Saugaus eismo pamokos būsimiems vairuotojams

Geriau vieną kartą pamatyti, nei dešimt kartų išgirsti. Tokio principo jau antri metai laikosi prie „ARV-Auto“ vairavimo mokyklos filialų septyniuose Lietuvos miestuose veikiančių neformalaus ugdymo saugaus eismo būrelių vadovai. Jų iniciatyva visiems būsimiesiems vairuotojams rengiami susitikimai su techninės apžiūros įmonių specialistais, padedančiais suvokti kodėl ir kokie reikalavimai keliami automobiliams, dalyvaujantiems viešajame eisme, rašoma pranešime.
Saugaus eismo pamokos
Saugaus eismo pamokos / Transeksta nuotr.

Įspūdingo dydžio būrį – beveik 1900 – vyresniųjų klasių moksleivių saugaus eismo temomis sudominti sugebėjusi „ARV-Auto“ būrelio mokytoja-ekspertė Lina Šembergė teigė, kad nors jų užsiėmimuose yra skiriama laiko automobilio konstrukcijos analizei, visgi studijuoti schemas ar agregatų brėžinius yra toli gražu ne tas pats, kas stebėti techninės apžiūros stotyje patikros linijoje esančio žirklinio keltuvo „pakabintą“ mašiną ir iš pirmų lūpų išgirsti komentarus, kaip įvairūs gedimai keičia galimybes saugiai keliauti.

„Sudarydami saugaus eismo būrelio veiklos programą mes diskutavome su gimnazistais, ar panašių išvažiuojamųjų užsiėmimų reikia. Absoliuti dauguma atsakymų buvo „reikia“, nes tėvus, sugebančius panašius dalykus kvalifikuotai paaiškinti ko gero galima suskaičiuoti ant pirštų, o net ir tie, kurie sugebėtų tai padaryti, dažniausiai yra pernelyg užsiėmę savais reikalais. Po pirmųjų susitikimų su TAS darbuotojais Kaune, Marijampolėje, Alytuje ir Vilniuje moksleiviai tikino, kad buvo įdomu ir kad nemaža dalis informacijos jiems buvo negirdėta“, – pasakojo L.Šembergė.

Beje, visų susitikimų metu stengiamasi nagrinėti tas temas, kurios būna ypač aktualios konkrečiu metų laiku. Rudens – žiemos sankirtoje, kai tiek rytinis, tiek vakarinis eismo pikas vyksta tamsiuoju paros metu, ypač daug nelaimių įvyksta dėl prastai sureguliuotų ar neveikiančių automobilių žibintų. Dėl to vairuotojai arba mato pernelyg mažą savo pačių judėjimo trajektorijos dalį ir vėluoja reaguoti į pasitaikančias kliūtis, arba akina kitus eismo dalyvius ir išprovokuoja jų klaidas.

Saugaus eismo būrelių nariams buvo pademonstruoti žibintų patikros stendai, automobiliuose esančios automatinio šviesos srauto reguliavimo sistemos, žibintų sandara ir išanalizuotos galimybės juos „patobulinti“ montuojant galingesnes, tačiau konkrečiam žibintui netinkamas, lemputes.

L.Šembergė taip pat pastebėjo, kad kai kurias saugaus eismo iniciatyvas tenka „optimizuoti“. Antai tradicinės rudeninės socialinės akcijos „Su atšvaitu saugiau“ metu šįkart trijose Kauno mokyklose buvo išdalinta tik 200 atšvaitų, nes tik tiek pavyko gauti iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos bei Kauno savivaldybės. Tokio kiekio S.Stulginskio vidurinės mokyklos, KTU inžinerijos licėjaus bei Kauno Juozo Grušo menų gimnazijose pakako tik nedidelei daliai jų neturinčių mokinių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs