Nuo pagalbos sugedus automobiliui iki degalų pristatymo
Kaip rodo ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ sukaupta statistika, dažniausiai – net 70 proc. atvejų – techninės pagalbos kelyje vairuotojams prireikia po gedimo, kai nebevažiuojantį arba nebegalintį važiuoti saugiai automobilį reikia transportuoti iki namų ar remonto dirbtuvių.
Antroji dažniausiai teikiama techninės pagalbos paslauga yra automobilio užvedimas (15 proc.), o trečioji – jo transportavimas po eismo įvykio (10 proc.). Rečiau techninę pagalbą vairuotojai kviečia prireikus pakeisti padangą, pristatyti degalų, atrakinti dureles ar saugoti automobilį po eismo įvykio – šios iškvietimo priežastys bendrai sudaro tik 5 proc. visų iškvietimų.
Po pertraukos reikia laiko prisiminti vairavimo įgūdžius, o kol jie sugrįžta pasitaiko ir smulkių eismo įvykių.
„Pastebime, kad dalis vairuotojų žiemą automobilio neeksploatuoja ir renkasi, pavyzdžiui, viešąjį transportą. Tad pavasarį išvažiavus su ilgą laiką garaže ar netgi kieme stovėjusiu automobiliu pasitaiko įvairių gedimų, dažniausiai sklandžiai veikti atsisako elektros įrenginiai. Be to, po pertraukos reikia laiko prisiminti vairavimo įgūdžius, o kol jie sugrįžta pasitaiko ir smulkių eismo įvykių“, – sako Linas Laugalis, „Compensa Vienna Insurance Group“ produktų ir rizikos vertinimo departamento vadovas.
L.Laugalio teigimu, per avarijas, kurioms įvykus prireikia automobilio transportavimo paslaugos, patiriama žala dažnai skaičiuojama tūkstančiais eurų. Tačiau kartais transportavimo paslaugos gali reikėti ir po nedidelio smūgio ar gedimo. Pavyzdžiui, kai sugadinama rato pakaba ir dėl šios priežasties automobilis negali toliau saugiai važiuoti, nors remontas greičiausiai kainuoja palyginti nedaug.
Tiesa, pastebima, kad techninės pagalbos kelyje iškvietimo priežastis padiktuoja ir metų laikai. Žiemą dažniau prireikia automobilio užvedimo bei transportavimo mieste paslaugų, o vasarą, kuomet dažniau keliaujama į gamtą, išauga transportavimo už miesto ribų poreikis.
Patarimai, ką reikia žinoti renkantis pagalbos kelyje paslaugą
Pagalbos kelyje paslaugos, kuri dažniausiai parduodama kartu su transporto priemonių vairuotojų privalomuoju civilinės atsakomybės ar KASKO draudimu, populiarumas, o tuo pačiu – ir iškvietimų skaičius, kasmet auga. Vis dėlto, nors ši paslauga tampa praktiškai neatsiejama bet kurio transporto priemonės draudimo paketo dalimi, vairuotojams svarbu atidžiai išnagrinėti gautus pasiūlymus, pavyzdžiui, ar bus suteikta pagalba dažniausiu – gedimo atveju, kad paslauga atitiktų turėtus lūkesčius.
„Vairuotojai, norintys pagalbos kelyje paslaugą užsitikrinti kartu su transporto priemonės draudimu, gali rinktis iš įvairių rinkoje siūlomų variantų, kurie dažniausiai skiriasi paslaugų apimtimi. Kartais pagalbos kelyje paslauga į draudimo sutartį gali būti įtraukiama nemokamai, tačiau tokiu atveju ji greičiausiai bus mažesnės apimties – pavyzdžiui, gali būti neįtrauktas automobilio transportavimas po gedimo. Be to, gali būti numatytas transportavimo apribojimas kilometrais ar kitos sąlygos“, – sako L.Laugalis.
Pagalbos kelyje paslaugos, įtrauktos į pasirinktą paketą, įprastai teikiamos be apribojimų, tačiau ekspertas primena, kad vairuotojams svarbu įsiklausyti į draudimo bendrovės pastabas. Pavyzdžiui, tą pačią pagalbos kelyje paslaugą bent du kartus suteikus dėl to paties gedimo ir vairuotojui neįsiklausius į rekomendaciją jį pašalinti, trečią kartą jam atsiradus pagalba gali būti nesuteikta.