„Važiavau priešinga kryptimi, Edukologijos universiteto žiedo link, ir iš tolo pamačiau, kad matuoklis nuolatos blyksi. Kadangi važiavau ryte į darbą, natūralu, eismo srautas buvo didelis, tačiau greitis – tikrai nedidelis. Labai nustebau, kad matuoklis veikia tokiu intensyvumu, nes neatrodė, kad važiuojančių automobilių greitis didelis“, – stebėjosi redakcijai parašiusi vilnietė Rasa.
Moteris sakė, kad blykstę matė net galinio vaizdo veidrodėlyje: „Toks vaizdas, kad žaibavo“. Ji neneigė, jog galėjo būti ir taip, kad dalis vairuotojų važiavo viešajam transportui skirta eismo juosta, galbūt kai kurie sankryžą, esančią prieš matuoklį, kirto ir degant draudžiamam šviesoforo signalui.
Vakarinį eismą sostinėje stebėjęs Karolis 15min pasakojo, kad matuokliui darbo tiek, kad kas kelias minutes nuo blyksnio nušvinta ir Edukologijos universitetas, ir aplink esantys pastatai. Jam taip pat kilo klausimų, ar išties tiek daug vairuotojų šioje atkarpoje, kur leistinas greitis 50 km/val., viršija greitį.
Dažniausiai – dėl greičio
Vilniaus Savivaldybė dar vasario viduryje 15min pasakojo, kad išmanų matuoklį, anksčiau buvusį prie verslo centro „Quadrum“, po bandymų nuspręsta perkelti į skiriamąją juostą. Čia matuoklis fiksuoja automobilius, atvažiuojančius nuo Edukologijos universiteto žiedo.
Kaip komentavo Eduardas Garborovskis, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo valdymo poskyrio vedėjas, matuoklis fiksuoja leistino greičio viršijimo atvejus, taip pat – kai važiuojama degant raudonam šviesoforo signalui, taip pat – važiuojančius viešajam transportui skirta juosta.
Anot pašnekovo, vidutiniškai per savaitę užfiksuojama apie 500 pažeidimų.
„Maždaug 70 proc. iš jų – greičio viršijimas. Todėl nenuostabu, kad tuo metu, kai automobilių srautai dideli, matuoklis gali dažnai blyksėti“, – kalbėjo specialistas.
Žada plėtrą
Panašių Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus fiksuojančių įrenginių Vilniuje yra ir daugiau. Pavyzdžiui, vienas toks įrengtas prie Santariškių gatvėje esančios reguliuojamos pėsčiųjų perėjos.
Teigiama, kad ilgainiui atsiras dar 4-5 panašūs įrenginiai, kurie bus įrengti prie pavojingiausių perėjų, kur vairuotojai dažnai viršija greitį, taip pat tose vietose, kur būtina kontroliuoti greitį, viešajam transportui skirtų juostų užimtumą ar važiuojančius degant tą daryti draudžiančiam šviesoforo signalui.