Saugumas važiuojant tamsoje: kaip neakinti kitų vairuotojų

Žiemą vis daugiau laiko prie vairo tenka praleisti tamsiu paros metu. Važiuojant į darbą ryte dar tvyro prieblanda, vakare po darbo – miestus ir užmiestį gaubia sutema. Norint važiuoti saugiai privaloma užsitikrinti gerą matomumą, tačiau kartais noras gerai matyti kelią būna neapgalvotas, o nekokybiški ar nesureguliuoti žibintai akina kitus vairuotojus.
Naktinio Vilniaus šviesos
Naktinio Vilniaus šviesos / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro Vairuotojų mokymo skyriaus vadovas Vytautas Šakėnas sako, vairuotojai dažnai nesilaiko gamintojo numatytų techninių reikalavimų ir specialiai ar dėl nežinojimo auotomobilyje sumontuoja kitokias lemputes.

„Įsivaizduokite, perdegė žmogui galinė gabaritų lemputė. Vietoje penkių vatų lemputės, kurią numatė gamintojas, jis įdėjo 21 vato. Pabandykite pavažiuoti paskui tokį automobilį. Į akis spigins raudona šviesa, ryškesnė nei priešrūkinio žibinto, o to automobilio vairuotojui bus visai vienodai, jam į akis juk nespigina“, – sako Vytautas Šakėnas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Eurus vežantys vilkikai sustabdė eismą Vilniuje
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Eismas naktį

Kur kas dažniau nei galiniai žibintai iš priekio atvažiuojančius vairuotojus akina nesureguliuoti arba nekokybiški priekiniai žibintai. Dažnai vairuotojai pamiršta apie tokį dalyką, kaip šviesų aukščio reguliatorius. Kai kuriuose senesniuose automobiliuose lempų reguliavimo mechanizmo netgi nėra arba jis nebeveikia.

„Laikas nuo laiko reikia šviesas reguliuoti. Jei įsidėjote bulvių maišą, du krepšius baravykų ir dar uošvienę iš kaimo, gali būti, kad jūsų žibintai jau šviečia per aukštai. Reikia šviesas reguliuoti mechanizmo pagalba, jei toks yra“, – teigia specialistas.

Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Vaizdas į Vilniaus gatves nuo daugiabučių stogų
Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Vaizdas į Vilniaus gatves nuo daugiabučių stogų

Vytautas Šakėnas taip pat primena vairuotojams, kad užmiestyje galima naudoti ir ilgąsias šviesas, tačiau tą daryti reikia protingai.

Lietuvoje dažnai įjungiama ne avarinė šviesa, o galinis priešrūkinis žibintas

„Šviesas iš ilgųjų į trumpąsias reikėtų perjungti ne tik tada, kai iš priekio atvažiuoja automobilis, bet ir tada, kai pasivijate ta pačia kryptimi važiuojantį automobilį ar jus kažkas lenkia. Jei vairuotojas akinamas iš paskos važiuojančio automobilio, reikėtų įjungti avarinę šviesos signalizaciją ir įspėti apie akinimą paskui jus važiuojantį vairuotoją. Lietuvoje dažnai įjungiama ne avarinė šviesa, o galinis priešrūkinis žibintas“, – kalba Vytautas Šakėnas.

Primenama, kad dėl netvarkingų, neveikiančių, ar nekokybiškų žibintų galima netekti ir automobilio techninės apžiūros.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos