Raudonas šviesoforo signalas ne visiems reiškia tą patį. Štai vieną pavyzdingai sustabdo, o bent penkis, važiuojančius kitomis eismo juostomis, tik padrąsina spustelėti greičio padalą.
Visi skubantys ir šviesoforo signalų nepaisantys vairuotojai pamiršta svarbiausią pareigą – užtikrinti savo bei kitų eismo dalyvių saugumą. Būtent dėl važiavimo per draudžiamą signalą nutinkančių eismo įvykių pasekmės būna vienos skaudžiausių. Dažnai avarijos pasibaigia sumaitotais automobiliais ir net vairuotojų, keleivių ar pėsčiųjų mirtimi.
Dažnai avarijos pasibaigia sumaitotais automobiliais ir net vairuotojų, keleivių ar pėsčiųjų mirtimi.
„Vairuotojo, kuris važiuoja esant draudžiamam šviesoforo signalui, atsakomybė vertinama pagal pasekmes. [...] Jos – skaudžios, yra buvę ir mirtinų. Reikėtų atkreipti vairuotojų dėmesį, kad važiavimas per reguliuojamą pėsčiųjų perėją degant geltonam šviesoforo signalui tikrai nesumažina atsakomybės“, – LRT TELEVIZIJOS laidai „Keliai. Mašinos. Žmonės“ kalbėjo Alvaras Bacevičius, Kelių policijos valdybos Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas.
Nors eismą draudžia ne tik raudonas, bet ir geltonas šviesoforo signalas, vairuotojai dažnai jo nepaiso. Ne vienas puola gintis, neva geltona spalva tik įspėja, kad šviesoforo signalai pasikeis ir po kelių sekundžių teks stabdyti. Policijos pareigūnai primena, kokiais išskirtiniais atvejais galima nestoti įsižiebus geltonam šviesoforo signalui:
- Jeigu vairuotojas be staigaus stabdymo negali sustoti prieš STOP ženklą ar STOP liniją. Staigus stabdymas - tai stabdymas ekstremalios situacijos metu. Tad jei stabdymą sudaro net keli pedalo paspaudimai, tai nelaikoma ekstremaliu stabdymu.
- Vairuotojui nesant prieš šviesoforą ar kertamąjį kelią ar pėsčiųjų perėją.