Iki 2015-ųjų minėtoms vairuotojų grupėms galiojo 0,2 promilės alkoholio koncentracijos kraujyje riba, o patyrusiems motociklininkams – 0,4 promilės. Nuo sausio 1 d. alkotesteriui parodžius bent 0,01 promilės, šių kategorijų vairuotojai bus baudžiami 500-1000 litų baudomis.
„Regitros“ duomenimis, 2 metų vairavimo stažo neturinčių vairuotojų 2015-ųjų pradžioje Lietuvoje bus apie 60 tūkstančių.
„Regitros“ duomenimis, 2 metų vairavimo stažo neturinčių vairuotojų 2015-ųjų pradžioje Lietuvoje bus apie 60 tūkstančių.
Svarstant šį įstatymą, netrūko kalbų ir apie 0 promilių įteisinimą visiems vairuotojams – tokia sistema sėkmingai galioja Estijoje, Čekijoje, Vengrijoje ir dar keliose Europos Sąjungos valstybėse. Kroatijoje vairuotojai gali „įpūsti“ 0,5 promilės, tačiau padarius avariją, jis baudžiamas pagal 0,0 promilės įstatymą.
„Lexus“ efektyvaus vairavimo programos instruktorius Darius Grinbergas neabejoja, kad 0 promilių įstatymas visiems vairuotojams išeitų į naudą.
„Pačiam vairuotojui šiek tiek išgėrus gal ir atrodo, kad jis budresnis, galintis nuversti kalnus, tačiau tai yra tik jo pojūčiai, bet ne tikrojo sugebėjimo reaguoti į sudėtinga situaciją įvertinimas. Medikų ir laiko ne kartą įrodyta, kad net ir nedidelis alkoholio kiekis turi didelę įtaką vairavimui“, – dėstė D.Grinbergas.
Specialisto teigimu, net ir nedaug alkoholio paveiktas žmogus labiau linkęs į riziką, savo jėgų pervertinimą. Dar svarbesni yra vairuotojo sugebėjimai teisingai veikti sudėtingoje situacijoje, o čia alkoholio poveikis dar pražūtingesnis.
Daug vairuotojų, alkotesteriui parodžius mažiau nei dešimtadalį promilės alkoholio, teisinasi neva gėrę giros ar rūgpienio. D.Grinbergo teigimu, tai neturėtų jaudinti vairuojančių žmonių – visi alkotesteriai turi nedidelę paklaidą, o abejojant jo parodymais, niekas nedraudžia papildomai išsitirti ligoninėje, kur būtų imamas kraujas ir rezultatai nekeltų abejonių.