Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rugsėjo beprotybė: chaosas prie mokyklų ir vairuotojų galvose

Kartu su rugsėju į miesto gatvės grįžo eismo spūstys, o Klaipėdos mokyklų prieigos kasryt trumpam tampa betvarke. Manoma, kad ją lemia per vasarą įpročius primiršę moksleivių tėvai, o policijos atstovai pataria apgalvoti ir planuoti, kaip saugiai atvežti savo atžalas į mokyklas.
Spūstis prie Jakų žiedo
Spūstis prie Jakų žiedo / Nuotr. iš A.Vaitkaus „Facebook“ profilio

„Automobiliai važiuoja prieš eismą, per šaligatvius, žolę, signalizuoja – tikra netvarka. Dėl jos kelionė į darbą nuo rugsėjo pailgėja 10 minučių“, – „Vakarų ekspresui“ sakė klaipėdietė, kurios darbovietė yra prie vienos iš uostamiesčio pradinės mokyklos.

„Atrodo, kad per vasarą kai kas pamiršo kelių eismo taisykles“, – pridūrė moteris, mananti, kad betvarkę lemia per vasaros atostogas įpročius primiršę ar pirmus metus į mokyklas vaikus automobiliais atvežantys tėvai.

Be to, ties įvažiavimais į Klaipėdą rytais formuojasi didžiulės transporto spūstys. Padėtį dar labiau apsunkina eismo įvykiai – pavyzdžiui, trečiadienį ryte Vilniaus plente susidūrus dviems automobiliams ir motociklui – pastarojo vairuotojas sužalotas – kamščiai buvo dar didesni.

Pasak Klaipėdos apskrities Vyriausiojo policijos komisariato pareigūnų, eismas rugsėjį, prasidėjus naujiems mokslo metams, suintensyvėja kasmet, dėl to pataria atidžiau planuoti keliones, kai į mokyklas vežami vaikai.

„Pareigūnai pastebi, kad bene didžiausios automobilių spūstys susidaro ryto ir vakaro piko valandomis, įvažiuojant ar išvažiuojant iš Klaipėdos.

Todėl vairuotojams, siekiant išvengti spūsčių, patariama apgalvoti ir planuoti, kaip saugiai pristatyti savo atžalas į mokyklą – galbūt pasirinkti kitą, gal ilgesnį maršrutą, kelionei planuoti daugiau laiko nei įprastai, situaciją keliuose stebėti išmaniųjų programėlių pagalba ir pan.“, – teigiama policijos komentare „Vakarų ekspresui“.

Policija atkreipia dėmesį į tėvų elgesį prie vairo vaikų akivaizdoje – blogo pavyzdžio nederėtų rodyti.

„Pareigūnai taip pat pabrėžia, kad drausmingus ir atsakingus eismo dalyvius labai svarbu ugdyti ir šeimose – tėveliams patariama nuolat kalbėtis su savo atžalomis, priminti saugaus eismo taisykles bei patiems rodyti gerą pavyzdį keliuose, pėsčiųjų perėjose bei vežant vaikus į mokyklą.

Vairuotojai raginami būti itin atidžiais ir tolerantiškais, laikytis KET reikalavimų“, – teigia policija.

Ji primena, kad gyventojai irgi gali fiksuoti kelių eismo taisyklių pažeidimus ir apie juos pranešti per e-policiją.

Kad rugsėjį eismas mieste yra ypatingas, rodo ir Lietuvoje atlikti tyrimai. 2012 metais Vilniaus Gedimino technikos universiteto magistro Artūro Ronio baigiamajame darbe, kur analizuojami eismo srautai Vilniuje, teigiama, kad rudens pradžia mieste yra išskirtinė, o situacija normalizuojasi maždaug iki spalio.

„Rugsėjis labai įtemptas, Vilniuje eismas vyksta chaotiškai. Spalį transporto srautų eismas normalizuojasi. Lapkritį sodininkai pastato savo automobilius į garažus iki pavasario. Gruodį – Kūčios, Kalėdos ir vėl prasideda problemos.

Sausį studentų nebėra, bet vasarį jie grįžta. Atsižvelgiant į tai, nuolat turi būti reguliuojami miesto šviesoforai“, – rašoma darbe.

Eismo modeliavimo paslaugų bendrovės „Eismo inžinerija“ vadovas Rimvydas Sabonis sako, kad mokslo metų pradžioje sumaištį gatvėse lemia ne tik padidėjęs transporto priemonių skaičius, bet ir kitos aplinkybės.

„Žmonės vis dar yra atostogų režime ir, sakyčiau, tokiame streso režime: kai kurie vairuotojai vaikus į mokyklas veža pirmą kartą, nežino optimalių maršrutų.

Miestuose, ypač tuose, kuriose gausios akademinės bendruomenės, atsiranda pirmakursių studentų, kuriems naujos vietos taip pat tampa iššūkiu.

Nereikia užmiršti ir to, kad skirtinguose miestuose, bent jau mano akimis, skiriasi ir vairavimo kultūra. Visa tai ir lemia chaosą gatvėse rudens pradžioje“, – „Vakarų ekspresui“ sakė R.Sabonis.

Dėl į mokyklas po vasaros atostogų sugrįžusių vaikų visą rugsėjį policijos pareigūnai didesnį dėmesį skiria eismo saugumui – kartu su partneriais pirmąją savaitę kasdien budi prie pavojingiausių perėjų ir sankryžų šalia švietimo įstaigų, tikrina moksleivius vežančių autobusų vairuotojų blaivumą, patruliuodami gatvėse atkreipia dėmesį, kaip dviračius, elektrinius paspirtukus ar mopedus vairuojantys nepilnamečiai laikosi taisyklių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais