Per paskutinius 2–3 metus naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais žuvo 4 asmenys, 1 buvo sužeistas. Kiekvieno valstybės piliečio žūtis – praradimas ne tik šeimai, bet ir valstybei. Galime skaičiuoti, kad valstybė dėl šių žūčių patirs apie 2,4 mln. eurų nuostolį. Neatsargus elgesys geležinkelių ar automobilių keliuose dėl mobiliųjų įrenginių naudojimo tampa vis dažnesne eismo įvykių priežastimi ir lemia apie 4 proc. eismo įvykių.
„Matydami tai, kad pėstieji nežino, kaip saugiai elgtis geležinkelių keliuose, neįvertina gyvybei kylančio pavojaus ir geležinkelį kerta draudžiamose vietose, nepakeldami akių nuo telefonų ekranų ar neištraukdami ausinių iš ausų, nusprendėme sukurti mobiliąją programėlę. Ji įspės pėsčiuosius atskiru pranešimu apie patekimą į pavojingąją geležinkelio zoną, kuri tęsiasi 2,5 m nuo kraštinio bėgio“, – būsimą mobiliąją programėlę pristato Lietuvos transporto saugos administracijos l. e. direktoriaus pareigas Genius Lukošius.
Pasak pašnekovo, mobiliosios programėlės naudotojas priartėjęs prie geležinkelio gaus pranešimą, kad artėja prie pavojingosios geležinkelio zonos. Žemėlapyje bus atvaizduojama žmogaus buvimo vieta ir artimiausia geležinkelio perėja, tiltas ar viadukas, kuriais asmuo gali saugiai kirsti geležinkelį.
„Pavojingoje geležinkelio zonoje esantiems arba tam nenumatytoje vietoje geležinkelio kelią kertantiems išmaniosios programėlės naudotojams turėtų būti sukurti specialūs garsiniai ir vaizdiniai apribojimai, išskyrus skambučius pagalbos tarnyboms“, – būsimos geležinkelių saugos mobiliosios programėlės galimybes įvardija G.Lukošius.
Mobilioji programėlė bus pasiekiama šalies mastu ir prieinama per „Android“ ir „iOS“ įrenginius. Suaugusieji šią aplikaciją galės įsidiegti patys, o vaikų išmaniuosiuose telefonuose diegdami mobiliąją programėlę nustatymuose tėvai galės pasirinkti gauti informaciją apie vaiko buvimą pavojingojoje geležinkelio zonoje.
Išmanioji programėlė pateiks statistinę informaciją, kurioje geležinkelio dalyje yra daugiausiai pėsčiųjų bei koks jų amžius.
Geležinkelio kirtimas
Traukinio bėgius galima kirsti tik tam skirtose vietose ir konkrečiu laiku bei saugiose vietose, t. y. geležinkelio pervažose, perėjose, viadukuose ir pėsčiųjų tuneliais. Draudžiama vaikščioti ant bėgių, geležinkelio tuneliais ar tiltais. Tai vietos, skirtos tik traukiniams. Negalima artintis prie bėgių užsidegus žaliai šviesai, bet nepakilus užtvarui. Priartėjus prie geležinkelio perėjos arba pervažos su kita transporto priemone (dviračiu, paspirtuku arba riedlente), būtina ją persivaryti arba persinešti.
Svarbu prisiminti, kad traukinys galėtų sustoti, jam reikia daugiau laiko ir didesnio atstumo.
Atstumas nuo bėgių
Laukiant traukinio reikėtų stovėti bent per 5 metrus nuo bėgių. Greitieji traukiniai sukelia vėjo sūkurį, kuris gali keleivį įtraukti, jei jis stovi per arti. Traukinių stotyse negalima bėgioti, ypač lyjant lietui.
Stebėti ženklus ir signalus
Pervažos užtvarams nusileidus ir užsidegus raudonai šviesai, niekada negalima žengti ant bėgių, nes vartai aktyvuojasi likus 20 sekundžių iki traukinio pasirodymo.
Traukinio negalima liesti
Traukinio visuomet reikia laukti keleiviams nurodytoje vietoje. Niekada negalima bandyti traukinio pagauti šiam pajudant, stojant ar pravažiuojant. Aidint signalui reikia atsitraukti nuo traukinio, nes garsu keleiviai perspėjami, kad durys užsidaro ir traukinys pradės judėti.