LRT televizijos laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ pademonstravo siužetą, kuriame – laidos žiūrovo vaizdo įrašas iš judrios sankryžos, kur Linkuvos gatvė atvažiuojant nuo Šilainių į Vilijampolę kertasi su Varnių gatve virsta žiedine sankryža.
Kaip teigia laidos kūrėjai, šią vietą privažiavęs asmuo sutriko, mat ta pačia kryptimi judėti skirtos eismo juostos atskirtos dviguba ištisine linija, kurios viduje vairuotojas dar pastebėjo ir punktyru pažymėtą liniją. Kelio ženklai vairuotojui pasirodė taip pat painūs.
Filmuotas fragmentas buvo parodytas Kelių eismo taisyklių (KET) žinovams. Situaciją įvertinęs vairavimo mokytojas Darius Kanapinskas sakė, kad privažiavęs šią kelio atkarpą sutriktų ir pats. Labiausiai glumintų priešprieša tarp kelio ženklo „Vienpusis eismas“ ir horizontaliojo kelio ženklinimo, konkrečiai – priešpriešinio judėjimo juostas skiriančios linijos.
„Gerai išmanantis taisykles tokioje vietoje negalėtų nesutrikti, nes pagal KET dviguba ištisinė linija užkoduoja, kad yra dvipusis eismas, ir draudžia įvažiuoti į priešpriešinį eismą“, – aiškino D.Kanapinskas.
Pakoregavo stulpeliais
Visgi šiandien situacija minėtoje sankryžoje jau pasikeitusi. Minėta dviguba ištisinė linija su punktyrine per vidurį papildyta stulpeliais, atskiriančiais eismo juostas.
„Negaliu pasakyti, kaip ten buvo paženklinta, nes mes kiekvieno klausimo Eismo saugumo komisijoje neaptarinėjame ir, iš tiesų, daug kur sprendimus priima Transporto ir eismo skyriaus atsakingi specialistai“, – kalbėjo Rimantas Mikaitis, Kauno miesto savivaldybės Eismo saugumo komisijos pirmininkas.
Visgi, pasak jo, minėti stulpeliai leidžia vairuotojams lengviau orientuotis ir, viena vertus, neleidžia kirsti ištisinių linijų anksčiau nei derėtų, antra vertus, padeda išvengti galimų avarinių situacijų. R.Mikaitis pastebi, kad neįprastų žiedinių sankryžų Kaune nemažai, viena jų – vadinamoji Kauno pilies.
„Visi kauniečiai žino, kaip ten važiuoti, bet vairuotojai iš kitų miestų nustemba. Jiems lyg ir norėtųsi daryti daugiau manevrų žiede, tačiau jie būtų nesaugūs. Iš pradžių ten buvo ištisinė juosta pailginta, o vėliau atsirado stulpeliai, kad būtų išvengta avarinių situacijų. Ekspertai, beje, ne kartą yra matavę, stebėję, teikę siūlymus, bet ta sankryža vis tiek likusi tokia netradicinė, nes tyrimai rodo, kad tokia ji – pralaidžiausia ir saugiausia“, – sakė R.Mikaitis.
Anot specialisto, greičiausiai nutiko taip, kad minėtos laidos žiūrovas, filmavęs situaciją, važiavo per sankryžą dar iki šioje sustatant stulpelius.
„Greičiausiai buvo taip, kad vieni braižė linijas, kiti – statė stulpelius, o kadangi darbai gali vykti esant skirtingoms oro sąlygoms, greičiausiai buvo pertrauka tarp linijų braižymo ir tolesnių darbų“, – svarstė R.Mikaitis.