“ yra viena pagrindinių šių laimėjimų priežasčių.

Serijiniame automobilyje pirmieji tokią technologiją pritaikė „Mercedes-Benz“ inžinieriai, tačiau „Opel“ buvo pirmieji, atgabenę ją į pigesniųjų automobilių segmentą.

Standartinė „Opel Astra“ yra komplektuojama su senos technologijos žibintais, į kuriuos montuojamos paprastos kaitrinės lempos, randamos bet kurioje degalinėje. „Intellilux LED Matrix“ kainuoja 1 361 Eur. Maždaug 1/20 automobilio kainos, o panaši proporcija ir „Mercedes-Benz“ automobiliuose. Švelniai tariant, daugokai.

Pagrindinis skirtingų žibintų tipų skirtumas – apšviečiamas plotas ir ryškumas. Kaitrinių lempų žibintai apšviečia siauresnį kelio ruožą, o jo ryškumas nė iš tolo neprilygsta LED žibintų galimybėms. Tuo įsitikinti galite žemiau esančiame video. Dėl geresnio kelio apšvietimo pėstieji matomi iš toliau ir ryškiau, o kiti eismo dalyviai dėl šviesos diodų technologijos nėra akinami.

Kitas dalykas, dėl kurio daug pagyrų sulaukė „Intellilux LED Matrix“ – automatinis perjungimas iš tolimųjų į artimąsias šviesas. Tolimąsias šviesas čia sudaro ne viena ryški lemputė, bet daug šviesos diodų. Automobiliui užfiksavus priešais atvažiuojančią transporto priemonę, išjungiami tiesiai į ją šviečiantys diodai, tačiau paliekami apšviečiantys kelkraštį bei vieną eismo juostą. Taip automobilis praktiškai visą laiką važiuoja ne tik įjungtais tolimųjų šviesų žibintais, bet ir neakina nei priešinga, nei ta pačia kryptimi judančių žmonių.

Tokias technologijas šiandien gali pasiūlyti tik kai kurie „Mercedes-Benz“ modeliai bei „Opel Astra“. Daugelis kitų gamintojų, kaip BMW, „Audi“, „Volkswagen“, „Toyota“ ir kiti, turi paprastą automatinį tolimųjų šviesų perjungimą į artimąsias, tačiau tai galima priskirti prie komforto, o ne saugumo įrangos.

Kaip veikia „Opel Astra“ žibintai tamsiu paros metu, žiūrėkite žemiau esančiame video.

VIDEO: Kaip šviečia skirtingi automobilių žibintai?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?