Temą siūlykite gazas@15min.lt.
Tania ir Aleksejus į Lietuvą atvyko iš Donecko, Ukrainos. Čia jie bando pradėti naują gyvenimą.
„Vos įsėdome į autobusą, atkreipėme dėmesį, kad vairuotojas su ausinėmis. Ir kad nuolat kalbasi su kažkuo telefonu arba naršo. Ir vėliau, jau važiuojant, jis kas kelias minutes panirdavo į telefoną. Atrodė, tarsi su savimi kalbėtųsi, bet, ko gero, bendravo telefonu. Esame matę neadekvačių vairuotojų, todėl nenorėjome kelti konflikto – juk buvo pilnas autobusas keleivių, apie 50. Kelti sumaištį buvo nesaugu“, – pasakojo sutuoktiniai.
Pamačiusi tokį autobuso, važiavusio iš Klaipėdos į Vilnių, vairuotojo elgesį, moteris socialiniame tinkle kreipėsi į draugus ir paklausė: kur kreiptis dėl tokio „stebuklo“? Bičiuliai siūlė iškart skambinti bendruoju pagalbos numeriu 112.
Todėl, dar prieš vidurnaktį grįžę į Vilnių, lengvai pašiurpinti keleiviai kreipėsi į policiją. „Vairuotojas net ir važiuodamas naktį naršė telefone. Norime, kad tokie dalykai kituose reisuose nepasikartotų, todėl pranešėme teisėsaugai“, – paaiškino Tania ir Aleksejus.
15min žurnalistas iš pradžių paskambino bilietą pardavusio UAB „Klaipėdos autobusų parko“ eksploatacijos departamento direktoriui Imantui Palekui. Jis atkreipė dėmesį, kad bilietą pardavė autobusų parkas, bet vežėjas – UAB „Vlasava“. Ten ir pasiūlė kreiptis dėl išsamesnio komentaro ir patarė tokiu atveju keleiviams skambinti tiesiai įmonės administracijai – kad sudrausmintų vairuotoją.
Paskambinę UAB „Vlasava“ tinklapyje nurodyti numeriu išgirdome tik lakonišką komentarą: vairuotojas dar Vilniuje, tad tyrimas dar neatliktas, o administracijos darbuotojai labai užsiėmę ir siūlo kreiptis vėliau.
Įdomu, kad ir autobuso keleiviai Tatjana ir Aleksejus pirmadienio vakarą į UAB „Vlasava“ neprisiskambino.
Grubus KET pažeidimas
Tačiau ką čia prikomentuosi, kai KET pažeidimas labai aiškus: vairuotojas, vežęs keleivius autobusu, naudojosi telefonu. O pagal KET naujausią redakciją net pėstiesiems, einantiems per perėją, draudžiama naudotis mobiliaisiais įrenginiais, nes taip blaškomas dėmesys.
O vairuotojams, taip pat ir autobusų, draudžiama ne tik kalbėti telefonu ar jame naršyti, bet užsiimti bet kokia veikla, trukdančia vairuoti. Taigi abi rankos turi būti ant vairo, nebent reiktų pavarą perjungti.
Kelių policijos valdybos atstovai ne kartą yra sakę kad, nors tik mobilaus telefono naudojimas yra išskirtas kaip draudžiamas dalykas, bet koks dėmesio nukreipimas nuo vairavimo yra draudžiamas. Todėl Lietuvoje yra buvę atvejų, kaip pareigūnai baudė už lūpų dažymą ar net valgymą prie vairo.