„Ko gero, mes privalėsime prieiti prie nulinių promilių visiems eismo dalyviams“, – Žinių radijui sakė ministras.
Vėliau ketvirtadienį jis žurnalistams teigė, jog policija yra parengusi reikalingus teisės aktų pakeitimus ir jie turėtų būti svarstomi Valstybinėje eismo saugumo komisijoje.
Nuo šių metų sausio nulinės promilės reikalavimas numatytas pradedantiesiems vairuotojams, taksi, motociklų, mopedų, didesnių transporto priemonių vairuotojams.
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliaksandravičius BNS sakė, kad per devynis šių metų mėnesius administracinėn atsakomybėn buvo patraukti apie 350 asmenų, viršijusių šią ribą. Didžioji dalis jų – pradedantieji vairuotojai.
Kitiems vairuotojams didžiausia etilo alkoholio koncentracija vairavimo metu palikta 0,4 promilės.
Ministro siūloma nulio promilių riba irgi turės paklaidą, teigė G.Aliaksandravičius. Pasak jo, į paklaidos ribas pateks alkoholio kiekis, galintis atsirasti dėl suvartoto tam tikro maisto ar vaistų.
„Jeigu kalbame apie matavimo prietaisus, kuriais šiandien yra nustatomas girtumas, tai jie irgi turi paklaidas. O paklaida yra visada taikoma pažeidėjo ar atsakomybėn traukiamo asmens naudai“, – sakė pareigūnas.
Jeigu kalbame apie matavimo prietaisus, kuriais šiandien yra nustatomas girtumas, tai jie irgi turi paklaidas
Jo teigimu, yra žmonių, kurių organizmas natūraliai pagamina alkoholį, tačiau tai „trečias skaičius po kablelio“.
G.Aliaksandravičius nurodė, kad bet koks alkoholio kiekis organizmui daro įtaką.
„Kalbu apie reakcijos sutrikimus, aplinkos suvokimą, visa tai, kas reikalinga vairuojant“, – sakė Kelių policijos viršininkas.
Pasak S.Skvernelio, dalis vairuotojų rizikuoja pavartoję alkoholio sėsti prie vairo, neįvertindami savo galimybių ir manydami, kad neviršijo numatytos ribos.
Seimas neseniai priėmė įstatymą, kad nuo kitų metų balandžio vairuotojams, kurių kraujyje nustatyta 1,5 promilės alkoholio, grės baudžiamoji atsakomybė.
Vidaus reikalų ministro teigimu, šiuo metu keliuose didelę grėsmę kelia nauja vairuotojų karta, kuriai nepadarė poveikio ankstesniais metais priimtos priemonės.
„Situaciją pavyko perlaužti 2008 metais. Dabar užaugo karta naujų vairuotojų, kurie neturi galimybės palyginti“, – kalbėjo S.Skvernelis.