Šiandien jau daug automobilių gali žaisti ping pongą eismo juostoje: vairuotojui neliečiant vairo, automobilis šonuose įmontuotomis kameromis pastebi eismo juostos ribas ir pakoreguoja vairo padėtį taip, kad tarp jų išliktų. Vairuotojui neliečiant vairo 10 sekundžių ar ilgiau (laikas priklauso nuo automobilių gamintojo), sistema išsijungia ir automobilis pradeda važiuoti tiesiai, nekreipdamas dėmesio į jokius kelio žymėjimus.
„Volkswagen“ patobulino šią sistemą: vairuotojui neliečiant vairo ilgesnį laiką, automobilis pats sustoja ir įjungia avarinę šviesos signalizaciją.
Kokia to nauda? Dalį eismo įvykių sukelia būtent vairuotojų sveikatos problemos: užmigimas prie vairo, priepuolis ar kita. Prieš visiškai sustodamas, „Volkswagen“ automobilis dar įspėja stipriu garsiniu signalu bei keliskart atlieka staigius stabdymus – taip tikimasi pažadinti užmigusį vairuotoją. Jeigu šis užmigo kietai arba patyrė sveikatos sutrikimų, dėl kurių tapo neveiksnus, automatiškai sustojantis automobilis išgelbėja nuo nuvažiavimo nuo kelio ar kaktomušos.
Sistema veikia tik tuomet, kai įjungta greičio palaikymo sistema (cruise control), tad mieste jos nauda abejotina, tačiau užmiestyje ji gali išsaugoti ne vieną gyvybę.
Visi „Volkswagen“ modeliai turi pirmos kartos „Emergency Assist“ versiją – ji sustabdo automobilį toje eismo juostoje, kurioje šis važiavo iki tol. Naujasis „Volkswagen“ flagmanas „Arteon“ turi antros kartos sistemą, kuri automobilį sustabdo tik pačioje dešiniausioje eismo juostoje – jeigu vairuotojas tapo neveiksnus važiuodamas antroje ar trečioje juostoje, „Arteon“ su šia sistema automatiškai persirikiuos į pirmąją.
Kaip veikia ši sistema, galite pamatyti žemiau esančiame vaizdo siužete.