„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Padangų rašto ir gumos mišinio dilema: kodėl universalios padangos pavojingos?

Gruodžio viduryje vykau į vietą, kur pora laipsnių šilčiau nei Lietuvoje, 20 valandų per parą tamsu, o sniegu padengtas kiekvienas žemės plotelis. Tai – Suomijos šiaurė, Levio slidinėjimo kurortas. Tik slidžių čia nereikėjo – slidinėjome BMW, „Audi“ ir „Volvo“ automobiliais, kurie apauti naujo modelio „Continental IceContact 2“ ir „Winter Contact TS 850 P SUV“ padangomis. Nors naujo modelio padangos lyg ir turėtų būti pagrindinė tokio renginio mintis, jų labai neakcentuosiu dėl vienos paprastos priežasties – kas gruodžio mėnesį perka žiemines padangas?
„Conti Technik Forum 2014“
„Conti Technik Forum 2014“ / „Continental“ nuotr.

Žiemines padangas žmonės perka spalio pabaigoje – lapkričio pradžioje. Gruodžio antroje pusėje ar vėliau, kaip atskleidė „Continental“ atstovai, žieminės padangos paprastai perkamos po dvi – po skaudžių pasivažinėjimų Kaune.

Tad šis tekstas – apie padangų pasirinkimą. Ir kodėl žieminės padangos vasarą yra iš esmės tas pats, kas universalios – žiemą. 

Mišinio esmė

Pagrindines padangų savybes nusako du dalykai: gumos mišinys ir protektoriaus raštas. Pastarąjį žieminį nuo vasarinio atskirtų dauguma automobilistų, tačiau gumos mišinio įvardijimas – sunkesnis dalykas. 

„Continental“ nuotr./„Conti Technik Forum 2014“
„Continental“ nuotr./„Conti Technik Forum 2014“

Pavyzdžiui, vidurio Europos keliams, kuriuos sniegas padengia keliskart metuose, skirtos kietesnio mišinio žieminės padangos. Šiaurės Europoje – minkšto mišinio padangos, kurios efektyviau darbuojasi ant sniegu padengto paviršiaus, tačiau greičiau dyla važiuojant asfaltu. 

Į tokius niuansus dėmesį atkreipia ne kiekvienas padangų pirkėjas – nemažai vien mieste važinėjančių automobilių žiemą apaunami dygliuotomis padangomis. Tam, kad 2 žiemos rytus būtų saugiau, o likusius 148 – blogiau? Dygliuotos padangos ant asfalto yra labai slidžios ir stabdymo keliu negali lygintis su paprastomis žieminėmis. 

Hibridinės padangos

„Conti Technik Forum 2014“ metu atlikome neįprastą bandymą. Gavome keturis vienodus pirmos serijos BMW automobilius, kurių kiekvienas buvo apautas skirtingomis padangomis. Normalios žieminės, normalios vasarinės, vasarinis mišinys su žieminiu protektoriaus raštu ir žieminis mišinys su vasariniu protektoriaus raštu. Kaip prognozuotumėte rezultatus ant sniego ir ledo dangos?

Apie vasarines padangas išsiplėsti neverta – tai yra blogiausias įmanomas pasirinkimas. Žieminės padangos, žinoma, atrodė geriausiai, tuo tarpu hibridai nustebino.

„Continental“ nuotr./„Conti Technik Forum 2014“
„Continental“ nuotr./„Conti Technik Forum 2014“

Visų pirma tuo, kad pasirodė ne taip blogai, kaip buvo galima tikėtis. Abi hibridinės padangos atsiliko nuo žieminių ir gerokai lenke visiškai vasarines, tačiau tie skirtumai – mažesni nei prognozuoti iš anksto.

Vasarinio protektoriaus rašto su žieminiu gumos mišiniu padangomis apautas automobilis iš esmės yra „understeero“ karalius – priekis slysta net ir galiniais ratais varomam automobiliui ir užpakalio slydimui jį išprovokuoti nėra taip lengva. Tačiau stabdyme tokia padanga atrodo šiek tiek geriau nei žieminio protektoriaus rašto ir vasarinio gumos mišinio padangos.

Atliekant bandymus slalomo trasoje, rezultatai – priešingi. Manevruojant automobiliu kur kas svarbesniu faktoriumi tampa protektoriaus raštas. 

Abiejų hibridinių padangų rezultatai tiek stabdymo, tiek manevravimo teste buvo maždaug 30-40 proc. prastesnės nei visiškai žieminių. Temperatūra – du laipsniai Celsijaus. Jai nukritus bent iki minus dešimties, hibridinių padangų rezultatai nukristų dar žemiau, ypač – tų, kurių gumos mišinys skirtas vasarai. 

Tai – naudinga informacija, nes labai panašaus tipo yra universalios padangos. Jos turi tiek vasarinio, tiek žieminio protektoriaus savybių, o jų gumos mišinys taip pat pritaikytas abiems sezonams. Ir tiek vasarą, tiek žiemą jos elgiasi apie 40 proc. blogiau nei tam sezonui skirta padanga.

„Continental“ nuotr./„Conti Technik Forum 2014“
„Continental“ nuotr./„Conti Technik Forum 2014“

Žieminės vasarą – tarsi universalios žiemą

Žieminės padangos vasarą jaučiasi ne daug geriau negu vasarinės – žiemą. Jų protektoriaus mišinys pritaikytas dirbti kur kas žemesnėje temperatūroje, tad sušilus iki 15 ar daugiau laipsnių, žieminių padangų naudojimas tampa pavojingu. 

Vienas kolega tinkamų padangų pasirinkimą palygino su gyvybės draudimu. Žmonės jį perka ne todėl, kad ruošiasi kartą į savaitę balansuoti ant žuvimo ribos? Lygiai tokiu pačiu argumentu galima remtis pasirenkant automobilio padangų sezoniškumą.

Teoriškai galima ištisus metus važinėti ir žieminėmis padangomis, tačiau tie keli pralošti stabdymo metrai gali kažkam kainuoti gyvybę. 

Juk net ir perkant naujas padangas, nebūtina dairytis į aukščiausios klasės „Continental“, „Goodyear“ ar „Bridgestone“ produktus, kainuojančius didelius pinigus. Kiekvienas didžiųjų gamintojų turi ir pigesnius prekinius ženklus, kuriems perleidžia jau panaudotas technologijas. „Continental“ turi „Uniroyal“, „Goodyear“ – „Fulda“, o „Bridgestone“ – „Firestone“. Ne išimtis ir „Pirelli“ ar „Michelin“, turinčios ne vieną dukterinę bendrovę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“