Netrukus puošimės originaliais, dizainerių sukurtais atšvaitais

Saugaus eismo kultūrą skatinantis projektas „Nebūk briedis“ ir entuziastingai nusiteikęs būrys menininkų siekia, kad eismo dalyviai suvoktų, jog atšvaitą reikia dėti ne giliai į stalčių, o išdidžiai segti prie drabužių kaip madingą aksesuarą.
Atšvaitus kūrę dizaineriai
Atšvaitus kūrę dizaineriai / Organizatorių nuotr.

Nuolat kalbama apie keliuose įvykstančias nelaimes, tačiau neretai per mažai akcentuojama , kad didžiulės tokių nelaimių dalies būtų galima išvengti, jei eismo dalyviai suvoktų atšvaito svarbą.

Apklausų metu ne vienas eismo dalyvis atsakė, jog atšvaito neprisisegė, nes šis yra negražus, netinka prie drabužių, gadina stilių. Šiai problemai išspręsti projektas „Nebūk briedis“ į stilingų ir gražių atšvaitų kūrybą įtraukė jaunuosius Lietuvos dizainerius, kurie kūrė madingų atšvaitų idėjas ir turėjo galimybę už geriausius pasiūlytus variantus laimėti piniginius prizus. Konkursui buvo pateiktos 39 idėjos, o iš jų atrinktos 3 geriausios.

Organizatorių nuotr./Atšvaitus kūrę dizaineriai
Organizatorių nuotr./Atšvaitus kūrę dizaineriai

Prizinių vietų laimėtojai buvo paskelbti ir apdovanoti šiandien , Rugsėjo 10-ąją, Vilniaus Dailės Akademijoje. Pirmąją vieta ir 1500 Lt prizą laimėjo Kamilė Korsakaitė, antroji vieta ir 1000 litų prizas atiteko – Mariui Skrupskiui, o trečioji vieta ir 500 litų prizas – Adelei Butėnaitei. Visiems teikusiems idėjas dizaineriams ir komisijos nariams buvo įteiktos padėkos už tai, kad savo idėjomis prisidėjo prie saugaus eismo kultūros skatinimo.

Dizainerių sukurtos atšvaitų idėjos netrukus bus įgyvendintos, tad greitai kelyje galėsime jaustis ne tik labiau matomi, bet ir stilingi.

Organizatorių nuotr./Atšvaitus kūrę dizaineriai
Organizatorių nuotr./Atšvaitus kūrę dizaineriai

Atšvaitų idėjos konkursas pritraukė ne tik dizainerių, bet ir visuomenės dėmesį. Visi besidomintieji, turėjo galimybę prisidėti prie komisijos narių nuomonės ir balsuoti už labiausiai patikusio atšvaito koncepciją.

Konkursui pateiktomis idėjomis džiaugiasi ir geriausius Lietuvos grafikos dizainerius vienijančios asociacijos (LGDA) pirmininkas ir konkurso komisijos narys Gediminas Lašas.

„Buvo įdomu susipažinti su konkursiniais darbais – pateikta ir tradicinių sprendimų ir keletas netikėtų pasiūlymų. Kai kurie iš projektų praplėstų esamą įvairovę, atliktų ne tik apsauginę funkciją, bet galėtų tapti originalia saviraiškos detale. Tokie konkursai yra sveikintini, atkreipia dėmesį į aktualias problemas, skatina naujų sprendimų ieškojimą, kūrybiškumą“, – sakė G.Lašas.

Taisyklingo atšvaitų naudojimo svarbą pabrėžė ir konkursą rėmusios Lietuvos susisiekimo ministerijos bei Lietuvos kelių direkcijos atstovai.

Organizatorių nuotr./Atšvaitus kūrę dizaineriai
Organizatorių nuotr./Atšvaitus kūrę dizaineriai

„Džiaugiamės, kad tiek daug kūrėjų dalyvavo atšvaitų dizaino idėjų konkurse siūlydami funkcionalius, estetiškus ir patrauklius atšvaitus. Esame tikri, kad projekto „Nebūk briedis“ dėka atšvaito segėjimas bus ne tik suprasta būtinybė, bet ir gražus stiliaus akcentas. Tikimės, kad projektas padės pakeisti atšvaitų dėvėjimo įpročius mūsų visuomenėje, kad bendromis jėgomis būsime originalūs ir saugūs, nes visada matomi“, – sakė Lietuvos susisiekimo ministerijos kancleris  Tomas Karpavičius.

Lietuvoje dar nėra įprasta būti atsakingam už save – tai rodo eismo nelaimių statistika, patvirtinanti, kad daugelis avarijų įvyksta dėl atsakomybės trūkumo. Vien per pirmąjį šių metų pusmetį  žuvo 116 eismo dalyvių. Tarp jų – 45 pėstieji, kurių daugiau nei pusė – tamsiuoju paros metu. Daugelis jų nesegėjo atšvaito.

Projekto „Nebūk briedis“ organizatoriai ir rėmėjai siekia įskiepyti, kad būtent atšvaitas yra ta eismo dalyvį apsauganti priemonė, kuria galime pasirūpinti patys. Projektas siekia apie saugų elgesį kelyje informuoti kuo daugiau žmonių, skleisdamas linksmą, bet kartu gyvybiškai svarbų šūkį: „Nebūk briedis, prisisek atšvaitą!“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų