Vienus stebino dviratininko greitis, kitus, kad jis žiemą mina pedalus tokiais atstumais. Trečius – šiurkštus KET pažeidimas. Nes taisyklės draudžia dviratininkams važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais – dėl jų pačių saugumo.
Bauda už tokį pažeidimą – nuo 20 iki 40 Eur. Dviratininkas šį kartą atsipirko 10 Eur bauda, tačiau nebuvo patenkintas tokia simboline bauda: „Lietuvos vairuotojai tokie mandagūs, kad policijai tikrai retai tenka juos bausti. Todėl maniau, kad ir man bus pareikštas tik įspėjimas.“
Ir dar vienas įdomus faktas apie Vincenzo. Jis nėra profesionalus sportininkas. Šitas vyrukas – vilkiko vairuotojas, kelionėse po Europą nesiskiriantis su dviračiu.
Dviratininkas Vincenzo automagistrale važinėjo nuolat?
15min surado ir pakalbino dviratininką, tokiu itin keistu būdu pažeidusį KET. Juk, vilkikui staigiai pastabdžius, galėjo įvykti nelaimė. Tačiau dviratininkas Vincenzo B. šį įvykį traktuoja kitaip:
„Keista. Vieną dieną tu tiesiog važiuoji dviračiu, o kitą patenki į visus žinių siužetus. Policija turbūt nuobodžiavo, kad sustabdė mane viduryje niekur, spaudžiant 3 laipsnių šaltukui. Magistrale A2 važinėju nuolat. Kartais paskui vilkikus, kartais paskui autobusus. Šiuo atveju važiavau paskui pažįstamą vilkiko vairuotoją. Tai – adrenalinas.“
Savitas požiūris į saugumą
Primygtinai paklaustas, ar nebijo, juk taip važiuoti nėra saugu, Vincenzo atkirto, kad žymiai saugiau važiuoti greitkeliu, kai matai kelią kilometrą į priekį, nei maltis miesto sraute (nepamirškime, kad, pvz., Italijoje dviratininkai turi labai daug teisių ir gali net apspardyti jų nepraleidžiantį automobilį). Be to, Vincenzo aiškina, kad sunkvežimiai negali stabdyti taip staigiai, kad dviratininkas nespėtų sureaguoti:
„Ir net jei peršoki suvažinėtą gyvūną, išnyrantį iš po vilkiko ratų, nekyla jokių problemų, jei vairo rankeną laikai bent viena ranka.“
Paklaustas, ar yra profesionalus dviratininkas, Vincenzo dar kartą nustebino:
„Esu profesionalus vilkiko vairuotojas, fūristas. Kai turiu laisvą nuo vairavimo pamainą, sėdu ant dviračio. Juk vežiotis dviratį vilkiko kabinoje labai patogu – puikiai telpa ant gulto.“
Vincenzo taip pat prisipažino, kad kartą yra dviračiu taip pervažiavęs ir vieną iš Estijos greitkelių (rodos, Talinas–Tartu), tačiau sankcijų tąkart nesulaukė. Tiesa, populiarios dviratininkų programėlės „Strava“ administratoriai už tokius pažeidimus anuliavo jo registraciją. Nes jie laikosi tokios pačios nuostatos, kaip ir Lietuvos policija: dviratininkams važinėti greitkeliais nevalia.
Pokalbis su Lietuvos policininkais
Interviu metu Vincenzo skundėsi, kad, sustabdytas policininkų, sušalo. Todėl paklausėme: gal pareigūnai „supakavo“ jį su visu dviračiu ir parvežė namo?
„Ne, jie tik pasakė, eik drauguži, pėstute iki artimiausio posūkio. Aš tikrai nenorėjau peršalti, todėl paskambinau keliems pažįstamiems vilkikų vairuotojams, judėjusiems Vilniaus link. Vienas jų mane ir parvežė atgal“, – pasakojo užsienietis.
Vincenzo akivaizdžiai kitaip, nei nustatyta Lietuvos įstatymų, įsivaizduoja situaciją. Jo manymu, dviratininkams turi būti leista važiuoti greitkeliais, jei jie sugeba išvystyti tokį pat greitį kaip automobiliai. Šiuo atveju – apie 90 km/val.
„Aš žiemą dviračiu nevažinėju, tam yra treniruoklis. Bet tądien taip gražiai švietė saulė, kad negalėjau sėdėti namuose“, – dėstė dviratininkas-fūristas.