Penktadalį eismo įvykių pernai sukėlė sedanų ir hečbekų vairuotojai

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, praėjusiais metais penktadalį eismo įvykių Lietuvoje sukėlė ar į jas pateko sedanų ir hečbekų automobilių vairuotojai. Vidutiniškai per metus užfiksuojama apie 17 tūkstančių eismo įvykių, į juos patenka daugiau nei 3,5 tūkstančio minėtųjų kėbulo tipų automobilių. Vyrai dažniausiai pateko į eismo įvykius vairuodami kupė automobilius, o moterys – sedanus.
Avarijos vietoje
Avarijos vietoje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

„Sedanų ir hečbekų tipo automobiliai yra vieni populiariausių Lietuvoje. Galima teigti, kad todėl jie dažniausiai ir papuola į eismo įvykius. Įdomu, kad vis daugiau vairuotojų renkasi kabrioletus, nors šalies oro sąlygos ir nėra palankios. Statistika rodo, kad jie – taip pat vieni dažniausių eismo įvykių dalyvių. Kita vertus, vyresnės nei 45 m. moterys, vairuojančios kabrioletus, yra labai saugios vairuotojos, tuo tarpu tokius pačius automobilius vairuojančios moterys iki 25 m. – vienos pavojingiausių kelyje. Vyrai, vairuojantys kabrioletus, atvirkščiai.

Jaunesni nei 25 m. stipriosios lyties atstovai kabrioletus vairuoja puikiai, be jokių įvykių, na, o vyresni nei 65 m. kabrioletų vairuotojai – tikras pavojus kelyje. Saugiausi, mūsų duomenimis, yra komercinės paskirties automobiliai. Tokių automobilių vairuotojai greičiausiai būna labiau susikaupę, jaučia didesnę atsakomybę, šie automobiliai skirti ne tik keleiviams, bet ir gabenti nemažą krovinį, be to, rečiau naudojami namų ūkių reikmėms,“ – teigia ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizės skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Kaip tvirtina specialistas, draudikų rizikingiausiais vairuotojais laikomi 18-25 metų šalies gyventojai dažniausiai į eismo įvykius patenka vairuodami dviejų kėbulo tipų automobilius: vyrai – kupė, moterys – kabrioletus. 35 – 40 metų vyrai ir moterys daugiausia eismo įvykių pernai sukėlė vairuodami kabrioletus.

Mažiausias avaringumas 2013 m. užfiksuotas tarp komercinės paskirties automobilių vairuotojų. Šio kėbulo tipo transporto priemonės lyginant su sedanais ar hečbekais pernai į eismo įvykius pateko 65 proc. rečiau. Jauni 18 – 25 m. vairuotojai vyrai ir moterys mažiausiai eismo įvykių sukėlė sėdėdami už komercinės paskirties automobilio vairo. 35 – 40 m. vairuotojai skirtingai: vyrai – už hečbeko, moterys – komercinės paskirties automobilio vairo.

Bendrovės duomenimis, automobilių avaringumas priklauso ne tik nuo kėbulo tipo, bet ir nuo automobilio pavarų dėžės. Pasak eksperto, 83 proc. BTA fiksuotų eismo įvykių sukėlė automobilių mechanine pavara vairuotojai. Kaip teigia specialistas, statistiką lemia tai, kad automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis vairuotojai yra kur kas atsargesni, nes gali skirti daugiau dėmesio eismui, keliui, aplinkai, atidžiau stebėti šalia važiuojančias transporto priemones.

A.Žiukelio teigimu, nors moterys daugiausiai avarijų sukelia vairuodamos sedanus, BTA duomenimis, didžioji dalis jų vairuoja hečbekus. Tuo tarpu, daugiausiai vyrų (33 proc.) renkasi universaliojo tipo automobilius. 70 proc. moterų, apsidraudusių BTA, vairuoja automobilius automatine pavarų dėže. Eksperto teigimu, moterys yra labiau praktiškos, daugiau galvoja apie saugumą, renkasi mažesnio galingumo ir dydžio transporto priemones.

Susumavus kelių metų visų kėbulo tipų automobilių, draustų BTA, įvykius, matyti, kad už eismo įvykius dažniau atsakingi vairuotojai vyrai (65 proc. atvejų). Pasak specialisto, tai susiję ir su tuo, kad vyrų, kurie draudžia automobilius, yra gerokai daugiau nei moterų. Vyrai iki 25 m. sukelia trečdaliu daugiau eismo įvykių nei moterys, vėliau abiejų lyčių avaringumas išsilygina. Galima pastebėti, kad moterys labiau susitelkia ir tampa saugesnėmis vairuotojomis po trisdešimtmečio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis