Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Ruduo dviratininkams: ką atnaujinti ir ką įsigyti?

Rudeniški orai neturėtų tapti kliūtimi mėgstantiems važinėti dviračiu, vis dėlto pasikeitus oro sąlygoms ir prastėjant matomumui derėtų dar didesnį dėmesį atkreipti į saugumo priemones.
Ilgiausioje Kauno gatvėje – naujas dviračių takas
Ilgiausioje Kauno gatvėje – naujas dviračių takas / Kauno miesto savivaldybės nuotr.

2017-aisiais Lietuvoje eismo įvykiuose žuvo 13 dviratininkų, iš kurių 5 – tamsiu paros metu. Praėjusiais metais iš žuvusių 9 dviratininkų tamsiu paros metu nelaimė ištiko 2.

„Situacija gerėja ir tai rodo ne tik statistika. Kadangi pats važinėju dviračiu, pastebiu, kad žmonės vis labiau rūpinasi savo saugumu“, – sakė Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis.

Ką būtina turėti?

Apniukus orams ir prastėjant matomumui visiems dviratininkams rekomenduojama peržiūrėti turimą saugumo priemonių arsenalą ir esant būtinybei jį atnaujinti.

Važiuojant tamsiu paros metu būtina vilkėti ryškiaspalvę liemenę, dviračio priekyje ir gale turi degti žibintai bei prie ratų turi būti pritvirtinti atšvaitai. Važiuojant dienos metu pakanka turėti ryškiaspalvę liemenę arba šviečiančius žibintus.

„Atrodo, reikalavimų nėra daug, tačiau, jei dviratininkas jų nepaiso, dienos metu jis tampa sunkiau pastebimu, o naktį – nematomu vairuotojams. Tamsiu paros metu neturint saugumo priemonių kelionė gali baigtis tragiškai“, – sakė V.Pumputis.

Saugumo priemones būtina atnaujinti. Specialistai pataria reguliariai tikrinti, ar žibintų baterijos nėra nusėdusios, o atšvaitus ir ryškiaspalves liemenes derėtų atnaujinti kas dvejus ar trejus metus.

Nepamiršti ir apsaugos nuo purvo

„Man viskas atrodo taip elementaru, sunku patikėti, kad kažkas tų saugumo priemonių neturi“, – stebėjosi buvęs profesionalus dviratininkas, treneris Marius Bernatonis.

Atėjus rudeniui jis pataria ne tik atnaujinti saugumo priemones, bet ir įsigyti ant ratų tvirtinamus dviračių skydelius. „Rudenį iškrenta daug kritulių, o be skydelių visas tas purvas ir vanduo nuo žemės pateks ant jūsų nugaros ir rūbų. Kai šalta ir šlapia, važiuoti menkas malonumas“, – sakė M.Bernatonis.

Norintiems važiuoti per lietų jis rekomenduoja pasirūpinti ir tinkamomis padangomis. „Gera, kokybiška padanga turi gerą sukibimą su asfaltu, yra pagaminta iš visai kitokios gumos, nei tos pigios.

Žinoma, dabar jau yra ir kalnų dviračiams skirtos dygliuotos padangos, tačiau žiemą Lietuvoje dviratininkai važinėja labai mažai, mat takai nebūna nuvalyti, kelias neparuoštas“, – sakė specialistas.

Nors asmenims nuo 18 metų šalmas vairuojant dviratį nėra privalomas, specialistai vis dėlto rekomenduoja jį dėvėti.

Nors asmenims nuo 18 metų šalmas vairuojant dviratį nėra privalomas, specialistai vis dėlto rekomenduoja jį dėvėti.

„Kas važinėja dviračiu žino, kad nelaimės atveju šalmas gali išgelbėti gyvybę. Pats pažįstu ne vieną dviratininką, kuris važiavo be šalmo ir krito. Patikėkite, daugiau niekas nebenori eksperimentuoti savo saugumo sąskaita“, – sakė V. Pumputis.

Saugus atstumas apvažiuojant dviračius
Saugus atstumas apvažiuojant dviračius

Gerbti vieniems kitus

Ne mažiau nei saugumo priemonės svarbu ir eismo dalyvių kultūra kelyje. Kadangi dviračių infrastruktūra dar ne visur yra tinkamai išvystyta, dalinantis keliu svarbu gerbti vieniems kitus.

„Labai svarbu, kad dviratininkas vairuotų tiesiai, nesimėtytų, nes vairuotojui labai sunku nuspėti dviratininko manevrą. Svarbu mokėti važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, rodyti posūkius ir gerbti vairuotojus.

Būna įžūlių dviratininkų, kurie važiuoja be šalmo, posūkių nerodo, nukenčia ir būna dėl to patys kalti. Profesionalai jaučia atstumą iki automobilio ir žino, kaip vairuoti dviratį“, – sakė M.Bernatonis.

Specialistai pastebi, kad vairuotojai taip pat ne visada dviratininkus priima kaip lygiaverčius eismo dalyvius.

„Man teko ne vieną tūkstantį kilometrų numinti Vakarų Europoje ir pastebėjau, kad ten vairuotojai, pamatę dviratininką kelyje, sulėtina greitį, dviratininko nelenkia, kai iš priekio atvažiuoja automobilis, lenkiant palieka saugų atstumą. O Lietuva dar išsiskiria iš kitų šalių pavojingu vairuotojų elgesiu dviratininkų atžvilgiu.

Lietuva dar išsiskiria iš kitų šalių pavojingu vairuotojų elgesiu dviratininkų atžvilgiu.

Lenkiant dviratininką būtina jam palikti pakankamai vietos, neužspausti. Ypač pavojinga, kai lenkia sunkiasvorė transporto priemonė. Pavyzdžiui, autobusui ar sunkvežimiui privažiavus per arti susidaręs vėjo gūsis gali nublokšti dviratininką ir sukelti rimtų traumų“, – sakė V.Pumputis.

Priminimas dviratininkams apie Kelių eismo taisyklių reikalavimus:

  • Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu.
  • Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų.
  • Važiuodamas važiuojamąja dalimi, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas.
  • Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos