Todėl, jei kelyje yra purvino sniego košės, ant jos užvažiavus bent vienu ratu, bus iškart jaučiamas automobilio bandymas keisti kryptį. Jeigu ant
sniego košės užvažiuosite kairės pusės ratais, automobilį ims traukti į kairę pusę. Ir atvirkščiai. Tokiu atveju tam reikėtų priešintis, sukant vairą į priešingą pusę. Tačiau tikslios formulės, ką ir kaip tokiu atveju reikėtų daryti, nėra – viskas priklauso nuo to, kurie varantieji ratai yra, bei nuo daugybės kitų automobilio parametrų.
Pavojingiausios situacijos
Pavojingiausios situacijos važiuojant per nesuplotą sniegą kyla tada, kai lenkiate ar apvažiuojate. Kitaip tariant, kai išvažiuojate į kitą eismo juostą, tačiau tarp eismo juostų arba netgi tarp vėžių susidaro nesuploto purvino sniego košės ruožai. Didesniu greičiu užvažiavus ant tos košės, automobilis gali imti slysti.
Didesniu greičiu užvažiavus ant tos košės, automobilis gali imti slysti.
Norint išsisukti iš tokios situacijos, reikia turėti gerą reakciją ir refleksus.
Bandymai pritaikyti teorines žinias realiomis sąlygomis gali tik dar labiau pabloginti situaciją.
Todėl nerekomenduojama pažiūrėjus Youtube klipų iškart taikyti tas žinias.
Ratai ne tik slysta, bet ir klimpsta
Sniego košėje automobilio ratai ne tik slysta, bet ir klimpsta. Panašiai kaip lakiame smėlyje. Jeigu važiuojate nedideliu greičiu ir jaučiate, kad automobilis dėl ratų buksavimo (praslydimo) tuoj sustos, geriau nedidinti variklio sūkių.
Neretai tokioje situacijoje padeda švelnus sustojimas, švelnus pariedėjimas atgal ir vėl bandymas važiuoti pirmyn. Tokiu būdu bėgėsitės savo pramintomis vėžėmis.
Sniego koše padengtame ruože neturint labai gerų padangų su viena ašimi varomais automobiliais gali būti sunku pajudėti iš vietos. Lengviausia pajudėti tada, kada priekiniai ratai yra nepasukti, o tada, kada vairas „žiūri“ tiesiai.
Ar pagelbės 4x4?
Visi vairuotojai įsivaizduoja, kad su visų varančiųjų ratų sistema žiema nebus baisi. Iš tikrųjų žiema nebus baisi tik pajudant iš vietos.
Stabdymo atstumo visi varantieji ratai nesutrumpina, todėl slidžiame kelyje reikėtų atsakingai bėgėtis ir visada įvertinti, kad po sniegu gali būti ir ledas, o tai sustojimo kelią ilgina bent dvigubai.