Protestuojantys prieš artėjančias naujoves vilniečiai jau pradėjo kurti ir pasirašinėti peticijas. Savo nuomonę šiuo klausimu išsakė ir peticiją pasirašė Vilniaus miesto tarybos narė Donalda Meiželytė. Savo argumentus ji išdėstė socialiniuose tinkluose. Jos teigimu, naujoji „Susisiekimo paslaugų“ tvarka apsunkins keleivių gyvenimą.
TAIP PAT SKAITYKITE: Vilniaus viešajame transporte diegiama nauja sistema: dalį bilietų reiks žymėti dukart.
Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ teigia, kad moderni e. bilieto sistema leis viešojo transporto keleiviams po miestą keliauti paprasčiau, saugiau, patogiau ir greičiau. Naujoji e. bilieto sistema startuos 2023 m. gegužės mėn. pabaigoje. Sistemą diegia Estijos įmonė „Ridango“.
„Apie šitą sprendimą sužinojau kaip ir visi vilniečiai – iš pranešimų spaudai. Klausimas, ar buvo naujoji bilietų žymėjimo sistema pristatyta tarybos komitetams? Ir kodėl niekas nederino su pačiais viešojo transporto keleiviais tų, atseit, patogių naujovių“, – klausia Donalda Meiželytė.
Žemiau pateiksime Vilniaus miesto tarybos narės D.Meiželytės išsakytus argumentus, kodėl naujoji sistema nėra patogi.
Donaldos Meiželytės kritika
Tai, kas planuojama, jokiu patogumu net nekvepia. Atvirkščiai, ruošiamasi atbaidyti nuo viešojo transporto žmones verčiant juos grūstis iki terminalų, stumdytis, traukinėti Vilniečio kortelę kaskart įlipus į autobusą ar troleibusą.
„Iki šiol viešojo transporto bilietą reikėdavo tik aktyvuoti, tačiau įdiegus naują sistemą turimą bilietą (trumpalaikį, ilgalaikį ar esantį mobiliosiose programėlėse „m.Ticket“ / „Trafi“) arba Vilniečio / JUDU kortelę reikės dar ir pažymėti, nepriklausomai nuo to, ar turimas bilietas yra aktyvuotas, ar neaktyvuotas.“
Suprask, kad net ir metinį bilietą turėdamas turėsi jį kiekvieną kartą įlipęs į viešąjį transportą žymėti. Ir kas bus, jei aktyvuoto mėnesinio ar metinio bilieto Vilniečio kortelėje nepažymėsi? Baudą išrašys ar kaip? Juk už kelionę jau sumokėta!
Tai sugalvojo tie, kurie viešuoju nesinaudoja ar naudojasi tik pramogai. Pamatytų, kaip tėvai Vilniečio korteles vaikų kuprinėse užkiša, kad anie tik jų netraukinėtų ir nepamestų. Pamėgintų jie moters rankinuke rasti tą kortelę per 5 minutes. Žiemą koks čia patogumas pirštines nusimauti, kuistis rankinuke, o jei dar piko metu, brautis iki bilietų žymėjimo terminalo?
Dar tas pypt pypt pypt pypt, gal galit pažymėt, gal galit praleisti. Čia ne „keliauti paprasčiau, saugiau, patogiau ir greičiau“, o lygiai priešingai sudėtingiau, su rizika kortelę pamesti, lėčiau, nes tos kortelės kaskart reiks ieškoti kuprinėje.
Ir štai paaiškinimas, kodėl toks apsunkinimas sugalvotas. Vietoj to, kad pirktų tyrimą, duomenis, jie įdarbins keleivių srautų analizei pačius keleivius.
„Bilieto žymėjimo funkcija reikalinga efektyvesniam viešajam transportui planuoti ir organizuoti, ji leidžia kaupti duomenis apie keliavimo įpročių duomenis, išsiaiškinti keleivių poreikius ir viešąjį transportą planuoti taip, kad atitiktų vilniečių norus.“
Atnaujintoje Trafi programėlėje nerodo, kaip anksčiau, keleivio buvimo stotelės. Buvo taip patogu. Atsidarai grafiką, Lazdynų stotelė išryškinta, spaudi, matai, kada autobusas atvažiuos. Dabar nebėra to. Nepatogu!
Prieštaraujantys šiai naujovei gali pasirašyti peticiją. Antradienį ją jau buvo pasirašę daugiau nei 2900 vilniečių.