Tiesa, yra ir alternatyva drąsesniems – eiti per trijų kelių geležinkelį, kuriuo vyksta intensyvus traukinių eismas.
Kad tai labai rizikinga, primena šalia bėgių pastatytas kryžius po traukiniui žuvusiai moteriai atminti. Partrenkta moteris mirė vietoje, o jos neštai vos poros metų anūkei lūžo stuburas. Vietinių teigimu, šioje vietoje per kelis dešimtmečius buvo suvažinėta apie 10 žmonių.
Rugsėjo 1-ąją susitiko prie kanalizacijos vamzdžio
Šioje vietoje per kelis dešimtmečius buvo suvažinėta apie 10 žmonių.
Visi Rugsėjo 1-osios rytą prie kanalizacijos vamzdžio sutikti gyventojai tvirtino, kad šioje vietoje būtina įrengti perėją. Iš vamzdžio pasiramsčiuodamas ramentais išlindęs Vadimas skundėsi valdžios abejingumu, o vilniečio Jaroslavo teigimu, labiausiai neramu dėl vaikų.
Pasak jo, saugodami savo atžalas dalis aplinkinių gyventojų vaikus į mokyklą veža automobiliu. Nors iki Vaduvos pagrindinės mokyklos vos keli šimtai metrų, automobiliu tenka daryti net 15 kilometrų siekiantį lankstą. Šalia esančia Zuikių gatve kursuoja 9-o maršruto autobusas, tačiau Jaroslavo teigimu, autobusu kelionė trunka ilgai, o per dieną padaromi vos devyni reisai.
Ką galvoja meras R.Šimašius
Nors nuo minėto kanalizacijos vamzdžio iki miesto centro tik keli kilometrai, panašu, kad miesto merui ši vieta nėra gerai žinoma. Prieš keletą dienų vienoje žinių laidoje R.Šimašius Zuikių g. gyventojų problemą pakomentavo taip: „Rastas sprendimas, kad šalimais to tunelio, Iešmininkų g. bus pastatytas tikrai normalus praėjimas, požeminė perėja ir tikrai kviečiu vaikus ir suaugusiuosius ant geležinkelio nelaipioti“.
Mero įvardinta Iešmininkų gatvė yra Naujininkų seniūnijoje už 5,2 km nuo reportaže rodyto lietaus kanalizacijos vamzdžio. Automobiliu iki jos tektų važiuoti daugiau nei 12 km. Taip pat svarbu paminėti, jog tarp Iešmininkų ir Šaltkalvių gatvių eina visai kita geležinkelio atšaka, todėl perėja šioje vietoje niekaip nepagerins Aukštųjų ir Žemųjų Panerių rajonų gyventojų tarpusavio susisiekimo.
Planą, kaip įrengti vietinių gyventojų taip trokštamą perėja, yra parengusi asociacija „Metro sąjūdis“. Pasak asociacijos vadovo Juozo Zykaus, su vietos gyventojais aktyviai bendraujama jau kelerius metus.
50 metų problemą išspręs privati pervaža?
„Prieš 50 metų šiuo vamzdžiu į mokyklas ėję mokinukai jau beveik pensininkai, o valdžia šios problemos nė neketina spręsti“ – teigė J.Zykus.
„Metro sąjūdis“ ties netoliese esančia Ūmėdžių gatve siūlo įrengti pėsčiųjų ir automobilių pravažiavimą po geležinkelio pylimu. Kadangi savivaldybė, Susisiekimo ministerija ir „Lietuvos geležinkeliai“ tam lėšų neranda, perėja galėtų būti pastatyta už privačias lėšas. J.Zykaus teigimu, yra ir neįvardintas privatus investuotojas, tačiau iki bus gautas leidimas tokią perėją įrengti, teks įveikti aibę biurokratinių kliūčių.
Pirmąja privačia pervaža Lietuvoje pėstieji ir dviratininkai naudotųsi nemokamai, o iš 15 km lanksto nenorinčių daryti vairuotojų būtų renkamas mokestis.