Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Netradicinis krosoverių saugumo testas: kurio keleiviams gresia didžiausias pavojus?

JAV Kelių saugumo draudimo institutas (IIHS) atliko kelių populiarių automobilių modelių testus, smūgį koncentruodamas į keleivio pusę. Tradicinių saugumo testų metu smūgis tenka priešingai – vairuotojo pusei.
IIHS automobilių saugumo testas (Nissan Rogue)
IIHS automobilių saugumo testas

Institutas bandymams pasirinko 7 krosoverius: „Toyota RAV4“, „Nissan Rogue“ (tas pats X-Trail), „Mazda CX-5“, „Subaru Forester“, „Honda CR-V“, „Hyundai Tucson“ ir „Buick Encore“ (arba „Opel Mokka“).

Blogiausi rezultatai (t.y., didžiausias pavojus keleiviui) užfiksuotas bandant „Toyota RAV4“ ir „Nissan Rogue“. Abu šie modeliai turi reikšmingų skirtumų, lyginant kairę ir dešinę kėbulo priekio puses. Pirmojo modelio dešinysis statramstis smūgio metu sulindo į vidų 330 mm daugiau, nei kairysis. Todėl keleivio manekenas liko suspaustas tarp sėdynės ir priekinės panelės.

VIDEO: 2015 Toyota RAV4 passenger-side small overlap IIHS crash test
VIDEO: 2014 Nissan Rogue passenger-side small overlap IIHS crash test

Dėl perteklinės dešinės pusės durelių deformacijos jų spyna neatlaikė, o tai – taip pat saugumo trūkumas. „Nissan“ atveju skirtumas tarp kairės ir dešinės pusės priekinių statramsčių deformacijų – 254 mm. O dešinės pusės durys po smūgio apskritai nulėkė į šalį.

Bandant kitus modelius, akivaizdžių vairuotojo pusės saugumo skirtumų nepastebėta. Vis tik „Subaru Forester“ ir „Mazda CX-5“ taip pat pažymėti dėl didelių abiejų statramsčių deformacijų. Geriausių rezultatų pasiekė naujos kartos „Hyundai Tucson“: ir keleivio, ir vairuotojo apsauga smūgio metu beveik identiška. Antroje vietoje liko „Honda CR-V“.

VIDEO: 2015 Subaru Forester passenger-side small overlap IIHS crash test

Remiantis šiais rezultatais JAV nuspręsta nuo šiol skiriant saugumo vertinimus naujiems modeliams tikrinti abiejų pusių deformacijas po smūgių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos