Praėjus trejiems metams, dalis vairuotojų jau pritaria pokyčiui, tačiau daugelis ir toliau pyksta.
„Vakar važiavau 80 km per valandą greičiu ir vos neužmigau“, – sakė vietos verslininkas Gerard'as Laguette'as, važiavęs 20 kilometrų į Prancūzijos pietryčius.
Tačiau tokie skundai – o apklausos rodo, kad 74 proc. vairuotojų nepritaria sprendimui, – Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono neprivertė apsigalvoti ir atsisakyti planų nuo sekmadienio leistino maksimalaus greičio ribas sumažinti visoje šalyje.
Pareigūnai sako, kad tik tokiu būdu galima sustabdyti nerimą keliančiu greičiu augantį mirčių keliuose skaičių. Pernai šalies keliuose žuvo 3,684 tūkst. žmonių.
Iš viso numatoma leistiną maksimalų greitį iki 80 km per valandą sumažinti 400 tūkst. kilometrų dviejų juostų kelių be atitvarų, kurių pakelės dažnai yra nusodintos medžiais. Tokiu būdu siekiama kasmet išgelbėti 400 gyvybių ir 30 proc. sumažinti automobilių išmetamų dujų kiekį.
Tačiau kritikai tokias priemones pavadino „Paryžiaus snobizmu“ ir dar vienu įrodymu, kad E.Macronas yra „turtingųjų prezidentas“, neatsižvelgiantis į paprastų rinkėjų nuogąstavimus.
Kai kas mano, kad greičio ribos sumažinimas tėra lengvas būdas papildyti iždą, gaunant lėšų iš baudų už greičio viršijimą.