SUSIJĘ: Kaip atrodytų eismas, jei Seimas būtų uždraudęs paspirtukams važiuoti šaligatviais
Už šias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas balsavo 74 Seimo nariai, prieš buvo trys, susilaikė 30.
Kaip sutramdyti galingų paspirtukų vairuotojus
„Man atrodo, kad vienas svarbiausių dalykų, matant kiek yra eismo įvykių su elektriniais paspirtukais, – kad mes šiandien galime atskirti negalingus elektra varomus paspirtukus, kurių galia bus iki vieno kilovato, maksimalus leistinas greitis – iki 20 kilometrų per valandą, ir tuos galingus, kurie gali būti ir trijų ratų, net ir keturių, kurie gerokai didesni nei tie negalingi ir jų maksimalus greitis gali būti net 60–80 kilometrų per valandą. Vieniems bus taikomi vieni reikalavimai, o silpnesniems – visiškai kiti“, – sakė Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas.
Anot jo, galingesniems paspirtukams bus tokie patys reikalavimai, kaip mopedams, jie galės važiuos tik važiuojamąja kelio dalimi.
Anksčiau projekte buvo numatyta paspirtukams uždrausti važiuoti šaligatviu, jeigu jame nėra specialios juostos dviračiams, tačiau šios nuostatos atsisakyta priėmimo stadijoje.
Visus paspirtukus nuvyti nuo šaligatvių siūlęs socialdemokratas Julius Sabatauskas piktinosi, kad Seimas įteisino dabar gatvėse vykstantį chaosą.
„Įstatymo projektas iš esmės lieka toks, kokio iš karto norėjo lobistai, kai buvo registruotas pirmasis projektas. Šalmų atsisakyta, nes tas kompromisas, kad važiuojamoje dalyje privalomas šalmas, nebereikalingas, kai leisite visur važiuoti šaligatviais ir daužysite kaip kėglius pėsčiuosius, iš kurių pusė bus sužeistųjų“, – teigė jis.
„Išeina, kad įteisiname tą chaosą, kuris vyksta dabar“, – tvirtino parlamentaras.
Pasak J. Sabatausko, tyrimas parodė, kad 60 proc. paspirtukų vairuotojų nelaiko tai transporto priemone.
„Jiems tai yra pramoga, kol jie nesupras to, pokyčių nebus“, – sakė jis.
Pagal pataisas, elektriniu paspirtuku leidžiama važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, dviračių juostomis, dviračių takais, kelkraščiu, gyvenamojoje zonoje ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims.
Taip pat nustatyta, kad dviračių, motorinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių eismui gali būti naudojamas ir šaligatvis, išskyrus savivaldybės tarybos ar jos įgalioto asmens nustatytose vietose.
Paspirtukams uždrausta važiuoti pėsčiųjų takais, automagistralėmis ir greitkeliais, per pėsčiųjų perėjas, vežti keleivius, važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo, vežti, vilkti krovinius, kitą paspirtuką, važiuoti įsikibus į kitą transporto priemonę.
Taip pat jiems neleidžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtu taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/h greičiu.
Jaunesni kaip 18 metų elektrinių paspirtukų vairuotojai, važiuodami keliu, privalės būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Vyresniems kaip 18 metų toks reikalavimas galiotų judant važiuojamąja kelio dalimi.
Numatyta, kad važiuojant dviračių taku, reikėtų vykti kuo arčiau šio tako dešiniojo krašto bei nekelti pavojaus pėstiesiems.
Minėtų taisyklių nesilaikymas užtrauks baudą nuo 20 iki 40 eurų, vairavimas neblaiviam – nuo 80 iki 200 eurų.
Lietuvos kelių policijos duomenimis, pernai sužaloti 223 žmonės su paspirtukais susijusiuose eismo įvykiuose.