Jungtinės Šilutės rajono savivaldybės ir ugniagesių gelbėtojų pajėgos stojo kovoti su gamtos jėgomis, pasitelkdamos įvairiausią techniką – ugniagesių gelbėtojų padidinto pravažumo automobilius, taipogi išskirtinę karybai pritaikytą techniką.
Iš Kauno Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono atvežta vikšrinė transporto priemonė, vadinama tiesiog amfibija, tris kartus per dieną kelia gyventojus ir transporto priemones apsemtu 400 metrų kelio ruožu. Atslūgus vandens lygiui prie gelbėjimo operacijos prisijungs ir traktoriai su priekabomis.
Šilutės rajono savivaldybės atstovė D.Drobienė teigia, kad, užklupus stichinei nelaimei, gyventojai ūpo nepraranda – amfibijos yra papuoštos Lietuvos trispalve, miestelio gyventojai švenčia Nepriklausomos Lietuvos šimtmetį.
D.Drobienė džiaugiasi, kad jau pabaigti visi formalumai ir tik pasibaigus dabartiniam potvyniui įmonės „Kauno tiltai“ atstovai pradės taip ilgai lauktos estakados statybas. Ji turėtų būti įrengta jau šiemet.
Dvi įspūdingos amfibijos
Šiuo metu nelaimės zonoje dėl 83 centimetrus siekiančio vandens lygio gali dirbti tik kariškių amfibija. Ugniagesių gelbėtojų transporteris (raudonos spalvos) taip pat paruoštas misijai. Kariškių amfibija PTS-M – tai dar Sovietų sąjungoje sukonstruotas vikšrinis plaukiojantis savaeigis transporteris.
Amfibija per valandą sunaudoja 50 litrų dyzelino.
Pasak J.Vitkaus inžinerijos bataliono leitenanto ir gelbėjimo operacijai vadovaujančio Pauliaus Čekanavičiaus, tai – 1000 arklio galių (AG) turinti amfibija.
Potvynio epicentre dirba septynių karių komanda, kuri tris kartus per dieną kartu su autobusų parko darbuotojais, rūpinasi gyventojų ir jų automobilių transportavimu bei svarbiausių produktų gabenimu. Svarbu paminėti ir išskirtines šios amfibijos degalų sąnaudas – per valandą ji sunaudoja 50 litrų dyzelino. Ją varo T-40 ir T-36 tankuose naudotas V12 variklis.
Šios transporto priemonės veikimo principas yra paprastas – į labiau apsemtą lokaciją ji įvažiuoja varomas vikšrų, o plaukti padeda amfibijos apačioje sumontuoti „water jet“ (vandens pavaros) tipo varikliai, naudojami ir paprastuose laivuose bei vandens motocikluose.
Daugiausiai šių PTS-M amfibijų ir joms transportuoti pritaikytų priemonių yra Lenkijoje. Ten jų darbas yra sinchronizuojamas kartu su gelbėtojų sraigtasparniais.
Amfibija pts-M
- Talpumas: 10 tonų krovinys (pavyzdžiui, sunkvežimis) arba 70 žmonių.
- Greitis: sausumoje – 40 km/val., vandenyje – 15 km/val. Sausumoje pilnu baku gali įveikti apie 380 km.
- Masė – 17 t. Paskirtis – persikelti per vandens kliūtis.
- Prošvaisa – 40 cm.
Ši įspūdinga transporto priemonė gali gabenti 30 kareivių arba 70 civilių, todėl ji puikiai pritaikoma potvynio teritorijoje nukentėjusiųjų gelbėjimui.
Amfibija gali gabenti 70 keleivių.
Prezidento A.M.Brazausko laikų autobusas
Anksčiau su šia stichine nelaime buvo kovota pasitelkiant įvairius traktorius su priekabomis. Traktoriai naudojami ir šiandien, tai yra ganėtinai sunki transporto priemonė, todėl gali pasipriešinti potvynio srovei. Viena iš kelių išskirtinių naudotų gelbėjimo priemonių buvo sunkvežimis „Kraz“ – tai karinis krovininis automobilis su ilga priekaba, tačiau dėl prastų saugumo savybių jo buvo atsisakyta.
1999 metais buvo nupirktas ir specialus autobusas „MAN“, kurio pravažumas siekė nuo 1 iki 1,5 metro gylio, tai buvo bene patogiausia naudota transporto priemonė, tačiau į jį patekti buvo iššūkis vyresnio amžiaus žmonėms.
Dabar šis autobusas yra sugedęs, po intensyvaus darbo subyrėjo jo pavarų dežė ir apskaičiavus remonto kaštus nuspręsta jo nebenaudoti.
Amfibijos šio regiono gyventojams gelbėti nuo potvynio naudojamos jau labai seniai – sovietmečiui amfibijos vežtos iš Sovietsko, vežtos specialiomis priekabomis, kurios apsaugodavo kelio paviršių nuo amfibijų vikšrų. Dabar situacija pasikeitusi – amfibijos pačios važiuoja bendrojo naudojamo keliais, todėl jų maršrutai yra planuojami taip, kad darytų kuo mažesnę žalą keliams.