Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Palanga aklavietėje: dėl pavojingų nutrūktgalvių su paspirtukais gali nukentėti ir dviratininkai

Palangiškiai jau antrą vasarą piktinasi nauja kurorto pramoga – elektriniais paspirtukais. Tiksliau, problema ne patys paspirtukai, o ant jų atsisėdę ir lyg bepročiai dideliu greičiu tarp praeivių nardantys turistai. Miesto valdžia ruošia radikalų planą – kitą vasarą Basanavičiaus gatve bus atiduota pėstiesiems. Tačiau ir tai – ne pati geriausia išeitis, nes kentės sąžiningi ir atsakingi dviratininkai.
Turistų transportas Palangoje
Turistų transportas Palangoje / Alvydo Januševičiaus nuotr.

„Dviračių takuose tokiems ne vieta. Nardo tarp pėsčiųjų nesaugiu greičiu. nesaugu pėstiesiems mieste dėl bukagalvių vairuotojų“, – nuomone apie elektrinius paspirtukus dalinosi Palangoje gyvenanti Gintarė.

Mažą vaiką turinti Erika tikina net bijanti išeiti į miestą pasivaikščioti, neaišku, iš už kokio kampo dideliu greičiu išlys paspirtukas.

Tačiau miesto valdžiai pranešus apie planus nuo kitų metų palikti pagrindinę Basanavičiaus gatvę tik pėstiesiems, laimingi buvo ne visi.

„Visiškas absurdas uždrausti dviračių eismą J.Basanavičiaus gatvėje, turėtų būti uždrausti visi tie elektriniai paspirtukai, varomi varikliu, ne žmogaus raumenų jėga“, – sužinojęs apie sprendimą socialiniame tinkle „Facebook“ pasipiktino Laurynas.

Tačiau kol kas Palangos valdžia tik skėsčioja rankomis, nes per kelias sekundes 25 km/h greitį pasiekiantys paspirtukai prilyginami dviračiams, tad atskirai jų eismo riboti negali.

Jei po šios vasaros Vyriausybė ir Seimas nesiims priemonių kitaip klasifikuoti šias transporto priemones, kitą vasarą Palangos J.Basanavičiaus gatve bus uždrausta naudotis ne tik elektrinių paspirtukų vairuotojams, bet ir dviratininkams, nekeliantiems didelio pavojaus, nes kito varianto tiesiog nėra.

Facebook nuotr./Klasifikacija
Facebook nuotr./Klasifikacija

Pasiūlė policija

Sprendžiant elektrinių paspirtukų problemą, pasiūlymas drausti eismą atkeliavo iš pareigūnų. Palangos policijos vadas Algirdas Budginas apgailestauja, bet sako nematantis kitų sprendimų.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Algirdas Budginas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Algirdas Budginas

„Dabar jei iš 100 žmonių taisyklių laikosi tik 20, tai turime priimti kažkokias priemones. Kadangi dauguma nugali prieš geriečius, o jie tampa įkaitais, turime kažką daryti.

Paskutiniame savivaldybės posėdyje pasiūlėme, – sezoniškai uždrauskime dviračių eismą J.Basanavičiaus gatvėje. Yra puikios sąlygos važiuoti ir kitomis gatvelėmis. Jei žmonės ten eina petys petin kaip turguje, kam leisti dar ir dviračius. Jie pyksta, kad negali pravažiuoti, pėstieji pyksta ant dviratininkų, kad kelia grėsmę“, – sakė jis.

Anot jo, Palangoje praėjusiais metais žaibiškai išpopuliarėję elektriniai paspirtukai dideliais ratais atrodo gražiai, bet jie net neskirti eismui. Atsirado jie golfo laukuose, kur žmonės juos naudojo nuvažiuoti nuo vienos duobutės prie kitos.

„Bet, aišku, technologijos eina į priekį, ir žmonėms tai patinka“, – sakė A.Budginas.

Turistų transportas Palangoje
Turistų transportas Palangoje

Blogiausia, policijos vado nuomone, elektriniai paspirtukai nekelia visiškai jokio garso, tad žmonės negali išgirsti ir pasitraukti, jei šis dideliu greičiu prilekia iš nugaros.

„Jeigu važiuosi protingai, nesukelsi aplinkinių pasipiktinimo, žvilgsnių. Bet jie atvažiuoja pailsėti, ir atrodo, kad reikia viską padaryti iki maksimumo. Dažnai tėvai sėdi, kepa šašlykus, duoda vaikui eurų, – išsinuomuok tą dviratuką ir daryk ką nori“, – kalbėjo jis.

Įstumti į aklavietę

Palangos meras Šarūnas Vaitkus tikina suprantantis situacijos rimtumą. „Jau praėjusiais metais pastebėjome problemą, bet dabar ji labai suaštrėjo, jų atsirado didžiulė masė. Policija sakė, – mes negalime nustatyti greičio. Sakiau, padarome paprastą eksperimentą, mes paprašysime žmogaus nueiti ir išsinuomoti atsitiktinį elektrinį paspirtuką. Ir pamatėme, kad jis pasiekia 35 km/h greitį, tai nebe juokas, tai tikrai didelis greitis ir pavojingas greitis, ypač ant šaligatvių. Jei vaikas papultų po ratais... reikia spręsti tuos klausimus. Vairuojant tokią transporto priemonę, privalu turėti viską – teises, šalmus, jos negali judėti J.Basanavičiaus gatvėje“, – sakė jis. Tačiau pripažino – kaip sukontroliuoti nuomotojus, kol kas neaišku.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Šarūnas Vaitkus
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Šarūnas Vaitkus

Beje, jis užsiminė apie didelį žmonių nesąmoningumą ir papasakojo istoriją, kaip pats matė mamą, atsisėdusią paspirtuko gale ir vairuoti leidusią savo penkiamečiui vaikui. Šis transporto priemonės nesuvaldė ir abu krito, gerai tik, kad viskas baigėsi be skaudžių pasekmių.

Tiesa, šiemet J.Basanavičiaus gatvėje eismas uždraustas nebus. Planuojama tik uždėti aiškesnius ženklus, draudžiančius eismą Birutės parke, taip pat sukontroliuoti, kad transporto priemonių nebūtų ant Palangos tilto.

Š.Vaitkus pripažįsta dabar atsidūręs aklavietėje, dviračių eismą jis skatina ir miestas daug investuoja gerindamas jų infrastruktūrą.

Alvydo Januševičiaus nuotr./Turistų transportas Palangoje
Alvydo Januševičiaus nuotr./Turistų transportas Palangoje

„Šiandien dviračiams yra prilyginami net aštuonvietės transporto priemonės, jomis važiuoja aštuoni žmonės ir jų svoris siekia 800 kg. Ir kai įsibėgėja, tai yra labai nesaugu. Problema tampa elektrinės transporto priemonės, jos taip pat prilyginamos dviračiams, tad jų vairuotojai ir gali elgtis kaip dviratininkai: važiuoti šaligatviais, kur nori, be jokių saugos priemonių. Greitis didelis, mindamas su dviračiu taip iškart neįsibėgėsi“, – sakė jis.

Kol kas miesto meras oficialiu raštu kreipėsi į Vyriausybę, jei ši priims sprendimus ir prilygins elektrinį paspirtuką galingesnį nei 20 kw transporto priemonei, o ne dviračiui, eismo pagrindinėje miesto arterijoje dviračiams riboti nereiks.

Problema tampa elektrinės transporto priemonės, jos taip pat prilyginamos dviračiams, tad jų vairuotojai ir gali elgtis kaip dviratininkai

„Nereikia visko drastiškai padaryti, bet spręsime, kokia bus situacija, gal pasikeis sąvokos, gal nereikės tų priemonių, bet pavasarį būsime pasiruošę. Pagal dabar galiojančius teisės aktus, kitos išeities, kaip sukontroliuoti situaciją, neturime. Dabar žmonės turi trauktis iš kelio ir užleisti vietą dviračiams, elektrinėms transporto priemonėms, pavyzdžiui, aštuonviečiams dviračiams, iš tikrųjų, saugumo pojūčio vaikštant nėra“, – sakė meras.

Š.Vaitkus užsiminė susiskambinęs ir su Neringos meru, šis taip pat sakė matantis tragišką situaciją – žmones elektrinės transporto priemonės stumia iš gatvių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos