„Teko pravažiuoti Šiaulių rajono keliu, pažymėtu 159 numeriu. Pamačiau kelininkus, sankryžoje prie pėsčiųjų perėjos dažančius kelio linijas ir pačią perėją. Tačiau ryte ir naktį buvo daug prisnigta, gatvėse stovėjo vanduo, tirpo sniegas, ant kelio dangus buvo suvažinėto sniego masė. Nesu šio amato profesionalas, bet dažymo darbams irgi turi būti tam tikros sąlygos, manau, tikrai ne tokios, kaip tądien. Ar čia naujos technologijos, leidžiančios dažyti ant sniego?“, – stebėjosi skaitytojas.
Anot jo, nustebino ir kita detalė. Patikrinus Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) puslapyje paaiškėjo, kad darbai, kurie buvo atliekami tuoj po snygio, turėjo būti padaryti spalį.
„Realybė, deja, kitokia. Juokiamės iš kaimyninių šalių, kad jos daro absurdiškus darbus, bet patys – ne kitokie“, – konstatavo skaitytojas.
Kelią nudžiovino
Laurynas Slapšys, LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus Ryšių su žiniasklaida specialistas 15min pabrėžė, kad visiška tiesa – kelių ženklinti ant šlapios ar apsnigtos dangos išties negalima. Taip pat gatvių ženklinti negalima ir tais atvejais, kai kelio paviršius nešvarus, nesausas.
„Šiuo atveju darbai atliekami nudžiovinus kelio dangą specialia įranga“, – tikino specialistas.
Temperatūra, kuriai esant galima ženklinti kelius, yra numatyta dažų gamintojo. Kokia technologija bus naudojama ženklinimui priklauso nuo to, kokiomis medžiagomis atliekami darbai. Pavyzdžiui, naudojami kelio dažai ar polimerinės medžiagos, tokios kaip termoplastikas arba šaltas plastikas.
„Darbų kokybė yra svarbiausias LAKD prioritetas. Šią projekte kontroliuoja dvi bendrovės – AB “Problematika„ ir UAB “Darbasta„. Nekokybiškai atlikti darbai nebus priimami“, – akcentavo specialistas ir pabrėžė, kad visiems darbams taikomas garantinis laikotarpis, tad iškilus problemoms, jas privalėtų išspręsti darbus atlikusios bendrovės.
Ženklinimui netrukdo beveik niekas
Kelių ženklinimas pastaruoju metu opi problema tiek vairuotojams, tiek kelius ženklinančioms bendrovėms. Ilgą laiką teismuose strigę viešųjų pirkimų projektai lėmė, kad šiemet spėta ženklinimą atnaujinti kur kas mažesniame skaičiuje kelių nei ankstesniais metais.
Tačiau specialistai akcentuoja, kad ženklinti kelius modernios technologijos leidžia ir esant prastiems orams.
Technologijos vystosi taip greitai, kad viena dažymo mašina kelią gali nuvalyti, išdžiovinti ir padengti naujos kartos dažais – termoplastiku. O senųjų linijų kontūrą padeda atkurti įmontuota moderni lazerinė įranga.