Įvairūs didieji padangų gamintojai rekomenduoja žiemines padangas keisti joms nusidėvėjus iki 4 mm, o vasarines – iki 3 mm. „Continental“ yra atlikusi tyrimą, kurio metu buvo bandomas skirtingo nusidėvėjimo padangų stabdymo kelias ant sniego dangos – jį matote žemiau esančioje lentelėje.
Žieminių padangų protektoriaus gylis |
Stabdymo kelias (greitis – 50 km/val.) |
---|---|
8 mm |
31 m |
4 mm |
45 m |
1,6 mm |
57 m |
Automobilis, kurio žieminės padangos nudėvėtos iki 4 mm, po stabdymo pradžios nuvažiavus 31 metrą, dar judės 27,9 km/val. greičiu, kai automobilis su naujomis padangomis jau būtų sustojęs. Analogiškai 1,6 mm protektoriaus gylio padangomis apautas automobilis, nuo stabdymo pradžios nuvažiavęs 45 metrus, dar judės 33,8 km/val. greičiu.
„Continental“ pabrėžia, kad žieminių padangų lamelių (mažyčių išilginių tarpų protektoriuje) efektyvumas gerokai sumažėja protektoriaus gyliui nukritus žemiau nei 4 mm. Lamelių veikimo principas – kuo greičiau užsipildyti sniegu ir surinkti jo kuo daugiau, tad, mažėjant protektoriaus gyliui, lamelių gylis mažėja taip pat ir sniego jos „surenka“ mažiau. O kas geriau sukimba su sniegu, jeigu ne pats sniegas?
Būtent tie išilginiai grioveliai yra esminis skirtumas tarp žieminių ir vasarinių padangų protektorių rašto. Tai yra atsakymas, kodėl universalios padangos, neturinčios lamelių, kur kas labiau tinka vasarai, o ne žiemai – ant sniego ar ledo jos veikia itin prastai.
Kai kuriose valstybėse, pavyzdžiui, Latvijoje, mažiausias leistinas žieminių padangų protektoriaus gylis yra būtent 4 mm, nors iš pirmo žvilgsnio taisyklės čia – liberalesnės nei Lietuvoje, nes privalomas žieminių padangų sezonas tęsiasi vos 3 mėnesius, o ne 5.
Specialistai pataria ypač atidžiai apžiūrėti žiemines padangas prieš montavimą ir patikrinti jų protektoriaus gylį. Jeigu šis yra 4 milimetrai, rizikuoti nereikėtų – padangas verčiau utilizuoti ir įsigyti naujas.
„Jeigu šiandien ant ratlankių užmontuosite iki 4 mm nudilusias padangas, sezono pabaigoje liks 3 mm ar dar mažiau – jos bus visiškai sudilusios. Važiavimo savybės bet kokiomis sąlygomis bus itin prastos“, – aiškina „Goodyear“ atstovas Elmantas Latkauskas.