Ši taisyklė įsigaliojo mažiau nei prieš dvejus metus. Ji numato, kad vairuotojai, prieš sukdami į dešinę šviečiant raudonam šviesoforo signalui, kai prie jo primontuota žalia rodyklė, turi sustoti prieš „Stop“ liniją ar „Stop“ ženklą, o jei šių nėra – prieš šviesoforą ar pėsčiųjų perėją.
Vos įsigaliojus KET 76 punkto pakeitimui (jį rasite paspaudę čia), vairuotojai nedžiūgavo, o eismo ekspertai prognozavo, jog retas kuris taisyklės laikysis. Kaip yra iš tikrųjų, 15min patikrino šešiose skirtingose sostinės vietose.
Visose vietose skaičiavome automobilius, šviečiant raudonam signalui sukančius į dešinę. Taip pat kiek jų sustoja prie „Stop“ linijos.
Geležinio Vilko gatvės sankirtoje su Ukmergės g., atvažiuojant nuo Vingio parko, sukančiųjų į dešinę – itin daug. Per vieną raudono šviesoforo fazę sankryžą matavimo laikotarpiu įveikė vidutiniškai 15 transporto priemonių, iš kurių prie apsitrynusios „Stop“ linijos ar šviesoforo sustodavo vos trečdalis. Nemaža dalis to trečdalio buvo priversti sustoti, nes turėjo praleisti kita kryptimi atvažiuojantį eismo srautą.
Realesnį vaizdą galima gauti Antakalnio gatvėje, važiuojant nuo Saulėtekio ir sukant Šilo tilto link. Eismas Šilo gatve nėra didelis, tad atvažiuojantys nuo Antakalnio g. gali kone netrukdomi pasukti į dešinę. Beveik keturi iš penkių vairuotojų taip ir daro, o sustojimo prie „Stop“ linijos prievolę pamiršta.
Dažnai vietoje visiško sustojimo vairuotojai renkasi sulėtėjimą iki pėsčiojo greičio, tačiau tai nuo pažeidimo negelbsti: toks manevras vairuotojams kainuotų 28–86 eurus.
Kitose trijose matuotose sankryžose rezultatas – 30–40 proc. KET besilaikančių vairuotojų ir 60–70 proc. – KET pažeidėjų. Detalesni rezultatai – žemiau esančiame infografike.