Bendrovės patirtis rodo, kad būtent šie prietaisai gelbsti, kuomet pakliūnama į painias ar įtartinas eismo įvykių aplinkybes, kurios, peržiūrėjus vaizdo medžiagą, yra sėkmingai ginčijamos – tą padaryti neturint vaizdo medžiagos būtų sudėtinga.
Pasak draudimo bendrovės BTA užsienio žalų reguliavimo specialisto Giedriaus Deveikio, vaizdo registratoriai labai pasitarnauja vairuotojams, kuriems tenka dažnai su savo transporto priemone važiuoti į užsienį. Tačiau pirmiausia verta pasidomėti, ar šalyje, į kurią vykstama, juos galima naudoti. Štai Ispanijoje ir Austrijoje registratoriai yra griežtai ribojami, fiziniai asmenys neturi teisės pateikti filmuotos eismo įvykio medžiagos kaip įrodymo policijai, teismui ar draudimo bendrovei. Vis tik daugumoje Europos valstybių vaizdo registratoriai yra leidžiami laikantis tam tikrų medžiagos viešinimo apribojimų, siejamų su asmens duomenų apsauga.
Didžiausios Lietuvos vežėjų kompanijos įvertino vaizdo registratorių naudą. Jų teigimu, ši priemonė labai greitai atsipirko. Jų nuomone, vaizdo medžiaga yra bene efektyviausias būdas išspręsti atsakomybės klausimą kilus ginčui. Štai Prancūzijoje vieno iš vežėjų vilkikui važiuojant siauru vingiuotu keliu priešais atvažiuojantis motociklininkas nesuvaldė motociklo ir nuslydo po vilkiku, buvo pareikšta pretenzija. Pateikus vaizdo medžiagą priimtas vežėjui palankus sprendimas.
Apsisprendus naudoti vaizdo registratorių, svarbu tinkamai jį pasirinkti. Svarbu aukšta filmavimo raiška, HD kokybė leidžia užfiksuoti automobilių valstybinius numerius
„Apsisprendus naudoti vaizdo registratorių, svarbu tinkamai jį pasirinkti. Vežėjai dažniausiai montuoja 24 voltų įtampai pritaikytus registratorius, todėl įmonės technikai turėtų pasirūpinti, kad neliktų rizikos, jog jis perdegs. Taip pat svarbu ir aukšta filmavimo raiška. HD kokybė už transporto priemonės stiklo veikiančiu vaizdo registratoriumi leidžia užfiksuoti automobilių valstybinius numerius bei svarbias eismo įvykio detales. Didieji vežėjai ant vilkikų kabinų veidrodžių iš abiejų pusių tvirtina filmavimo kameras“,– aiškino G. Deveikis.
Rytų Europoje be vaizdo registratoriaus nė iš vietos, Vakaruose – didelė dalis gyventojų net nežino, kas tai
Vis tik, nors vaizdo registratorių galima laisvai įsigyti rinkoje, skirtingai nei Rusijoje ar Ukrainoje, juos iki šiol naudoja tik maža dalis vairuotojų. Pasak su draudimo bendrove BTA bendradarbiaujančių Didžiosios Britanijos teisininkų, neseniai atlikta 25 tūkst. šalies vairuotojų apklausa parodė, jog tik 1 proc. jų naudojasi ar yra naudojęsi vaizdo registratoriumi. Daugiau nei 30 proc. apklaustųjų domina galimybė tokį prietaisą įsigyti, o du trečdaliai tokia įranga išvis nesidomi arba net nežino, kad tokia įranga egzistuoja. Kita vertus, Didžiojoje Britanijoje policija, draudimo bendrovės ir teismai jau daug metų naudoja vaizdinę medžiagą kaip įrodymus bylose.
Užsienio žalų reguliavimo specialistas teigia, kad ir Skandinavijos šalyse, Prancūzijoje, Italijoje vaizdo registratorius labai pasitarnautų vairuotojo naudai. Šiose šalyse policija taip pat neprivalo vykti į eismo įvykio vietą, todėl įvykio aplinkybes būtų kur kas lengviau išsiaiškinti, jei būtų galimybė peržiūrėti vaizdo medžiagą.
Vaizdo registratorių naudojimą palankiai vertina ir Lietuvos policija
Mūsų šalyje fiziniai asmenys vaizdo registratorius gali naudoti pakankamai laisvai. Lietuvoje jų yra įvairių: ir mėgėjiškų, nebrangių, ir profesionalių, fiksuojančių itin aukšta raiška. Aiškinantis eismo įvykio aplinkybes registratoriais užfiksuota medžiaga gali palengvinti pareigūnų darbą. Dabar policijos elektroninių paslaugų sistemoje „ePolicija“ galima perduoti vaizdinę medžiagą tyrimui, jei identifikuojamas medžiagą pateikęs asmuo.
Europos žmogaus teisių teismas yra pažymėjęs, kad nusikalstamai veikai ir nusižengimams netaikomas žmogaus privataus gyvenimo apsaugos principas,o juridiniai asmenys, naudojantys vaizdo registratorius, privalo registruotis VDAI (Valstybinėje duomenų apsaugos inspekcijoje) ir jų automobiliai turi būti pažymėti skiriamaisiais ženklais.