Nustebino „naujos“ technologijos: kelio linijas ėmė braižyti po lietaus ir snygio

Po gausaus snygio, o vėliau nulijusio lietaus kelininkai leidosi ženklinti gatvių. Tokį vaizdą važiuodamas pro Kuršėnus pastebėjęs 15min skaitytojas nusistebėjo: negi tokiems darbams neturi būti atitinkamų sąlygų?
Kelio ženklinimas Kuršėnuose
Kelio ženklinimas Kuršėnuose / 15min skaitytojo nuotr.

„Teko pravažiuoti Šiaulių rajono keliu, pažymėtu 159 numeriu. Pamačiau kelininkus, sankryžoje prie pėsčiųjų perėjos dažančius kelio linijas ir pačią perėją. Tačiau ryte ir naktį buvo daug prisnigta, gatvėse stovėjo vanduo, tirpo sniegas, ant kelio dangus buvo suvažinėto sniego masė. Nesu šio amato profesionalas, bet dažymo darbams irgi turi būti tam tikros sąlygos, manau, tikrai ne tokios, kaip tądien. Ar čia naujos technologijos, leidžiančios dažyti ant sniego?“, – stebėjosi skaitytojas.

15min skaitytojo nuotr./Kelio ženklinimas Kuršėnuose
15min skaitytojo nuotr./Kelio ženklinimas Kuršėnuose

Anot jo, nustebino ir kita detalė. Patikrinus Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) puslapyje paaiškėjo, kad darbai, kurie buvo atliekami tuoj po snygio, turėjo būti padaryti spalį.

„Realybė, deja, kitokia. Juokiamės iš kaimyninių šalių, kad jos daro absurdiškus darbus, bet patys – ne kitokie“, – konstatavo skaitytojas.

Kelią nudžiovino

Laurynas Slapšys, LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus Ryšių su žiniasklaida specialistas 15min pabrėžė, kad visiška tiesa – kelių ženklinti ant šlapios ar apsnigtos dangos išties negalima. Taip pat gatvių ženklinti negalima ir tais atvejais, kai kelio paviršius nešvarus, nesausas.

„Šiuo atveju darbai atliekami nudžiovinus kelio dangą specialia įranga“, – tikino specialistas.

Temperatūra, kuriai esant galima ženklinti kelius, yra numatyta dažų gamintojo. Kokia technologija bus naudojama ženklinimui priklauso nuo to, kokiomis medžiagomis atliekami darbai. Pavyzdžiui, naudojami kelio dažai ar polimerinės medžiagos, tokios kaip termoplastikas arba šaltas plastikas.

„Darbų kokybė yra svarbiausias LAKD prioritetas. Šią projekte kontroliuoja dvi bendrovės – AB “Problematika„ ir UAB “Darbasta„. Nekokybiškai atlikti darbai nebus priimami“, – akcentavo specialistas ir pabrėžė, kad visiems darbams taikomas garantinis laikotarpis, tad iškilus problemoms, jas privalėtų išspręsti darbus atlikusios bendrovės.

Ženklinimui netrukdo beveik niekas

Kelių ženklinimas pastaruoju metu opi problema tiek vairuotojams, tiek kelius ženklinančioms bendrovėms. Ilgą laiką teismuose strigę viešųjų pirkimų projektai lėmė, kad šiemet spėta ženklinimą atnaujinti kur kas mažesniame skaičiuje kelių nei ankstesniais metais.

15min skaitytojo nuotr./Kelio ženklinimas Kuršėnuose
15min skaitytojo nuotr./Kelio ženklinimas Kuršėnuose

Tačiau specialistai akcentuoja, kad ženklinti kelius modernios technologijos leidžia ir esant prastiems orams.

Technologijos vystosi taip greitai, kad viena dažymo mašina kelią gali nuvalyti, išdžiovinti ir padengti naujos kartos dažais – termoplastiku. O senųjų linijų kontūrą padeda atkurti įmontuota moderni lazerinė įranga.

VIDEO: Kaip vyksta kelių ženklinimas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis