Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinė sankryža tarp klaipėdiečių dažnai vadinama Banginio vardu, pagal greta esančio prekybos centro pavadinimą.
Po šios sankryžos rekonstrukcijos, trukusios kelerius metus, buvo pastatyta tiesiai iš Vilniaus plento į Baltijos prospektą vedanti estakada. Po ja vairuotojams atsivėrė vadinamasis turbo žiedas. Trijų juostų sankryžoje įrengti ir skiriamieji borteliai.
Darbai buvo baigti šių metų balandį.
Instruktorius D.Eiza pažymi, kad tokio tipo žiedinės sankryžos yra itin patogios, tačiau daliai vairuotojų, ypač patekusiems čia pirmą kartą, vaizdas atrodo neįprastas.
„Sudėtinga, nes tai nauja. Daugelis pripratę prie senųjų žiedų, o čia kitoks žiedas ir dar su borteliais.
Didžiausios problemos kyla, kai iš anksto nepasižiūri, kaip įvažiuoti ir tada jau žiede pasimeta, bando rikiuotis ir taip stabdo eismą bei kelia chaosą“, – vardijo D.Eiza.
„Aiškiau būti negali“
Anot jo, iš tiesų važiavimas šiuo žiedu – labai aiškus. Toks aiškus, kad „aiškiau būti negali“.
Tačiau aiškus jis yra tik tiems, kurie iš anksto atkreipia dėmesį į kelio ženklus prie žiedų ir pasižiūri, kur iš kokios juostos galima išvažiuoti.
Panašu, kad būtent dėl to ir kyla nesusipratimai: ženklų nepaisę vairuotojai įvažiuoja į žiedą kaip pratę ir tik tada pamato, kad išvažiuoti negali. Tada staiga ima rikiuotis į kitą juostą, kartais lipa net per bortelius. Pasimeta ir ima trikdyti eismą.
„Rikiuotis žiedinėje sankryžoje kaip ir nedraudžiama, tačiau tai darant sukeliamas pavojus kitiems, trikdomas eismas. Problemų nekiltų, jei vairuotojas iš anksto pasižiūrėtų į ženklus, kaip reguliuojamas eismas žiede“, – paaiškino D.Eiza.
Jis juokėsi pasakodamas, kad ir jo žmona vengia šio žiedo: jei gali – renkasi kitą kelią.
Turbožiedas kiek anksčiau Klaipėdoje įrengtas ties Melnrage. Tačiau jis kur kas mažesnis – tik dviejų juostų. Tačiau ir čia dar kartais kyla nesusipratimų.
Vertina tik teigiamai
Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos skyriaus viršininkas Aurelijus Jankauskas teigė, kad šis žiedas, kaip inžinerinis sprendimas, vertinamas tik teigiamai.
„Tačiau į jį važiuojant reikia numatyti tikslą, kur vyksime. Tada bus galima judėti sklandžiai, netrukdomai ir nesukeliant pavojaus.
Problemų atsiranda, kai pradedama svajoti ir jau žiede imama keisti trajektoriją per vadinamuosius koridorius, pažeidžiant horizontalų ir vertikalų žymėjimą, sukeliant pavojų drąsiai ir užtikrintai savo juosta važiuojantiems eismo dalyviams“, – teigė pareigūnas.
Kaip rodo statistika, šiame žiede jau fiksuota eismo įvykių, kuriuose buvo apgadinti automobiliai. Tačiau jų – perpus mažiau nei greta esančiame Baltijos–Taikos prospektų žiede.