LAKD iniciatyva įrengti vidutinio greičio matuokliai fotografuoja automobilį įvažiuojant į ruožą bei išvažiuojant iš jo. Štai kaip tai vyksta.
Kiekviena sistema turi po dvi kameras. Viena atpažįsta numerius, o kita fiksuoja bendrą vaizdą. Be to, dėl papildomo apšvietimo, jos puikiai identifikuoja numerius tamsoje.
Du autonominiai laikrodžiai greičio matavimo sistemai reikalingi tam, kad ji būti itin tiksli – juk pagal nustatytą įvažiavimo į matavimo zoną ir išvažiavimo iš jos laiką apskaičiuojamas vidutinis greitis.
Pirmieji rezultatai
LAKD duomenimis, pro matuoklius nuo rugpjūčio 1 d. iki rugpjūčio 16 d. pravažiavo iš viso 1 774 246 automobilių. Štai kokia jų dalis viršijo vidutinį greitį:
- Greitį viršijo 10-20 km/val. – 48 591,
- Greitį viršijo 20-30 km/val. – 9 591,
- Greitį viršijo 30-40 km/val. – 2 161,
- Greitį viršijo 40-50 km/val. – 612,
- Viršijo daugiau nei 50 km/val. – 286.
LAKD pateikė ir to paties rugsėjo mėnesio laikotarpio duomenis palyginimui – nuo rugsėjo 1 d. iki 16 d.
- Pro matuoklius važiavo 1 437 083 automobiliai,
- Greitį viršijo 10-20 km/val. – 18 689,
- Greitį viršijo 20-30 km/val. – 3 791,
- Greitį viršijo 30-40 km/val. – 900,
- Greitį viršijo 40-50 km/val. – 220,
- Viršijo daugiau nei 50 km/val. – 125.
Pirmosios išvados: pažeidėjų sumažėjo kelis kartus
Akivaizdu, kad rugsėjį pro matuoklius pravažiavo mažiau automobilių.
Tačiau pažeidėjų, ypač viršijusių vidutinį greitį iki 20 km/val., sumažėjo labai smarkiai (nuo 48 tūkst. sumažėjo iki 18 tūkst.). Beveik trigubai sumažėjo pažeidėjų, viršijusių leistiną greitį 20-30 km/val.
Gali būti, kad taip nutiko todėl, kad vis daugiau vairuotojų pasiekia informacija apie greičio matuoklių dislokacijos vietas ir veikimo būdą.
TAIP PAT skaitykite: Vidutinio greičio matuoklių tinklas atskleidė tiesą: pažeidėjų skaičius – 220 tūkst. per mėnesį