Padangos protektoriaus dalis, kuri liečiasi su kelio danga, vadinama kontaktiniu plotu. Keista, bet kontaktinis plotas nėra daug didesnis už jūsų delną. Padangoms netolygiai dylant, labai sumažėja protektoriaus sąlyčio su kelio danga plotas. Tai sumažina manevravimo stabilumą ir pailgina automobilio stabdymo kelią.
„Inter Cars Lietuva“ Padangų skyriaus vadovo Dmitrijaus Murnikovo teigimu, skiriasi ne tik automobiliai, vairuotojai ir vairavimo įpročiai, bet ir padangos. Dyla jos irgi nevienodai.
„Pavyzdžiui, didelio našumo padangos, skirtos sportiniams automobiliams, dyla greičiau nei turistinės padangos šeimyniniam sedanui. Tačiau dėl įvairių veiksnių padangos gali nudilti greičiau, nei tikėtasi, o netolygiai nudilusios padangos gali kelti triukšmą ar vibraciją“, – sako D. Murnikovas.
Kodėl svarbų tikrinti padangų slėgį?
Pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į tai, ar padangų slėgis yra tinkamas. Didelė tikimybė, kad netinkamai pripūsta padanga ims dilti greičiau ir netolygiai. Transporto priemonių gamintojai ne tik nurodo priekinių ir galinių padangų pripūtimo slėgį, kad važiavimo komfortas, automobilio valdymas ir degalų taupymas būtų optimalūs, bet ir atsižvelgia į padangų dilimą.
Pasak D. Murnikovo, tinkamas padangos slėgis padeda optimizuoti transporto priemonės apkrovos, greitėjimo, stabdymo ir posūkių jėgų pasiskirstymą. Jei padangų slėgis per mažas arba per didelis, padangos protektoriaus kontaktinis plotas nėra optimalus. Taigi įvairios protektoriaus dalys gali nusitrinti greičiau ir netolygiai.
„Visų padangų slėgį rekomenduojama tikrinti kiekvieną mėnesį. Taip pat tikrinkite slėgį prieš vykdami į ilgą kelionę arba planuodami vežti papildomą krovinį. Transporto priemonės gamintojo padangų slėgio specifikacijas galite rasti etiketėje, pritvirtintoje prie vairuotojo durų. Padangų slėgio rekomendacijos taip pat pateikiamos transporto priemonės vartotojo vadove.
Netinkamas ratų suvedimas
Ratų suvedimas, dar žinomas kaip ratų geometrija, reiškia transporto priemonės vairavimo ir pakabos komponentų – sistemos, jungiančios ratus ir juos valdančios – reguliavimą. Dėl netinkamo ratų suvedimo padangos gali dilti netolygiai ir per greitai.
„Viena iš priežasčių, kodėl protektorius netolygiai dyla dėl suvedimo, – dantytas padangų dilimas. Taip atsitinka, kai viena protektoriaus blokų pusė dyla greičiau nei kita. Ranka perbraukę per padangos protektorių jausite tarsi pjūklo dantukus. Taip padanga paprastai dyla peties vietoje. Taip vadinama padangos protektoriaus ir šoninės sienelės sankirta“, – aiškina D. Murnikovas.
Įtakos netolygiam dilimui turi ir plunksniškas padangų dilimas, kai padangos protektorius yra labiau nudilęs vienoje padangos pusėje, o kita padangos protektoriaus pusė yra aukštesnė. Viena iš priežasčių gali būti ir vienpusis padangos pečių dilimas. Toks protektoriaus dilimas reiškia, kad vienos pusės protektoriaus vidinė arba išorinė pečių briauna yra daug labiau nudilusi nei kitos pusės.