Valstybinės reikšmės krašto kelias Nr. 131 jungia Alytų ir Kalvariją. Bendras kelio ilgis – 57,12 kilometro. Aplinkkelis numatytas šio kelio 22,40 iki 29,33 km ruože, ties Simno miestu.
„Šiuo keliu vyksta nuolatinis itin intensyvus krovininių automobilių judėjimas, nes tai vienas pagrindinių kelių tranzitiniam eismui per Kalvarijos muitinę į Europos šalis. Todėl aplinkinių gyvenviečių, ypač Simno, gyventojai kenčia dėl didelio triukšmo ir aplinkos užterštumo. Sprendžiant šią problemą numatyta suprojektuoti ir nutiesti aplinkkelį, kuris perkeltų tranzitinį transportą iš miestelio centrinės gatvės“, – sako Algirdas Vrubliauskas, Alytaus rajono savivaldybės meras.
Šiuo keliu vyksta nuolatinis itin intensyvus krovininių automobilių judėjimas, nes tai vienas pagrindinių kelių tranzitiniam eismui per Kalvarijos muitinę į Europos šalis
Pagal LR Susisiekimo ministerijos VĮ Transporto ir kelių tyrimo instituto surinktus kelių eismo intensyvumo duomenis*, vidutinis metinis paros eismo intensyvumas kelyje Alytus–Simnas–Kalvarija 2013 metais buvo 2484 transporto priemonės, iš jų 750 krovininių automobilių. Prognozuojamas eismo intensyvumas šiame kelio ruože 2025 m. – 2697 transporto priemonės per parą.
„Miesteliuose ir gyvenvietėse dėl tokio intensyvaus eismo ribojamas greitis, lengvųjų automobilių vairuotojams sudėtinga aplenkti ir prasilenkti su krovininiais automobiliais, išauga avarijų tikimybė. Todėl mūsų specialistų tikslas ne tik atlikti itin išsamius tyrimus, bet ir pateikti optimaliausius sprendimus, kad būtų išspręsta susidariusi situacija“, – sako Algimantas Medžiaušis, UAB „Kelprojektas“ generalinis direktorius.
Pasak Simno aplinkkelio projekto koordinatoriaus, UAB „Kelprojektas“ kelių skyriaus Projekto vadovo Beno Berkmono, aplinkkelio projektas susideda iš 4 pagrindinių etapų. Pirmiausia bus atlikti įvairūs geodeziniai, geologiniai, kelio ruožų ekonominiai ir kiti tyrimai, parengti projektiniai sprendiniai bei pasiūlyti geriausi Simno aplinkkelio trasos variantai. Tuomet pagal LAKD patvirtintą Simno aplinkkelio trasą bus parengtas specialusis planas ir suprojektuota kelio juosta, reikalinga parengtiems projektiniams sprendiniams įgyvendinti.
Trečiame etape pagal patvirtintą specialųjį planą bus parengtas žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektas bei atliktos visos su tuo susijusios procedūros. Paskutiniame etape bus parengtas techninis projektas, t.y. parengti brėžiniai, suskaičiuota kelio įrengimo sąmatinė vertė, parengtos viaduko per geležinkelį ir tilto per Spernios upę konstrukcijų dalys ir kiti darbai.