Policija ir savivaldybė tokius kaltinimus atmeta – šiose sankryžose, pagal susitarimą, gyventojai nėra baudžiami.
Kovo 22 d. gyventoja pasidalino informacija, neva policijos ekipažai baudžia pėsčiuosius, kurie kerta Dariaus ir Girėno–Kapsų–Šaltkalvių sankryžą įstrižai. Portalas MadeinVilnius.lt kreipėsi į policijos ir savivaldybės atstovus su prašymu pakomentuoti situaciją.
,,Vilniaus aps. VPK Reagavimo valdybos pareigūnai, 2023 m. kovo 22 d. Dariaus ir Girėno–Kapsų–Šaltkalvių sankryžoje vykdė prevencines priemones, užtikrinančias eismo saugumą, tačiau asmenų administracinei atsakomybei, už gatvės perėjimą įstrižai pėsčiųjų perėjos, patrauktų nebuvo“, – pakomentavo Julija Samorokovskaja, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja.
Informaciją patvirtino ir Vilniaus miesto savivaldybė, primindama, kad įstrižų perėjų bandomasis projektas prasidėjo pernai spalį ir pasibaigs tik balandžio pabaigoje. Iki to laiko policijos pareigūnai įspėti, kad gyventojai neturėtų būti baudžiami už ėjimą per perėją įstrižai.
,,Kaip ir buvo numatyta, įstrižų perėjų bandomasis projektas Vilniuje vyks bent 6 mėnesius nuo spalio pabaigos – t.y. bent iki šių metų balandžio pabaigos. Apie tai buvo informuotos visos atsakingos institucijos, įskaitant policiją, o vairuotojai įspėjami prie šviesoforų pakabintais informaciniais skydais ir papildomais kelio ženklais. Dėl įstrižų perėjų likimo bus sprendžiama po bandomojo laikotarpio, kuomet specialistai įvertins surinktus duomenis“, – sako Gabrielius Grubinskas, Vilniaus miesto savivaldybės Ryšių su žiniasklaida specialistas.
Įstrižinės perėjos tai nauja inovacija Vilniaus dviejose miesto sankryžose Dariaus ir Girėno – Kapsų – Šaltkalvių bei Pylimo – K. Kalinausko – Palangos. Po bandomojo laikotarpio pabaigos bus vertinama tokių perėjų poreikis Vilniuje.
Įstrižos perėjos pasaulyje nėra naujiena: jau daugelį metų jos sėkmingai veikia Japonijoje, Švedijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Kanadoje ir kitose šalyse.