Nebereiks gaišti laiko ieškant, kur pastatyti automobilį: pasiūlė sprendimą, kuris parodys artimiausią laisvą vietą

Vairuotojai kasmet vidutiniškai septyniolika valandų praleidžia ieškodami vietos, kur pastatyti automobilį, skaičiuoja Europos automobilių stovėjimo aikštelių asociacija.
5G Daiktų internetas
5G Daiktų internetas

Tačiau naudojantis inovatyviais sprendimais šį laiką galima paskirti prasmingesniems dalykams – jau veikia „Tele2“ daiktų interneto technologijomis paremtas įrankis, pranešantis apie laisvas stovėjimo vietas artimiausiose aikštelėse. Anot Ernesto Stačiūno, „Tele2“ verslo sprendimų komandos vadovo, tai gali tapti efektyviu būdu gerinti judumą miestuose.

Randa stovėjimo vietą

Įsivaizduokite, kad norėdami rasti artimiausią parkavimo vietą automobiliui nebeturite laikyti sukryžiavę pirštų ir tikėtis, jog jūsų mėgstama vieta bus neužimta. Tai – jau realybė. Švedijos bendrovė „Drifter World“ sukūrė įrankį, leidžiantį realiuoju metu stebėti automobilių stovėjimo aikštelių užimtumą. Sprendimas įgyvendintas pasitelkiant dirbtinį intelektą (DI) ir „Tele2“ daiktų interneto technologijas.

Ernestas Stačiūnas
Ernestas Stačiūnas

„Tai inovatyvus dirbtinio intelekto sprendimas, skirtas automobilių parkavimui ir elektromobilių įkrovimui. Automobilių stovėjimo aikštelėse įrengtos kameros su „Tele2“ daiktų interneto ryšiu perduoda informaciją DI sistemoms. Taip realiuoju laiku renkami ir interpretuojami duomenys, kurie padeda rasti laisvas automobilių stovėjimo ir elektromobilių įkrovimo vietas naudojantis programėle. Šioje programėlėje galima ir iškart susimokėti už stovėjimą“, – paaiškina E. Stačiūnas.

Pasak jo, ši naujovė ne tik užtikrina geresnę automobilių statymo patirtį vairuotojams, bet ir skatina tvarų judumą miestuose. Surinkti duomenys apie vairavimo ir stovėjimo modelius padeda geriau suprasti eismo srautus, taip pat gali padėti automobilių stovėjimo paslaugas teikiančioms įmonėms optimizuoti automobilių stovėjimo aikštelių naudojimą.

„Daiktų interneto sprendimai suteikia didelę aprėptį, pasiekiamumą ir greitį. Jie padeda užtikrinti išmanesnę patirtį, pagerinti eismą ir sukurti efektyvesnę bei tvaresnę miesto ekosistemą“, – sako E. Stačiūnas.
Technologijų bendrovė „Drifter World“ veikia nuo 2022 m. spalio, jos paslaugos šiuo metu prieinamos Švedijoje ir Norvegijoje, tačiau planuojama plėtra ir į kitas Europos valstybes.

Edukuoja vairuotojus

Tam, kad pateiktų kuo tikslesnius duomenis, įrankis renka informaciją iš visų aikštelėje esančių stovėjimo vietų – žino, koks automobilio modelis naudojasi automobilių stovėjimo vieta arba kodėl viena stovėjimo vieta naudojama dažniau nei kita. Specialūs jutikliai taip pat matuoja oro kokybę ir triukšmo lygį.

„Be to, šis sprendimas savotiškai edukuoja vairuotojus labiau gerbti taisykles ir vienas kitą. Pavyzdžiui, renka duomenis apie tuos, kurie neteisėtai pasistato automobilius elektromobiliams ar neįgaliesiems skirtose vietose ir tokiems vairuotojams pakelia stovėjimo kainą. Arba automobilį, pastatytą per dvi stovėjimo vietas, apmokestina dvigubai“, – pastebi „Tele2“ verslo sprendimų komandos vadovas.

„Drifter World“ taip pat siekia pilnai „įdarbinti“ biurų automobilių stovėjimo aikšteles ir garažus. Daugelyje biurų pastatų yra darbuotojams rezervuotos automobilių stovėjimo vietos, o ne darbo valandomis šios stovėjimo vietos dažnai būna tuščios. Šis sprendimas suteikia galimybę biurų stovėjimo aikštelėmis naudotis ne darbo valandomis.

„Visos šios funkcijos, paremtos daiktų interneto technologijomis, padeda vairuotojams savo laiką ir kitus išteklius naudoti efektyviau. Nors šio sprendimo Lietuvoje dar gali tekti palaukti, jam reikalingas technologines galimybes jau turime“, – sako E. Stačiūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis